Hoi dames, Ik ben druk bezig met alle spulletjes voor de baby verzamelen en ik kan wel wat advies gebruiken over een geschikt matrasje. Verkopers in de winkel proberen je natuurlijk de duurste aan te smeren, met smerige tactieken ook nog eens ("Je wil toch niet dat je baby rugklachten krijgt?") maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je echt perse zo'n duur matrasje moet hebben. Wat zijn de criteria op basis waarvan jullie een matrasje hebben gekocht? En voor de dames die al een baby hebben, zijn jullie tevreden met jullie keuze? Dank jullie wel voor de hulp alvast!! Liefs Rus05
Ik heb een aantal weken geleden hier dezelfde vraag gesteld. Toen kreeg ik het advies om het FENNA matrasje van de leenbakker te kopen. Dit gedaan en nog in de aanbieding ook! (30 euro) Wij willen er wel een aerosleep op leggen.
Hier precies hetzelfde! Wij hebben wel een aerosleep erop gelegd, ben ik nu erg blij mee want onze dochter is aan de diarree en vanmorgen zat hele bed onder. Aerosleep in de was en matras blijft schoon..
@ TS: Ik lees effe mee, want ik heb eigenlijk precies dezelfde vraag! Zo'n aerosleep beschermer lijkt me wel wat hoor!
wij hebben gisteren bij de prenatal (20% korting) een Aerosleep matras gekocht (160 euro). We hadden ons helemaal niet verdiept in de soorten matrassen, maar wij vonden dit wel de beste keuze uit het assortiment die ze hebben (veiligheid/ hygiene). (dit is natuurlijk erg persoonlijk).
Ik ben me er ook een beetje in aan het verdiepen en wat ik wel begrepen heb is dat het aerosleep matras zelf niet aan te raden is... Qua veiligheid en hygiene misschien wel, maar het matras zelf schijnt dus helemaal niet zo goed te zijn... Het comfort en de duurzaamheid zouden te wensen over laten (zeker voor zo'n bedrag) De beste verhalen hoor/lees ik over een "gewoon" matrasje met aerosleep dekmatrasje.
Hier een leen-bakker matras. Voordeel qua hygiene: je kunt het matras na 1 kindje of zelfs na een groot ongelukje rustig weggooien en een nieuwe kopen Verder was het matras prima. Baby's zijn nog erg licht, dus binnenvering heeft bijv nog weinig nut. En er zaten ook geen ligplekken in na 2 jaar gebruik.
heb niet zo lang terug ook deze vraag gesteld en toen kwamen ook die van leen bakker en die van ikea(skont) het meest naar voren.. wij gaan voor die van ikea. kreeg gister van mn kraamverzorgsterconsulent te horen dat aerosleep niet een wondermiddel is oid, dat is echt gewoon wat je zelf wilt, zij raadde het niet per se aan..
Hier gewoon die van de Leenbakker...ik vind het belangrijk dat het matras stevig is en verder doet het er echt niet zo heel veel toe allemaal.
Dames, ontzettend bedankt voor jullie reacties! Ik heb even snel geturfd en het leenbakker matras wordt het meest genoemd, eventueel in combinatie met zo'n aerosleep matrasbeschermer. En het matras van Ikea wordt ook vaak genoemd. Ik weet in ieder geval een hoop meer zo! Nogmaals bedankt en iedereen alvast een fijn weekend!! Liefs Rus05
Ik kijk trouwens net op Leenbakker.nl maar de matrasjes daar zijn alleen voor ledikantjes ik heb er eentje nodig voor een wiegje, ik geloof 80 x 40. Iemand daar ervaring mee? Liefs Rus05
Voor de wieg heb ik er een op maat laten snijden, maar als je een standaard maat wieg hebt, kun je die ook kant en klaar kopen. In de wieg liggen ze niet zo heel lang, en dan zijn ze nog niet zo zwaar. Ik heb daarvoor gewoon voor 8 of 9 cm polyether gekozen, niks spectaculairs. Google maar eens op 'matras op maat' of op wiegmatras, dan vind je wel wat adresjes.
Hier ervaring met Leenbakker, Prenatal en Ikea matrasjes. Het matrasje van Leenbakker was 'rond' aan de zijkant waardoor onze dochter steeds tegen de spijlen aan rolde. Die van Prenatal was fijn, maar daar zat geen wasbare hoes omheen. Die van de Ikea bevalt ons het beste (die van 60,00). Vergelijkbaar met die van de Prenatal, maar dan met een hoes eromheen die op 40 graden gewassen mag worden. Erg handig met een baby die veel spuugt! Ohja en die keer dat alles onder de diarree zat was ik er helemaal blij mee
Ik ben ook bezig met zoeken, maar zie ook veel ledikantmatrassen en weinig wiegmatrassen, zelfs niet in standaard maat.. bij prenatal wel 1 maar die was dan 7 cm en moest minimaal 8 zijn raden ze aan.. dus hou me ook aanbevolen voor een goeie tip.
Ik geloof dat zeven of acht centimeter niet veel uitmaakt. Die babies die nog in een wieg passen zijn zo licht dat dat het verschil niet maakt.
Wij hebben voor zowel Levi als Elin een matrasje van de Leen Bakker gekocht ( 40 euro ) Prima matrasjes. Komt geen kuil in,blijft goed steving en kids slapen er prima op.
Ik heb bij de Babyplanet een matrasje op maat laten maken voor in de wieg. Ik heb geen aerosleep dekmatrasje. Voor in het ledikant een ook een "gewoon" matras gekocht bij Babyplanet. Ik weet niet of ze prettig zijn, dat hoop ik snel uit te gaan vinden
Ik heb een koudschuim matras van babydump. Ik heb me misschien een beetje laten ompraten door de verkoper, maar ik heb de kwaliteiten van de "goedkopere" matrassen gevoeld en mn gevoel zei dat ik dan toch maar voor de iets duurdere moest gaan. Ons matrasje koste 90,- bij babydump.
Voor in het ledikant had ik ook een koudschuim matrasje. Een eigenschap van koudschuim is dat het altijd weer terug veert in oorspronkelijke positie. Je krijgt dus veel minder snel ligkuiltjes als met een polyether matras. Een polyether matras moet je echt regelmatig alle kanten uitdraaien. Koudschuim is ook een heel goed ventilerend matras door de opgklopte polythers. De meest belangrijke regels voor een ledikant matras zijn± ` *minimaal 8cm dik zijn *rondom max 2cm ruimte zitten. Plek genoeg om je dekens in te stoppen maar niet genoeg ruimte dat je kindje zich vast kan rollen. *Het moet miniaal een soortelijk gewicht van 30gr hebben. Anders is het matrasje te licht en niet stevbig genoeg waardoor ze er in kunnen weg zakken of later het matrasje makkelijk dubbelvouwen en onder het matras terecht komen. Wiegmatrassen daar heb je vaak minder keus in vullingen en diktes. In een wieg mag een matras vaak niet hoger zijn dan 5 a 6 cm ivm de hoogte van de spijltjes of mand. Bij sommige wiegjes is vaak een aanduiding gemaakt aan de binnenkant tot waar het matrasje mag komen. Omdat er zo weinig gewicht op het matrasje komt zijn dit meestal polyether matrasjes. 40x80 is een vrij standaard maat dus in elke babywinkel wel te krijgen.