Hey, Wij zijn fervente wandelaars en zijn op zoek naar een degelijke buggy voor onze kleine meid. Liefst eentje met de volgende eisen: -stevig: -banden die gemakkelijk over verschillende terreinen kunnen - zeer comfortabel zitje en goede zonnekap - compact en relatief licht in 1stuk opplooien - passend met onze maxi cosi: Wij hadden o.a. maxi cosi gia, maxi cosi adorra 2, mutsy nexo , mutsy nio (in aanbieding) of greentom op het oog. Iemand ervaring?
Wij hebben de nexo. Enorm tevreden over. T is eigenlijk een compacte kinderwagen. Loopt heerlijk, makkelijk te sturen met 1 hand. Simpel in/uit klapbaar. En met de wielen er af past ie tussen de voorstoelen en de achterbank. er staat bij tot 15kg maar mijn kinderen hebben er destijds zelfs samen in gezeten en die wogen dan 25+ kilo. En zelfs dan was die nog makkelijk te besturen.
De nexo zakt niet in? is dat een stevige zitting(vooral aan de rug?). Kan die zonder rammelen over oneffen terrein?
Wij hebben een Bugaboo, een maxi cosi gia en een koelstra buggy. De Bugaboo aangeschaft bij zoon 1 omdat hij in m'n auto paste en een geweldige wagen blijf er blij mee. Enige nadeel bij zoon 2 dat bij zoon 1 naar school brengen dat ding in en uit de auto moet en in 2 delen in elkaar moest meerdere keren per dag. Toen voor een maxi cosi Gia gegaan wilde een makkelijk uitklapbare buggy. Deze is voor meen ik voor kindjes tot dacht 22/25kg en aangezien wij reusjes hebben uitgekomen op deze wagen. Hij rijd super echt tevreden mee maar als je echt elk terrein wil verkennen ermee, bij klinkertjes enz dat rammelen de voorwielen iets. Uitklappen gaat in 1 beweging. Rijd heel soepel, zonneklep/kap kan echt ver naar beneden. Maxi cosi kan er met adapters op begreep ik, zitje is best breed en kan helemaal plat met slapen. Zoon slaapt er regelmatig heerlijk in. Koelstra buggy hebben we voor erbij. Ook tevreden nu dat ik even niet zoveel mag tillen is dat handig voor ff op het schoolplein maar lange stukken zou ik 1 van de andere 2 pakken ook ivm snel migraine. Succes!