4 weken, zo vaak wakker overdag wat doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 2jees, 15 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

Mijn dochter is de laatste dagen heel wakker, soms slaapt ze even een half uurtje maar is dan alweer wakker. Voeding wil ze niet elke keer of een heel klein beetje. Dus neem ik haar maar weer op schoot of in de wipper, maar heel lang houd ze dat natuurlijjk niet vol. Terwijl ze ook niet moe is, dit herken ik helemaal niet van mn oudtste dochter! heb nu zo'n gevoel van: Wat moet ik de hele dag doen met haar??

Slapen doet ze zelf nauwelijke meer, als ik de speen geef (soms wil ze die) doet ze even een half uurtje dutten daarmee maar is snel weer wakker zonder de diepe slaap die ze tot voor kort nog deed.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Is ze wel tevreden?

3. 2jees

2jees Niet meer actief

ja eerst wel maar niet continue natuurlijk.

4. raspberry

En als ze de hele tijd bij je zou mogen zitten: is ze dan tevreden?

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Die eerste weken/maanden zijn heel erg zoeken. Hier ook een meisje dat vanaf 4 weken toch erg wakker was. Wat ik deed was: draagdoek, in de kinderwagen en lekker gaan wandelen, afwisselen met even spelen in de box en voeden. Zo kwamen we de dagen een beetje door.

Ik zou je echt een goede draagdoek aan willen raden. Je hebt dan meer bewegingsvrijheid en de meeste baby's vinden dat echt heerlijk. Ze kiezen er dan voor of ze wakker willen blijven en rondkijken of lekker gaan slapen. Ik kon zelfs stofzuigen met mijn dochter erin (nu niet meer hoor).

6. 2jees

2jees Niet meer actief

eerst is ze wel rustig maar na een tijdje niet meer, ook niet op schoot. ze is nu op mn schoot in slaap gevallen maar is zo druk, maaien met de handjes, steeds overeind komen, hoofd bewegen, geluiden maken.. (?)

Ik heb een Bykay maar doe het max een keer per dag anders krijg ik last van rug/bekken.
    ze valt dan snel in slaap maar met een uur wel weer wakker.

7. 2jees

2jees Niet meer actief

@Nescio dus zo kwam jij je dag ook door. Eerst hadden we zo lekker beetje structuur maar foetsie ;)

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja, die structuur... ze gooien dat nog zo vaak om die eerste maanden. Bij ons was iedere dag anders en draaide het echt om voeden, verschonen, spelen, op schoot, slapen, niet slapen, in de draagdoek, wandelen, voeden, verschonen, voeden, etc... De wereld is klein met een baby!

Wil ze niet een beetje ge-entertaind worden? Ik las mijn dochter soms al voor op die leeftijd, en dan keek ze echt heel wijs erbij haha. Of ik speelde een beetje met haar met een knuffeltje ofzo.

9. raspberry

ByKay is wel OK tot een kilo of 4-5, daarna is een geweven doek beter voor je rug en voor je kindje :) ze worden dan namelijk te zwaar en gaan wegzakken in de doek.

Is inbakeren een idee? Ik heb wel 2 gemakkelijke doeken (snug&tug) voor je te koop eventueel...

10. 2jees

2jees Niet meer actief

wat lief dat je zo meedenkt ;) Mag je die doeken zomaar zelf gebruiken? Ik heb er wel eerder aan gedacht maar als ik haar strak ondre de dekens probeer te doen worstelt ze zich er meteen uit, ze slaapt het liefs met haar armen boven haar hoofd..

De bykay heb ik bij mn oudste best lang gebruikt als je m strak knoopt valt wegzakken wel mee vind ik.

11. raspberry

Zodra de heupjes gecheckt zijn op het CB (eerste afspraak) en daar niets aan mankeert, mag je inbakeren :)
    Maar als ze met haar armpjes boven d'r hoofd wil slapen, zou je anders ook buikligging even kunnen proberen?

12. 2jees

2jees Niet meer actief

Oke dankje wel dat wist ik niet.

Buikligging heb ik weleens gedaan alsze op mn buik in slaap was gevallen, ze sliep toen drie uur achter elkaar.. Laatst haar wakker op de buik er in gelegd toen werd ze erg boos ;)

Maar s nachts op de buik is nog niet verstandig zeker? Ik heb een aerosleep, wieg op onze kamer. Ze draait haar hoofd dan zelf al van links naar rechts zag ik.

13. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    hier bijna precies hetzelfde verhaal... alleeslaapt ze wel langer maar alleen in mijn armen...en heeft ze aardig last van krampjes en scheetjes laten.
    Ben af en toe echt ten einde raad....heb vandaag een bondolino besteld hopen dat dat werkt en dat ik in ieder gevzal iets meer kan doen als alleen troosten ... suc-6!

14. 2jees

2jees Niet meer actief

Vervelend he.. Wat is dat ook een draagzak?

hier valt ze op schoot ook lang niet altijd meer in slaap. als ze goed slaapt leg ik haar wel weg trouwens. Moet ook s ff met mn oudste spelen.. Bovendien met haar toen bij de fysio gezeten omdat ik haar zoveel op mn arm had. Au.. Wil ik nu niet weer!

15. raspberry

Caitlyn ligt op haar buik ivm reflux en dat is gewoon dag en nacht. Slaapt 's nachts bij ons op de kamer, 's avonds in de kinderwagenbak hier beneden.
    Zij heeft er ook even aan moeten wennen: eerst altijd bij ons in slaap vallen en dan slapend wegleggen. Dan sliep ze eerst steeds maar 3 kwartier, maar toen het wat wende, werd dat 1,5-2,5 uur en na een tijdje was ze zo gewend dat ze zo ook zelf in slaap kon komen.

16. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik zal het nog eens proberen, eerst alleen maar overdag. Mn oudste is ook een buuik slaper dus wie weet ;)

17. raspberry

Ah, als het al in de familie zit zou ik het idd nog eens proberen ;)

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Vooral genieten met je kleintje, ze is nog zo jong! Voor je 't weet kruipt ze door de kamer!

Een bykay vond ik tot een kilo of 9 goed te doen hoor, veel langer als 4-5 kilo want dat woog mn dochter bij de geboorte namelijk al! Bondolino is ook een draagzak ja, een ergonomische zak geschikt vanaf de geboorte. Fijn ding hoor!!

Wat betreft buikslapen; mn zoontje legde ik met 2 weken op zn buik te slapen, hij sliep aldoor op mijn buik en sliep dan vast, in zn wieg wapperde hij wakker. Toen buikslapen geprobeerd en hij sliep als een blok! Nu hij ruim 6 maanden is, kan hij pas op zn rug in slaap vallen omdat hij niet meer zo onrustig is. Buikslapen is ivm zijn reflux ook fijner, dan kan hij zn spuug beter kwijt. Hij slaapt ook bij ons op de kamer en overdag sliep hij tot 6 maanden in de woonkamer. Zo tref je toch wat voorzorg ivm veiligheid. Rugslapen is 't advies natuurlijk, maar 't is net zo belangrijk je kindje niet alleen op een kamer te leggen voor de veiligheid. Zeker bij buikslapen zou ik je kindje dus in de buurt houden. Probeer 't overdag eens? Voordeel is dat ze wel lekker knuistjes kunnen sabbelen op hun buik.

19. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik probeer ook zeker te genieten!

ja ik droeg ook wel tot een half jaar geloof ik!

oke ik probeer het overdag nog eens. Ze slaapt nu alweer een tijd op de rug trouwens, en in ons bed op haar zij. Dus ze wil alles wel misschien ;)
    Ik heb haar ook in de kamer ja en de wieg naast het bed. Blijf het eng vinden, zo van: Als er wat gebeurrd verwijt je t jezelf altijd! Maar goed.

20. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Als je klachten krijgt door je ByKay doek, is het misschien een idee om een draagconsult te doen zodat je met een geweven doek leert dragen. Anders is een voorgevormde draagzak misschien wel wat voor je? (Soft structured carrier)

In feite is dragen ook een soort inbakeren, maar dan gewoon bij mama. Ik vind inbakeren bij borstvoeding ook niet zo'n heel fijn idee omdat je de hongersignalen kunt gaan missen.

Deel Deze Pagina