In wat slapen s nachts ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xprincessx, 27 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ,

Mijn zoontje slaapt nu nog in een winter slaapzak s nachts met een romper korte mouw en shirtje lange mouw. Maar omdat het weer langzaam toch weer wat warmer wordt en we s nachts niet meer zulke koude nachten hebben vroeg ik me af wat jullie je kindje momenteel aandoen voor de nacht ? Ik dacht zelf misschien er over na om misschien over te gaan naar de zomer slaapzak met een dekentje erbij en onder zijn slaapzak nog steeds gewoon romper korte mouw en shirtje lang mouw.

2. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hier nog steeds romper lange mouw pyjama broekje winterslaapzak zonder mouwen en een dun dekentje! Ik vind het snachts nog flink afkoelen hoor.

3. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Doe jij altijd nog iets over het rompertje of gewoon alleen de slaapzak er over heen ?

4. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Alleen de slaapzak er over heen, hij heeft een rompertje met lange mouwen aan ;) anders word het te warm denk

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Maar een zomerslaapzak met dekentje heeft toch hetzelfde effect als winterslaapzak zonder deken?

Hier in elk geval nog gewoon romper korte mouwen, pyama lange mouwen en winterslaapzak zonder mouwen. Nooit een deken, Dafne gaat t hele bed rond.

6. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Het hangt er maar net vanaf in wat voor huis je woont. Bij ons is de temperatuur in principe constant, want we hebben een thermostaat die ervoor zorgt dat de temperatuur 's nachts een bepaald aantal graden is. Alleen als het buiten warmer is dan onze gewenste temperatuur merken we dat, want dan wordt het natuurlijk warmer in huis dan we gewend zijn. Wij hebben daarom de winterslaapzak eigenlijk niet gebruikt, alleen om er achter te komen dat het te heet was.

Ons zoontje slaapt in een slaapzak zonder mouwen, die wel gevoerd is maar niet zo dik als een winterslaapzak. Daaronder draagt hij een romper met lange mouwen en het shirt met lange mouwen dat hij die dag aanhad. Afgelopen zomer droeg hij een romper met korte mouwen en vaak een shirt met korte mouwen. Daar overheen ligt nog wel een laken en dun dekentje.

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn dochter ligt nog in een winterslaapzak zonder mouwen, pyjama shirt en romper korte mouw.
    Als ze een zomerslaapzak aan krijgt moet het wel een stuk warmer zijn. Een deken is hier geen optie aangezien ze door der hele bed gaat snachts.

8. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor de tips ! Ik ga voorlopig nog de winter slaapzak nog maar even aan laten of mischien binnekort even bij de Hema kijken als ze een net wat dunnere slaapzak hebben maar niet zo dun als een zomer slaapzak.

9. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier nog steeds in romper korte mouw, pyama met lange mouwen en lange broek, winterslaapzak met mouwen (Ergopouch 3.5). Maar bij ons koelt het ook meer dan gemiddeld af in de slaapkamer.

10. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb puckababy slaapzakken (4 seizoenen) zij hebben richtlijnen voor welke slaapzak bij welke kamertemperatuur. Heb een thermometer op hun kamer staan. Nu nog rond de 15 graden, heb raam open als ze niet slapen) en dus winterslaapzak met alleen een romper aan

11. girly28

girly28 Lid

24 okt 2012
    63
    0
    0
    Hier nooit een winter slaapzak gehad omdat wij gebruik maken van dekentjes.
    Ik maak het bed kort op (dochter 6mnd).
    Zomer slaapzak met lange mouwen en een romper en pyjama.
    Maar iedereen doet het op zijn/haar manier.

12. wachtend

wachtend Niet meer actief

Wauw dan heb ik een koukleumpje hier in haar bedje liggen.
    Zij draagt:
    -romper korte of lange mouw
    - pyjama lange mouw
    - winterslaapzak met mouwen
    - lakentje
    - 2 dekentjes waarvan 1 dubbel gevouwen.

Haar temp is ook meestal rond de 36.2 of 36.5

13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier normaal gesproken romper korte mouw, pyjama lange mouw en winterslaapzak met mouwen.
    Hij heeft nu koorts (bijna 40 graden) dus ligt zonder winterslaapzak, maar wel onder een katoenen deken.

14. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier 4 seizoenenslaapzak van Puckababy.
    Momenteel een romper lange mouw aan, dunne 1-delige pyjama met voetjes en het herfstdeel v/d slaapzak..
    Ongeveer 14°c op haar kamer 's nachts

15. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Hier is het gemiddeld 20 graden in haar slaapkamer, ook al staat de verwarming niet aan in haar kamer en ook al staat de verwarming laag bij ons beneden, het is altijd tussen de 19-21 graden in haar kamertje.

Om die reden slaapt ze in een korte mouw romper, lang pyjama shirt, zomerslaapzak en een lakentje en soms een dun dekentje.
    Onze dochter heeft het ook snel warm vandaar dat ik haar liever ook niet te warm kleed.

Deel Deze Pagina