Welke buggy voor vliegvakantie?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Pompidom, 6 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pompidom

    Pompidom Actief lid

    6 jul 2021
    269
    144
    43
    Vrouw
    Binnenkort gaan we op vakantie met het vliegtuig. Mijn jongste is dan 8 maanden oud. Ik ben op zoek naar een buggy die klein ingeklapt kan worden en als handbagage mee kan.

    Ook moet de buggy een doorlopende duwstang hebben, de duwstang moet minimaal 105 cm hoog zijn én zou het heel fijn zijn als de buggy plat kan.

    Hele wensenlijst :| heeft er iemand tips?
     
  2. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik heb zelf nu deze: https://www.babyland.nl/easywalker-miley2-buggy-shadow-black/ws-pr/pr41934?gclid=Cj0KCQjw5ZSWBhCVARIsALERCvwGEWLBnkc8i38K29ITr4tFvzmWG5BqBj_9YQv2SYS9m2aG61ZwbscaAl6KEALw_wcB Super fijn! Heeft een doorlopende duwstang, licht, klapt makkelijk in en uit en goed mee te nemen en kan plat. Ik weet alleen de hoogte niet maar ik ben zelf 1.78 en ik kan er goed achter lopen.


    ik heb er alleen nooit meegevlogen. Tip als het alleen voor de vakantie is: je kunt ze ook huren bij Tiny Library. Nog duurzaam ook.

    Ik heb overigens ooit wel gevlogen met een goedkope koelstra. Maar goed ook want ik kreeg hem half kapot en 3 weken later terug o_O
     
    Pompidom vindt dit leuk.
  3. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Ik zou gewoon een fijne buggy zoeken, niet alleen voor deze ene keer. Wij hadden een Nuna pepp luxx, zou bij je lijstje passen, maar die is er alleen nog 2e hands geloof ik.

    Je kan met de buggy tot bij de ingang van het vliegtuig en krijgt hem dan ook gelijk daar terug.
     
    Pompidom vindt dit leuk.
  4. Zeebra

    Zeebra Bekend lid

    5 aug 2020
    803
    1.082
    93
    Vrouw
    De buggy kun je niet meenemen als handbagage. Moet je bij de ingang inleveren en bij aankomst kun je ze bij vooraf afgesproken punt weer ophalen.
     
    Pompidom vindt dit leuk.
  5. Pompidom

    Pompidom Actief lid

    6 jul 2021
    269
    144
    43
    Vrouw
    Oh dat is goed om te weten, dan hoef ik in ieder geval niet te letten op het formaat ingeklapt!

    Nuna is inderdaad een fijn merk, daar heb ik nu de kinderwagen van.
     
  6. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    Nee hoor er zijn wel degelijk buggy's die als handbagage mee kunnen. Die berg je op in de locker boven je hoofd. Zelf diverse keren gedaan.
     
    Pompidom vindt dit leuk.
  7. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Maar niet altijd. Ik moest hem afgeven bij de slurf en dan later ophalen bij een specifiek punt (waar hij niet kwam in ons geval die ene keer) K heb hem nog nooit mee mogen nemen als handbagage maar zal misschien per vlucht verschillend zijn?
     
    Zeebra vindt dit leuk.
  8. Zeebra

    Zeebra Bekend lid

    5 aug 2020
    803
    1.082
    93
    Vrouw
    Oké ik heb het tot nu toe niet meegemaakt dat dit mocht. Men dient hem altijd af te geven bij de slurf. mss ligt t aan de bestemming en hoe klein de buggy is indien ingeklapt?
     
  9. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.992
    113
    volgens mij heeft mijn schoonzusje een babyzen yoyo die voldoet aan al die eisen. die kan heel klein als pakketje mee in het vliegtuig. Zelf gaat ze vaak lange stukken met de trein op reis. en dan is een klein opvouwbare buggy ook fijn, naast een koffer/tas en handbagage. deze is echt een heel klein pakketje. Babyzen Yoyo2 6 Mnd Buggy White | Babypark

    wij hadden zelf een koelstra simba buggy, die gooien ze in het ruim (neem je mee tot aan de gate/slurf, en krijg je soms direct als je uit het vliegtuig stapt terug, soms pas bij de afwijkende maten bagageband), dat doen ze met alle paraplu buggys. die zijn namelijk te lang om zo mee aan boord te nemen. maar die heeft 2 handvatten, ipv een duwstang.
     
    Pompidom vindt dit leuk.
  10. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Hier altijd een nuna pepp buggy meegenomen op vakantie. Kan plat en reed heerlijk.
     
  11. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    De joolz aer!
    Zit ook gelijk een reistas bij en een regenhoes. Klein op te vouwen, makkelijk inklapbaar en loopt heel wendbaar. Ook kan hij aardig plat. Super fijne buggy! Deze mag in de locker als handbagage
     
    Pompidom vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina