Welke buggy: stoeltje draaien om naar mama te kijken ???

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ivvy, 22 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ivvy

ivvy Lid

14 jun 2013
    89
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen

Ik ben momenteel op zoek naar een lichte, simpele, compacte buggy. Daarbij zou ik graag hebben dat mijn kindje ook naar mij kan kijken, dit is echter meestal niet mogelijk bij een gewone buggy.

Dus kent er iemand een goede buggy waarvan je het zitje kan omdraaien?

Ter info: Ik vond de Chicco Lite Way altijd al een leuke buggy, maar hierbij is dat dus niet mogenlijk. De Quinny Zapp wil ik liever ook niet na enkele slechte ervaringen van kennissen.

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Volgens mij zie je dat alleen bij kinderwagens, anders is het principe compacte buggy weg...

3. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Jammer dat je de zapp niet wilt, want dat is echt de enigste die ik kan bedenken die dat heeft die redelijk compact word en die je kan draaien..

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik heb de quinny zapp xtra en daarmee kun je dat idd doen. Alleen moet je wel als je de kinderwagen wilt inklappen de zitting eruit halen.

Dus dat deel hou je altijd over en het onderstel kun je wel heel compact inklappen.

Je kan ook eens op YouTube kijken daar staan filmpjes op van deze buggy

Edit die wil je dus niet.... Wat waren de klachten dan?

5. ivvy

ivvy Lid

14 jun 2013
    89
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ik hoor hier vaak dat hij niet zo stabiel is, zeker niet als je er een tas aan hangt. En hij zou ook veel rammelen als je ermee rijdt.
    Zelf hou ik trouwens ook meer van vierwielers omdat die toch iets stabieler zijn.
    In de stad zie ik echter wel veel mensen met de Quinny Zapp, dus waarschijnlijk is het wel een goede buggy, maar ik wil hem dus liever niet.

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Het is gewoon een buggy dus die zijn allemaal niet zo fijn als een kinderwagen dus dat moet je al eens onderscheiden...

Alle buggy's zijn licht dus je kan er niet uitgebreid mee gaan shoppen idd.

Het is gewoon een vierwieler alleen zitten de 2 voorste wielen dicht bij elkaar.

Ik denk dat met al die nadelen die jij opnoemt je beter een kinderwagen kunt gebruiken en geen buggy.

7. ivvy

ivvy Lid

14 jun 2013
    89
    1
    8
    NULL
    NULL
    Een grote, stevige kinderwagen heb ik al, maar die is echt niet handig voor korte tripjes naar de bakker of in de stad. Dus ik zoek echt wel een buggy. Blijkbaar is het alleen bij de Quinny Zapp mogelijk om het stoeltje te draaien.
    De andere buggy, de Chicco Lite Way, lijkt me dus gebruiksvriendelijker dan de Zapp. Hier hoor ik niet van dat hij onstabiel is als je er een tas aanhangt.

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar het is neem ik aan ook een lichte wagen? Want dan heb je hetzelfde... ;)

9. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Mag ik vragen waarom je wil dat het kindje naar jou kijkt?

10. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Mijn vraag ook...
    Als de kinderen oud genoeg zijn om in een buggy te zitten willen ze vaak liever de wereld inkijken ipv achteruit rijdend naar moeders kijken.
    Maar dat is mijn ervaring.

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat vroeg ik me ook af. Mijn dochter zou haar keel nogal open zetten als ik haar naar mij liet kijken als we gingen wandelen :D

Maar goed, dat was je vraag niet, en elk kindje is natuurlijk anders.

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik vindt die optie juist ook leuk op de zapp :D

13. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Mijn ervaring ook inderdaad. Dochterlief had lang genoeg naar moeders gekeken toen ze in de kinderwagen lag dus was blij dat ze eens wat anders zag :D

14. ivvy

ivvy Lid

14 jun 2013
    89
    1
    8
    NULL
    NULL
    Mijn kindje vind het niet zo erg om naar mama te kijken. Ik vind het ook gewoon aangenamer dat als ze slaapt in de buggy ik haar kan zien.

15. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik heb een lite way hartstikke fijn ding.
    Qua stabiel als je spullen aan je buggy hangt is het kindje contra gewicht dus naar mijn mening voor een kleine boodschap is de quinnie echt jou enige optie meer buggys met draaifunctie zijn er niet.

Hier trouwens ook zoon kijk graag de wereld in

16. sjak

sjak Niet meer actief

Ik snap dat ook wel hoor. Als mijn dochter moe is draai ik ook nog steeds haar zitje om (MCMura). Wij hebben een macclaren, maar die wordt weinig gebruikt, omdat ik de wandelwagen fijner vind. Maar de macclaren is op zich wel fijn, maar is niet om te draaien. Ik ken helemaal geen buggy die dat kan.

17. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Bugaboo bee , zit beetje tussen kinderwagen en buggy in maar ik vind hem ideaal

18. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    ik heb de bugaboo cameleon en hiervoor een quinny zapp xtra gekocht zodat hij naar mij kon kijken maar wat een rot wagen is dat!
    je tas kan er idd niet aanhangen dan valt die bijna om, hij maakt veel herrie, de zijkante is aan de ene kant lam etc.etc.
    voor de rest heb je niet veel buggy;s die naar jou gericht zijn, dus dan kom je toch uit op een kinderwagen met zitje.

19. Winterpret

23 okt 2013
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    De maclaren heeft wel een groot kijkscherm waardoor je je kindje goed kan zien als het slaapt. Mijn ervaring is dat het maar korte slaapjes zijn als je gaat winkelen. Ook hier kijkt onze zoon veel liever de wereld in. Hij is anderhalf jaar oud.

20. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Een drager, misschien een idee?

Deel Deze Pagina