Vanochtend hier de eerste schoolzwemles. Helemaal prima, fijn dat school dat nog doet! Echter, waar school zwemt zit onze oudste niet op zwemles. Hij zit nu een maand of 8 ( incl. vakanties ) op zwemles in een stadje verderop. De zwemlessen hier heb ik slechte ervaring mee. Hij heeft nog geen zwemdiploma, en wordt eind oktober 6. Niet zo heel erg schokkend lijkt mij. Hij is motorisch wat later en was helemaal hysterisch van water. Hij vond het echt doodeng ( dankzij de zwemlessen in dit zwembad ), maar met een hele leuke geduldige badmeester zwemt hij nu best aardig. 3 x (!!) gezegd dat hij GEEN diploma heeft. Geen enkel probleem. Ik bleef natuurlijk even kijken. Wat doen ze? Ze gooien hem zo in het diepe! Met enkel een kurkje om zijn middel. Hij zonk zo *ploep* naar de bodem en kwam in paniek boven. Haha, ja dat vonden ze grappig ja :x Nou, ik dus niet. Ik ben dat zwembad in gestampt en vermeld dat ze hem NU uit het diepe gingen halen. Anders deed ik dat en dan nam ik hem direct mee naar huis. Juf schrok zich een hoedje van mij ( ik was echt heel boos, oeps ) en die domme badmeester maar lachen. Zo, je kan er weinig mee maar ik moet het even kwijt. *adem in adem uit* Vanmiddag maar even een gesprekje met juf voeren.
pfff dit is zo mijn angst wat betreft zwemles, ik zou ook echt woest zijn geweest. Mijn dochter gaat ook bijna beginnen.
Ik erger me tijdens het lezen al aan die badmeester, laat staan jij die er bij stond. Bah... Ik had zeker ook een opmerking naar hem gemaakt, zodat het lachen bij hem ook snel was gestopt. Zou indd ook een goed gesprekje met de juf maken. Hoe gaat het met je zoontje?
Ik heb er nu ook écht geen vertrouwen in. Gelukkig was het maar een half uurtje, maar toch. Hij vindt zwemmen heel erg leuk, maar in dat hele diepe is hij angstig. Bij zijn zwemles zit de badmeester bij de kinderen in het water en helpt ze waar nodig. Dat geeft vertrouwen. Hier stond die flapdrol gewoon aan de kant. Zoontje was, gelukkig, redelijk onverstoorbaar. Hij mocht bij zijn vriendinnetje in het ondiepe en dat vond hij erg leuk. Meteen er in duiken, onder water zwemmen etc. Kijk, als ze nu vanaf dáár gaan kijken of hij wel of niet in het diepe kan, dan heb ik er niet echt een probleem mee. Maar ik blijf er voortaan wel bij.
Ik snap heel goed je frustratie:x Is hij eindelijk van zijn angst af en dan flikken ze dit. Vind het eigenlijk te bizar voor woorden....
Aah zielig voor je zoontje. Ik zou daar ook niet heel vrolijk van worden. Goed dat je een gesprek met de juf aangaat.
Oeioei, daar zou ik ook heeeeeeel erg kwaad om zijn geworden. Wat een ontzettend domme actie van de juf en de badmeester zeg. Hopelijk heeft je zoontje er verder geen last meer van en wordt hij niet extra angstig nu.
Ik vind het ook zielig voor je zoontje. Gelukkig heeft hij er niks aan overgehouden. Nu maar hopen dat hij de volgende keer bij het zwemmen niet alsnog angstig is. En die badmeester die erbij stond te lachen zou ik ook even aanspreken.:x
o bah dat is dus ook mijn angst altijd geweest Gelukkig hebben ze hier niet schoolzwemmen meer Ik snap je emotie en dat je vreselijk boos was...ik hoop dat je zoon nu niet weer bang is. Wij hebben hier ook een bang kind in het zwembad en na heel rustig opbouwen gaat het nu ook best goed ( ze is 6 jaar en een beetje)
Zo zeg! Denk dat ik tegen die badmeester eens goed uitgevlogen zou zijn ook, haal die stomme grijns van je smoel, volgende keer ga ik er bij staan lachen als jij bijna verzuipt, zoiets :x. Echt ik word al boos als ik het lees! Ik hoop dat je zoon er niet te veel last van heeft. Een (stevig) gesprek hier over voeren zou ik ook doen!
Vreemde actie idd. Eerste keer schoolzwemmen? En dan z.n actie. Geef je gelijk. Zou denk te verbaast zijn. Maar ook zo reageren als jij. Misschien had ik uit schrik die badmeester nog laten zwemmen ook.
Wat sielig! En wat een stomme badmeester. Ik begrijp je reactie heel goed. Denk dat mijn reactie veel erger zou zijn en die badmeester zelf in t bad zou duwen/gooien Ik was vroeger zelf ook heel bang van water. Dit kwam doordat de bad meester ons aan het einde vd les optilde en in t bad gooide. Stootte toen mn hoofd tegen de rand van t bad. Durfde daarna echt niet meer te zwemmen. Gelukkig heeft je zoontje er verder niets aan over gehouden
Nou Ja zeg... oeh zelfs ik kan die badmeester wel lynchen nu... mijn dochter heeft geen schoolzwemmen meer, erg jammer maar we zwemmen nu bij een zwemclub en daar gaan ze ook mee het water in. Zij is ook echt nog niet watervrij dus ze hadden dit bij haar ook niet moeten doen...
Na een chocolade donut gelukkig weer wat rustiger. Helaas kan ik vandaag niet met de juf praten, want ik ga met een vriendin naar het ziekenhuis in Utrecht, dus mijn oudste wordt opgehaald tussen de middag en aan het einde van de middag door een vriend. Maar morgen ga ik het gesprek zeker aan. Die stomme badmeester heb ik alleen maar boos aangekeken, was toen vooral met mijn zoon bezig. Hufter.
WOEDEND was ik geweest! Arm kereltje, heeft hij geen schrik overgehouden?? Ik zou een officiele klacht indienen tegen de badmeester. Is hij nou helemaal!! Hier hebben we geen schoolzwemmen. Mijn zoontje zit sinds maart op zwemles in een groepje van max 7 kinderen met badmeester bij in het water. Ook hij is wel eens naar de bodem gezonken per ongeluk, maar doordat de badmeester er zo snel bij was heeft hij erg veel vertrouwen gekregen in hem. Hij zwemt elke les een stukje zonder bandjes/kurk(of van de kant springen oid) om nog meer vertrouwen te krijgen. Dat vind ik perfect.
WAT?! Wat is dit voor middeleeuwse methode? Belachelijk! Pak de juf niet te hard aan, het was de badmeester die fout zat. Eerst even kalmeren voor het gesprek, succes!