Is jullie reflux-kindje ook zo gebaat bij rust & ritme?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by KimK, Jun 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Dag dames,

Vrijdag waren we naar de dierentuin met grote broer, 18 maanden, en kleine zus, 4 maanden. Kleine zus heeft zware reflux en krijgt thuis heel veel ritme en regelmaat. Luier verschonen, flesje, bij mama 30 min knuffelen, in wipstoel/boxkleed en bij tekenen van moeheid hup de box in. Nu waren we dus weg. Zelfde volgorde, luier verschonen, flesje, bij mama en de reiswieg in. Maar nee hoor geen slaapje of niks. Thuis gekomen de laatste 3 dagen drama: weinig willen drinken, overdag geen slaapjes en veel "zeuren/klagen". Sinds gister gaat het eindelijk weer wat beter. Vind dit heel jammer, maar blijkbaar kunnen we dus niet met haar weg. Wat ik vooral sneu vindt voor grote broer met het oog op de vakantie en zomer. Nu heeft hij hier buiten wel glijbaan, speelhuisje, zwembad en zandbak maar toch is het leuk om een dagje weg te gaan. We willen eigenlijk deze zomer thuis blijven omdat we nog dingen in huis moeten doen waar we zo in t weekend geen zin in hebben, haha, maar die wel ooit eens moeten gaan gebeuren. Maargoed, nu twijfel ik. Misschien moeten we toch voor grote broer een weekje naar Center Parcs, want daar kunnen we de rust & regelmaat gewoon voortzetten.

Herkennen jullie de extreme behoefte aan rust,regelmaat en ritme bij jullie (reflux)kindje? En hoe zijn jullie daarmee omgegaan icm oudere/jongere broers/zussen?

2. DoubleD

DoubleD Bekend lid

Oct 12, 2013
    578
    19
    18
    Ik herken het en ik baal er zo van. Inmiddels is hij 8 maanden en ik kan hem nergens mee naar toe nemen. Hij zeurt/klaagt na een paar minuten al en het houdt niet op. In de kinderwagen is het niet goed, op de arm is het niet goed. Het beste waar hij op reageert is thuis zijn in zijn eigen omgeving waardoor mijn wereld steeds kleiner wordt. Ik heb geen tips voor je wat dat betreft, ben er zelf echt naar op zoek want leuk is het niet. Mijn oudste is 5 en ik vind het vaak zo rot voor haar. Afgelopen weeked naar het ridderspektakel geweest, man vanaf het moment dat we al weggingen begon hij al en het hieldpas op toen we thuis waren. Oververmoeid omdat hij zo vecht tegen de slaap in de kinderwagen of wiegend in mijn armen. Niks werkt dan.

3. KimK

KimK Niet meer actief

Wat rot om te horen. We hebben zaterdag een zwembadtripje gepland. Oma komt nu oppassen maarja dat kan natujrlijk ook niet elke week. En vind het ook sneu voor haar. Maarja poeh. Wat kun je eraan doen hé?

Sterkte ermee!

4. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ik herken het wel maar naar mijn mening heeft het niet veel met reflux te maken. Dat het helpt reflux minder houden kan ik zeker geloven maar rust en regelmaat heeft met zelf kindje te maken.

Hier ook rust en regelmaat dreumes en ze heeft al lang geen reflux (had milde tot 5mnd) maar nog steeds veel aan rust en regelmaat.
    Ik plan dan nooit iets omwille dat.
    Met andere kindje die in december geboren word ga ik ook rust en regelmaat toepassen dan zitten ze samen op een lijn.

Maar is indd lastig als je ene kindje iets meer nodig heeft eraan dan de andere. Uitstspjes worden dan erg zwaar.
    Misschien tegen de tijd als jullie op vakantie gaan is ze dan wat ouder en minder last van heeft. Maar op vakantir kan je rust en regelmaat ook goed doen hangt wel welke maar stel is hotel of apartament in bos, strand etc en met eten makkelijk is en dat jullie ook zelf niet te veel willen doen, lijkt mij te doen.
    Je kan kiezen iets waar ze kan slapen met babyphone terwijl jullie met de zoontje gaan naar zwembad/strand/speeltuin iets kleinschalig zeg maar.
    Verder heb ik geen ervaring is maar ideetje hoor!

5. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

Aug 7, 2013
    2,294
    0
    0
    Hier ook een kindje van de rust en regelmaat. Heb er rond de 4/5 maanden bewust voor gekozen om wat vaker wat te gaan doen. In het begin veel mopperen wn uit zn doen. Dus langzaam opgebouwd 1x in de week weg en dan eens 2x enz. Met voldoende rustdagen er tussen. Nu kan hij overal mee naar toe en slaapt overal ook.

6. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier geen reflux-kindje, maar wel gebaat bij rust en regelmaat. Ze is nu 10 maanden en merk wel dat het na een half jaar makkelijker word. Maar nu nog vind ik het soms lastig om uitjes te plannen, nou ja, het plannen niet, maar ik doe het alleen als onze dochter haar slaap heeft gehad. Dus dat is in de ochtend even weg óf eind vd middag. En dan ist de ochtend ook nog maar afwachten hoe haar pet staat, want soms is mevrouw zo vroeg wakker smorgens, dat ze in de loop vd ochtend ontzettend sagarijnig word. En daar wil je niet mee in een winkelcentrum lopen, hahaha!
    Ik neem mijn dochter dus nog niet een hele dag mee uit(dierentuin ofzo), dat is echt nog veels te vermoeiend omdat haar middagslaap dan verstoord is. Die dagjes uit komen wel, straks als ze groter is hebben we plenty tijd om dagjes uit te gaan!

Share This Page