welke buggy voor baby 6 maanden??

Discussie in 'Verzorging' gestart door pinter, 14 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hallo dames,

ons zoontje is nu bijna 6 maanden,en kan nog niet zelfstandig zitten.
    Hij is erg lang,dus past niet meer in de wiegbak.
    Nu heb ik thuis de wandelwagen omgebouwd tot buggy,maar hij is 2 dagen in de week bij mijn ouders,die er graag een ronde in het bos mee gaan lopen...
    Ik ga niet telkens onze wagen meenenmen,dus was op zoek naar een buggy voor bij hun.
    Nu zie ik op marktplaats best veel staan,en ik heb er 1 met verstelbare rugleuning nodig,maar welke??
    Moet ik echt zo'n stevige pakken,maar ik zie er ook veel die erg simpel zijn,maar die hebben zo'n dunnen stof...snappen jullie wat ik bedoel,echt zo'n soort poppen wagentje die je snel inklapt...

Wat voor iets kan ik het beste aanschaffen???

Groetjes Petra

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Als je hem al in een buggy wilt doen, dan moet je er opletten dat die buggy al vanaf de geboorte geschikt is. Volgens mij heeft maxi cosi er wel zo`n eentje. Hij moet ook helemaal plat kunnen. Qua wieltjes en vering vraag ik me wel af of het ideaal is zeker in het bos dat niet bepaald vlak is. Kun je niet beter een 2de hands kinderwagen op de kop tikken, lijkt me wel beter voor je zoontje.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Zo'n simpele met stof is echt nog niet geschikt. Daar moeten ze zelf heel goed voor kunnen zitten. Vaak pas vanaf 10-12 maand, dat het werkt voor wandelingen..

Met 6 maand kun je het beste rondkijken naar een buggy, met een verstelbare rugleuning (liefst tot lig als hij niet zelfstandig kan zitten), en in ieder geval een stevige ondergrond (dus net als de wandelwageninzet van je huidige kinderwagen).

4. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Mmm, zou ook kijken naar een hele stevige buggy die je inderdaad helemaal plat kan leggen. Daarvoor nam je de wagen nooit mee naar je ouders? 't Zou tenslotte niet voor zo'n lange periode zijn, hooguit een maand of 4. Daar zou ik niet speciaal een buggy voor kopen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk!

Is de nieuwe Quinny Zapp wellicht iets, de zitting kan je nu ook 'kantelen'.

5. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
  6. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Chicco Liteway is geschikt en de Koelstra Simba ook. Deze kunnen helemaal in de ligstand en kosten nieuw tussen de € 89 en € 99.

7. AgathaZwaan

AgathaZwaan Actief lid

20 mrt 2009
    255
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Wij hebben de koelstra simba gekocht toen ons mannetje 5 maanden was, we gingen op vakantie met het vliegtuig en wilden de grote wandelwagen niet meenemen. Deze bevalt prima en kan helemaal in ligstand en is lekker stevig.

8. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben onze oudste vanaf 6 maanden in een McLaren Quest gehad, dat is wel zo'n lichte buggy. Die bovendien niet helemaal plat kan, maar wel een stevige rugleuning heeft. Daardoor zat hij daar beter in dan in de goedkopere modellen die wel helemaal plat konden.
    Hij kon al wel zelfstandig zitten, overigens, ik denk dat dat wel uitmaakt.

Maar je schrijft dat je ouders graag een rondje door het bos gaan met de kleine. Dat zou ik dan weer niet doen met een buggy-met-kleine-wieltjes, of zijn er bestrate paden?

9. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    nee,het is echt een hobbel bosweg,en die 2 dagen dat hij er is,gaan ze elke ochtend een dik uur het bos in met de hond en met onze kleine man.
    Maar die wandelwagen die ik met afbeelding in een vorig bericht heb gezet,is dat iets denk je??

10. Bri

Bri Niet meer actief

Ziet er wel oke uit, in elk geval qua banden geschikt voor bosweggetjes.
    Ik kan alleen niet zien hoe ver hij achterover kan.
    Een vriendin van me heeft een phil & teds gehad (ander model, nl een duowagen) en was er altijd super tevreden over.

11. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hij kan niet helemaal plat,maar ik denk dat de kleine man over een paar weekjes wel al beter kan zitten.
    Hij is nu volop aan het oeffenen,alleen kukelt hij telkens om met een grote schaterlach daarna:D.

Deel Deze Pagina