Naar aanleiding van het topic over het slaapzakje heb ik nu zitten denken. Gebruiken jullie lakentjes + dekentje in de kinderwagen of gewoon een slaapzak en dan de hoes van de kinderwagen? Ik heb hier een tante en ze maakt me helemaal gek met haar gezeur over lakentjes (jammer dat ze er nog geen gekocht heeft of ze zou ze mogen opeten). Voor mij zou een slaapzak/trappelzak het handigste zijn. Ik ben niet van plan om er uren op uit te trekken met de kinderwagen, zou hooguit een half uurtje zijn.
voor het matrasje gebruik ik de waskussenhoes. verder gewoon dekentje en lakentje erin en dan erover heen de beschermhoes van de kinderwagen zelf. ik leg mn kleine nu met kleren aan onder het dekentje en dan de beschermhoes erover. Geen jasje ofzo aan want dan heeft mijn dochter het te warm. maar dat kan natuurlijk verschillen per kind.
Ik gebruik een lodger wrapper fleece en toen het erg koud was nog een dekentje erover heen. De beschermhoes van de wagen gebruik ik niet, volgens de kraamhulp ademt dat te weinig en kan het broeierig zijn.
Ik heb er beddengoed op wiegformaat in liggen. Als dat in de was is voldoet een waskussenhoes ook prima.
Ik be gemakzuchtig en heb de voetenzak van de maxicosi er in liggen. baby er in, rits dicht, klaar. Had ook geen zin in gedoe met beddengoed in de kinderwagen. (maar heb de kinderwagen nog geen 5 keer gebruikt..heb de kleine altijd in de doek/draagzak)
Ik heb twee lakentjes op wiegformaat gekocht en een dekentje. Bij de bak zat van maxi cosi zelf ook nog een dekentje bijgeleverd.
om het matrasje heb ik een wieghoeslakentje (had ik toch al) en hij ligt met z'n kleertjes en jasje onder een fleecedekentje. Verder zit er natuurlijk zo'n hoes aan de wagen vast.
Slaapzakje lijkt mij juist weer niet handig erin. Maar ik heb de kinderwagen wel veel gebruikt. Hier dus ook wieg-beddengoed erin gehad.
Om het matrasje een moltonhoes en waskussenhoes. Ik heb als dekentje een deken van Lief! erin liggen, superleuk. En ze heeft verder een zomerjasje aan als we naar buiten gaan. Deze:
Om het matrasje zou ik sowieso wel een hoes doen. Kinderwagen zou ook niet zo veel gebruiken of toch niet voor lange tijden. Hier zie ik dus heel vaak lakentje + dekentjes, dus echt opgemaakt zoals in een wieg. Ik ben echt niet zo handig met die dingen en ik denk dat ik langer daarmee bezig ben (het moet nu eenmaal perfect liggen voor mij, zeker als er een tekening zou opstaan) dan dat we effectief onderweg zouden zijn. Daarom dacht ik eerst aan een slaapzakje. Baby daarin, baby met slaapzakje in de wagen en dan hoes erover. Maar een wikkeldoek of een gewone fleece gaan dus ook perfect. Dat geeft weer mogelijkheden. Het is mijn eerste kindje dus ik twijfel enorm aan zelfs de kleinste dingen. Bedankt voor de tips hier dames, ik kan er zeker wat mee.
Ik heb er nu een lakentje, en een dekentje inliggen, maar als de kleine er is, zullen we toch ff moeten afwachten of dat niet te warm is En over het matrasje heb ik een molton en een dekbedovertrekje liggen, is het toch net ff zachter..