Binnenkort gaan we 2 nachten naar Maastricht. We hebben al ford st. Pieter en Maastricht ondergronds op de planning. Natuurlijk het Vrijthof. Wat moeten we zeker zien?! En hebben jullie ideeën waar we betaalbaar en lekker kunnen eten? Lunch en/of diner. Of iets leuks waar we wat kunnen afhalen.
lekker eten bij d,n ingel op het vrijthof! heel gezellig en goede prijzen. afhalen voor tussendoor een puntzak friet bij reitz op de markt,staan altijd in een lange rij buiten,super lekker,puntzak friet met zuurvlees en mayo.
Je kan bij fort St Pieter ook doorlopen naar de ecni groeve, je kan daar een leuke wandeling van 5 km door de groeve wandelen. De gele route is aangegeven bij de St Pieters berg
Coffeelovers op plein 1992 of in de Dominicanen kerk. Het Vrijthof is niet zo spannend Ondergrondse tunnels wel Inderdaad de st Pietersberg en de Enci groeve. Daar kun je ook lunchen bij Bergrust.
Cultuur/historie: Sterre der zee in Onze Lieve Vrouwe Basiliek, St Servaas, stadswandeling via VVV zou ik als toerist zeker doen want het is echt een mooie, historische (compacte!) binnenstad. Je kon vroeger ook de toren van Sint Jan beklimmen (ik weet niet of dit nog steeds is?), met uitzicht over Maastricht. Als je er van houdt: Natuur-historisch museum of Bonnefanten museum. Wandelen op Pietersberg is inderdaad ook erg leuk/mooi nu. Eten bij Grand café Buitengoed Slavante tijdens een route. Daar is ook ingang van grotten, waar je met gids een tour kunt doen. Als je van thee houdt is Tea Zone (koestraat 9, vlak bij onze lieve vrouwen basiliek) een absolute aanrader, heerlijke high tea e.d. Verder zijn de meeste eetgelegenheden in Platielstraat of Amorsplein (naast Vrijthof) goed te doen, zijn ook vaker social deals. Stadspark vind ik zelf ook altijd nog wel leuk, hier vlakbij ligt de Tapijnkazerne waar je lekker kunt eten (al weet ik even niet meer hoe betaalbaar ). Dit is een beetje wat ik zo kan bedenken...
Die rij bij Reitz begrijp ik nooit, heb er 2x zo’n puntzak gekocht maar vond het echt een zompige, vieze boel... Onderaan de St Pieter ligt restaurant De Sjans, pasgeleden heeeerlijk gegeten! Hebben ook streekgerechten zoals zuurvlees en bloedworst met appel.
Bedankt voor alle tips. Ik zal er eens rustig naar kijken. Het Vrijthof lijkt me wel leuk aangezien er een mooie kerk aan het plein staat. Dus ik hoop dat die open is. VVV is een goed idee.