Vakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door MamaNoor, 15 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 MamaNoor, 15 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2009
    In de Kerstvakantie gaan we met ons gezin, opa en oma, mijn zus en schoonbroer en hun kleine een midweek weg.
    We hebben nog niet geboekt, want we weten niet wat het beste is. We kunnen kiezen tussen een groot huis waar we met zijn allen in kunnen, of ieder gezin een eigen huisje. Mij lijkt dat wel het beste, omdat de band met mijn zus aan het verslechteren is. Maar aan de andere kant, misschien wordt die band juist wel beter als we met zijn allen in één huis zitten.
    Hebben jullie hier ervaring mee? En als je met z'n allen in één huis zit, hoe ging dat toen? Waar zouden jullie voor kiezen?

(We gaan by the way dan naar een huis waar het precies inpast, het is niet zo dat we dan een 20-persoons huisje huren ofzo)

Alvast bedankt!

2. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Wij zijn met het voorjaar met de hele familie op wintersport geweest. we hadden allemaal een apart huisje. Ik kan wel goed opschieten met mijn zus, maar als we allemaal in een huisje hadden gezeten hadden we geheid ruzie gekregen. Ons probleem is dat we teveel verschillen. Ik vind haar erg lief, maar ik doe de dingen op mijn manier.
    Ik vond het fijn dat we allemaal apart zaten. wij hadden het grootste huisje en daar kwamen we aan het eind van de middag bij elkaar en we aten ook allemaal samen en zo, maar rond bedtijd ging iedereen naar zijn eigen huis.
    Voor de lieve vrede lijkt me aparte huisjes het beste. Dan kan elkaar zo vaak opzoeken of vermijden als je wilt!

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Aparte huisjes! Kun je je eigen plan nog een beetje trekken. Denk aan slaapjes, eten, even rust etc.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou ook zeker kiezen voor een apart huisje. En dan inderdaad afspreken samen te eten. Een kleine week dicht bij elkaar, gaat zelden goed denk ik. En al heb je eigen slaapkamers, dan is het nog vrij gehorig, dus ik denk dat een beetje privacy in de vorm van huisjes bij elkaar in de buurt, wel prettig is.

Ik geloof dat het in Hoeven was, waar wij ooit gestaan hebben, met 5 huisjes aan 1 klein veldje, was erg gezellig, wij hadden dan 3 huisjes met een groep zo.

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

zeker een apart huisje...!! ik heb een hele hechte band met mijn zusje... maar ik ben er van overtuigd dat als je ons een paar dagen lip op lip laat zitten.... dan krijgen we zeker ruzie ..!!

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat je moet kijken naar hoe de relatie is met je familie. Wij gaan over een paar weken in 1 groot huis met de familie van mijn vriend, met mijn familie ook een keer een weekend gedaan. Wij vinden dat juist heel gezellig! En je eigen gang gaan kan dan toch ook nog wel, is maar net wat je afspreekt. Maar ik vind het juist gezellig zo even lekker bij elkaar, dat gebeurt niet zo snel. En als je manier van doen een beetje bij elkaar aansluit is het helemaal goed te doen. Verder ben ik zelf ook helemaal niet zo moeilijk en onze familie ook niet, we passen ons allemaal wel aan aan elkaar waar nodig en dan gaat het dus gewoon goed.

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Als ik jou zo hoor kun je beter aparte huisjes boeken.
    Met mijn eigen familie kan ik best een paar dagen in 1 huisje zitten, maar met mijn schoonfamilie zou ik dat echt niet zien zitten. Het hangt dus van je eigen relatie met je familie af, denk ik, maar als je al niet zo'n beste band hebt zijn losse huisjes waarschijnlijk een betere optie.

8. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    wij zijn al een paar keer met mijn zussen (2, 1met 2kids, ander nog geen kids) en mijn ouders op vakantie geweest elke keer met zijn allen in 1huis. (ook precies gepast) op zich is dat best gezellig, maar na 3-4dagen begin ik het beu te raken, dan wil ik even mijn eigen ding kunnen doen. en na die midweek ben ik heel blij dat we de vrijdagavond thuis zijn en gewoon met zijn 2-3en zijn.
    dit jaar was de eerste keer dat leah er bij was. en onze hondjes zijn ook meegeweest. dat was op zich wel leuk. we hebben een avond een boswandeling gemaakt met de hondjes (gewoon met zijn 2en) en dat was echt lekker, gewoon even samen. (we waren wel bijna verdwaalt:))

dus als het kan zou ik aparte huisjes nemen. of je moet die week door zien te komen. je kan natuurlijk ook af en toe dingen alleen met je gezin doen (een keer zwemmen ofzo?)

Deel Deze Pagina