dag dames, Ons meisje is nu 1 maand oud. op zich gaat het allemaal wel goed, al zijn we nog erg zoekende naar een juist ritme qua slapen en voeden etc. het is ons 1e kindje en we zijn dus ook best onzeker. nu is het zo dat ons meisje zodra ze wakker is naar mama of papa wil, die geborgenheid zoekt. ze kan dus bij wijze van spreken niet 15 minuutjes wakker in de box liggen. ook in haar bedje slaapt ze bijna alleen maar als we haar daar slapend inleggen. we hebben zo'n draagdoek, daar wieg ik haar vaak mee in slaap en dan wanneer ze slaapt uit de draagdoek en in bed. wakker in bed leggen heeft geen zin, ze is dan veel te onrustig en gaat niet slapen. is het normaal dat een kindje van een maand oud zich zelf nog niet even kan vermaken???? kan ik hier verandering in brengen? heeft iemand adviezen en tips? Liefs Sannie
Ja, dat is heel normaal. Dat kunnen ze nog niet. Misschien kan je je wat verdiepen dmv wat artikelen die je overal op het net kan terugvinden over kind´s ontwikkeling....
een baby (de mijne tenminste) kon vanaf een maand of 3 eventjes in de box liggen en kijken naar bijv een mobile oid. ze beginnen dan een beetje interesse te krijgen in kleurtjes ed het is heel normaal dat je kindje nu (met nog 'maar' 4 weekjes) bij jullie wil zijn! geef er maar lekker aan toe hoor, ik vind het al heel wat dat je kindje goed slaapt in bedje, dat kwam hier ook pas later hoor..
Op die leeftijd is het heel moeilijk om 'zich te vermaken'. Tot ong 3 maanden ziet een baby vrij weinig, heeft een zeer korte scherpe zicht, en richt zich voornamelijk op de geur en stem van mama. Want dat is het enige dat ze kent. Op het moment dat haar zicht scherper wordt en ze de 'wereld' begint te ontdekken zal het voor haar ook interessanter zijn om bijv in de box te liggen en om zich heen te kijken. of naar muziekjke te luisteren of zo. Die ontwikkeling komt nog, zo'n jonmge baby 'kan' nog helemaal niks, straks kan ze steeds meer en vindt ze de wereld boeiend om naar te kijken, aanraken, in de mond stoppen enz. Dat komt vanzelf
Geniet ervan! Straks moet je ze constant in het oog houden, rent/kruipt ze van hier naar daar en wil ze geen seconde meer op je schoot zitten... Héérlijk zo'n klein frummeltje dat alleen maar bij jou wil liggen en bij jou in slaap wil vallen! In een eigen bedje slapen deed dit van ons toen ook nog niet zenne. Vind ik ook al héél wat!