Hallo allemaal, Wij zijn vandaag wezen kijken naar kinderwagens. Ons oog is gevallen op de Maxi cosi kinderwagen mura 4. Volgende week donderdagavond willen we deze gaan bestellen (i.v.m. schoonouders die graag mee willen). Maar dacht start er even een onderwerp over. Heeft er iemand ervaring met deze kinderwagen? En zo ja, waren dat fijne of minder fijne ervaringen? Wij vonden deze praktisch omdat je de maxi cosi zelf er ook op kan klikken, 3in1. En hij reed fijn en is klein in te klappen en qua prijs en kwaliteit dachten wij goed. Ik hoor het graag
Ik heb deze wagen niet, maar heb het wel overwogen. Ik vond de kinderwagen te breed en groot. (we hebben een niet al te grote auto) En ik vond de buggy inzet niet zo mooi. Het leek me ook niet handig dat er een zo een middenstukje zit waardoor je kindje niet met de beentjes tegen elkaar kan zitten. Verder is het volgens mij een prima wagen, groot voordeel is dat de wagenbak lekker groot is. Op bijna elke kinderwagen kan je trouwens een maxi cosi zetten, moet je wel adapters voor hebben maar die krijg je meestal gratis bij de wagen. En daarbij kan je je kindje beter in de wagenbak leggen ook als je even snel een boodschapje gaat doen. Dit is namelijk veel beter voor het ruggetje van je kindje en in de auto zal hij/zij vaak genoeg in de maxi cosi moeten.
Ik vindt het een fijne wagen. Het voordeel is inderdaad dat alles er bij zit, dat de maxi cosi er zo op kan (maar dat is bij andere wagens ook wel te regelen denk ik). De kinderwagenbak is groot, mijn zoon heeft er tot 7 mnd nog wel in gelegen denk ik (ging pas zitten met 8mnd). Hij is inderdaad wel vrij breed, maar daar heb ik alleen last van in echt smalle winkels. Ik zou zo opnieuw voor dezelfde wagen kiezen. Dat middenstuk (tbeugel/soort stuurtje) kan je er ook af halen met een druk op de knop als je die niet handig vindt.
Dat is optioneel, dat kun je eruit halen. Wij hebben ook een Mura 4, ik vind het een hele fijne wagen. Alleen jammer dat ie niet heel klein kan worden opgeklapt.
Wij hebben hem al klaar staan op zolder. Nog niet gebruikt maar hij lijkt me erg fijn, hoor ook vooral positieve verhalen.
Hier iemand die de mura 4 echt heel veel gebruikt! Wij wandelen soms wel twee uur per dag en het is zo'n fijne wagen. De reiswieg is lekker groot en je hebt geen hulpstukken nodig om de maxi cosi er op te zetten (een vriendin met de bubaboo vergat haar opzetstuk en kon een uur gaan slepen met haar maxi cosi). Past prima in mijn Volkswagen Polo (en anders haal je de wielen er in 1 klik van af). Heb nog niks negatiefs kunnen ontdekken. Vriendinnen met andere wagens lopen zich soms ook vast in winkels met smalle paden dus dat los je ook niet makkelijk op. Wij vonden kwaliteit/prijs super dus de keuze was snel gemaakt.
Hier ook een Mura 4 en we zijn super tevreden. Gebruiken hem erg veel en ik vind hem handig in en uitklapbaar, niet te zwaar en ook niet te hoog aangezien ik maar een klein persoontje ben We gebruiken hem ook veel in de bossen en daar doet ie het ook super. Lekker een degelijke wagen waarvan ik verwacht dat hij bij een volgend kindje nog makkelijk mee kan
Top wagen. Rijd heerlijk, lekker dikke banden. Vorig jaar met de sneeuw ging dat echt superfijn! Ook fijn om even een wandeling in het bos of zoiets te maken. Probeer dat maar eens met van die smalle bandjes. Makkelijk dat de adapters voor de maxi-cosi en de reiswieg 2-1 zijn. omklappen en je kan het andere vervoerbakkie erop zetten. De reiswieg is inderdaad lekker groot. Kwam er alleen te laat achter dat het dekje er ook af kan. Nu zit zl alleen maar in het zitje. Is gek op het stuurtje en die moet ook altijd erin. Je kunt deze gemakkelijk los halen om je kindje in de stoel te zetten, maar als je hem helemaal weg wilt kan dat ook. zelf draai ik hem ook wel eens om, leg de zitting plat en laat zl dan zelf de wagen duwen, vind ie prachtig. Oh ja, ook zo lekker: je kan het zitje draaien zodat je kindje jou kan zien of rond kan kijken in de rijrichting. Nadeeltje is dat ie vrij zwaar en groot is, dus wat minder fijn in de auto, maar wij wonen dicht bij het winkelcentrum dus voor ons niet zo heel erg van belang.
het is een super wagen !!! Wij gebruiken hem sinds 2010 en zijn er dik tevreden mee !! Wij willen geen andere !! Over een paar maandjes mag nummer 2 mee in de mura
Hier ook de mura 4 en vind het ook een hele fijne wagen! Heb nu een duowagen erbij aangeschaft omdat mijn kindjes dadelijk niet zo veel leeftijdsverschil hebben. Maar ook de mura blijft hier zodat als mn zoontje goed mee gaat lopen ik de enkele wagen weer in gebruik kan nemen
Ja, geweldige wagen. Hij is lekker stevig en stabiel, rijdt licht en soepel, goed wendbaar, en is - ondanks dat het een hele grote wagen is - heel compact in te klappen (past in mijn Toyota Aygo).
Gister ook besteld! Ben heel erg benieuwd Ik had de wagen al een tijdje op het oog, maar wilde toch nog naar andere kijken. Helaas..niks gevonden wat voor mijn gevoel beter bij ons past.
ik heb de mura 3 aangeschaft, ik vond de 3 mooier dan 4 maar dat is een persoonlijke mening mijn vriend heeft hem al getest met hardlopen (en dus een lege reiswieg hihi) en ik ga met hem mee trainen voor de nijmeegse4daagse straks dus dan zal die ook veel gebruikt worden ik heb oook al flink der mee lopen spelen, even alles testen met inklappen, uitklappen, reiswieg erop en eraf enz en ik vind het een makkelijke kinderwagen!!
Hallo meiden! Wat fijn te horen dat iedereen zo tevreden is met de kinderwagen mura 4 ... Dan gaan we deze volgende week zeker bestellen! Ga toch nog even op internet kijken naar de mura 3, kijken wat het verschil dan is! Bedankt voor alle reacties!! Fijn!!
Hier ook tevreden gebruiker van de mura 4. Dat stuurtje vindt mijn zoontje helemaal geweldig. Hij houdt hem enthousiast vast als we gaan rijden.
Ik twijfelde eerst ook ivm door het stuurtje... Maar zoals ik het lees, vinden de kinderen het over het algemeen juist leuk/fijn... Helemaal happy, heb nu al zin om de wagen te bestellen. Merk dat de koopzucht, langzaam begint toe te slaan
Geweldige wagen, ik zeg doen! Hij bevalt hier heel goed, ziet er mooi uit, kortom: een super wagen! Luchtbanden, 4 wielen, grote wielen, hoge duwstang, grote reiswieg, zitje kan bijna helemaal plat, zitje kan beide kanten op, ziet er mooi uit, stuurtje op het zitje is handig en leuk! Mijn zoontje vind het stuurtje heel leuk en houdt het altijd vast. Het is ook handig, want soms doe ik de riempjes al helemaal niet meer vast voor een klein stukje. Ik heb er de lodger bunker bij als voetenzak, want de originele voetenzak vind ik lelijk en leek me erg onhandig. Het stuurtje kan je gewoon blijven gebruiken in de voetenzak van lodger. Een maxi cosi kan trouwens tegenwoordig op bijna alle wagens geklikt worden. Voordeel van de MC Mura is dat alles van hetzelfde merk is, dus erg handig en geen gedoe met aparte adapters.
Wij hebben de Mura 3 en het past heel goed in onze kleine Twingo maar we missen de ruimte om boodschapjes deftig weg te bergen. Tja, je kan niet alles hebben. Verder rijdt ie bijzonder soepel en zeer fijn.