Mijn babay is nu 3 weken en valt sinds een paar dagen niet meer uit zichzelf in slaap zonder speentje. En dat speentje valt elke halve minuut ook nog eens uit zn mondje dus ik loop steeds heen en weer. Ik word er echt helemaal vermoeid van. Hoe doen jullie dit? Ik vond een speentje zo schattig staan bij baby's maar ik heb nu spijt dat ik eraan begonnen ben.
Hoi mijn zoontje heeft ook al vanaf zijn geboorte een speen, gewoon ook omdat hij veel zuigbehoefte had/heeft. (wordt nu steeds minder) De laatste tijd viel ook steeds zijn speen snachts uit waardoor ik dus echt 10 keer me bed uit moest om zijn speen in te doen, omdat hij hem ook zelf niet kon vinden, of op de grond viel. En nu sinds 3 nachten heb ik er een doekje (navelverbandje) door heengeknoopt. Zo wordt de speen zwaarder en valt minder snel uit....Ik heb weer heerlijk door kunnen slapen. Dus misschien voor jou ook een idee, gewoon een doekje erdoor heen. Succes
Heen en weer blijven lopen ( van dit antwoord wordt je vast niet vrolijk ) maar heb hier heel wat heen en weer gelopen, op een gegeven moment kreeg Levi steeds minder behoefte aan de speen en valt nu ook zonder speen in slaap. Ik probeer de speen wel zoveel mogelijk alleen voor in bed te gebruiken.
bedankt voor jullie reaktie dames. Er zit dus niets anders op dan heen en weer te lopen. Ik ga de tip uitproberen van een doekje, of is een spenenketting ook een alternatief daarvoor? Het is mijn eigen schuld, mijn zoontje had helemaal geen behoefte aan een speen en heb het hem zelf steeds aangeboden omdat ik het schattig vind staan bij baby's.
Als hij er geen behoefte aan heeft kan je het hem ook afleren. Maar dat wordt wel brullen een paar dagen, heel zielig.
Oef daar ben ik op dit moment te vermoeid voor. Ik probeer het gewoon steeds te minderen en kijk wel hoe het loopt.
wij hadden zoiets voor rosalie http://www.marktplaza.nl/Room-Seven-cir ... 304100.php deed het doekje onder de dekens, zo bleef deze beter zitten. Een hydrofiele luier door het oog hielp ook.
hier nog zo'n ''speen-addict'' kan er 's-nachts tig keer uit voor dat gekke ding! een tutdoekje helpt trouwens niks .. grrr
ooow wat herkenbaar...ik ben helemaal gestoord geworden ervan ! totdat ik vorige week dacht ik laat hem gewoon eens huilen en geef hem geen speen (want hij huilt toch met of zonder)....was ff pijnlijk om te doen bij een kleine van 3 weken maarrrrrrrr binnen een dagje was hij de speen al vergeten! nu slaapt hij al 5 dagen zonder grtz Ramona
ik heb hem gister ook de hele dag geen speen gegeven maar vannacht wel. Tot nu toe heeft ie niet gehuild om de speen.
@cindy: ja nu wel, maar een speentje is later heel wat makkelijker af te leren dan een duim en het is ook nog slechter voor de tandjes. De speen gooi je op een gegeven moment gewoon weg, dat kun je moeilijk met een duim doen he.
Nou om eerlijk te zijn, misschien is een speentje wel handiger afleren maari k zou willen dat K. zijn duimpje kon vinden... ben er vannacht welgeteld 8 keer uitgeweest
nou heerlijk hij heeft hem tot nu toe helemaal niet ggekregen. Als ie een beetje zit te kreunen ga ik met hem praten en probeer hem op die manier af te leiden..
hier leg ik nog wel eens een katoenen tutlapje tegen het speentje aan, zodat deze er iets minder makkelijk uitvalt. daarbij leer ik hem zoveel mogelijk dat de speen is om mee in slaap te vallen en niet mee te slapen. dus zodra hij z'n speentje laat vallen pak ik deze weg, dan voelt hij die ook niet meer tegen z'n lipjes in z'n slaap, waardoor hij ook niet meer automatisch begint te happen.
Overdag als onze dochter in de box lag en ik dus bij haar, dan legde ik een knuffeltje (een klein muisje) met zn snuitje tegen haar speen. Die was zwaar genoeg zodat ze 'm niet zomaar uit kon ploppen, maar licht genoeg, dat als ze echt van de speen af wilde, dan kon dat ook. Voor 's nachts heb ik dat nooit gedaan. Wij waren veel te bang dat ze de speen misschien toch niet uit kon krijgen. Raar he? Die bezorgdheid.... Dus voor 's nachts heb ik geen tip voor je.
Ja is ook waar, maar als je een duimer hebt is er weinig tegen te doen hoor! Tenminste als jij de gouden tip hebt om een duimer het af te leren, vertel vertel! Het is overigens alletwee niet het meest ideale, maar als je kindje de hele dag huilt en alleen te stoppen is met in eerste instantie een speen(wat dus later de duim werd) tja dan is het snel gebeurd dat je een speen geeft. Selina had zoveel zuigbehoeft ondanks bv dat het echt niet meer leuk, was. Ik vindt het ook niet echt leuk dat ze duimpt maar er zijn ergere dingen he