Hoi dames, even een vraagje. Wij hebben nogal een ondernemend ukkie. Sinds ukkepuk kan lopen (nou ja, lopen .....rennen is geloof ik het juiste woord) is er niks meer veilig. Als ik naar de winkel ga gaat ukkie verplicht in een winkelwagentje of kinderwagen, anders ben ik ukkie zo kwijt. Nu hebben mijn ouders een enorme tuin met een vijver erin (en niet zo'n kleintje) wat een enorme aantrekkingskracht heeft. Ook gaan binnenkort een weekendje weg en in de zomer gaan wij kamperen. Bij beide vakanties hebben wij dus ook volop open ruimte om ons heen. Hebben jullie tips voor mij hoe ik ervoor kan zorgen dat ukkie (ruim 20 maanden) toch lekker kan spelen, maar dat ook papa en mama even op ons gemak een kopje koffie kunnen drinken zonder dat we er steeds achteraan moeten rennen? Van een vriendin kreeg ik de tip om een tuigje aan te schaffen, maar dat vind ik dus niks. Dan heb ik het gevoel dat ik uk wel heel erg beperk. Ik zat zelf al te denken aan een afscherming (hek/zonnescherm of zo).....................maar misschien hebben jullie de oplossing
Misschien is zoiets wat voor jullie; http://baby.tweedehands.net/babyboxen/b ... delig.html Hier staan ze nieuw; http://www.baby-walz.com/SyEngine.php?A ... Position=5 Wel een beetje prijzig :-S
en als je ukkie nu ook op het zelfde tijdstip wat te drinken geeft? heb geen idee hoor zeg ook maar wat
Dat is nog eens slim....ukkie drinken geven als ik koffie wil.....was ik zelf nog niet opgekomen ................. Ik kreeg ook al een tip van iemand om een bench aan te schaffen. Ach ja, hoef ik met deze vakanties in ieder geval niet druk te maken over een ijsje meer of minder....ik ga vast genoeg calorieen verbranden. Zo'n babypark/mobiele box is denk ik meer voor kleine kindjes. Ik denk dat wij uk er niet in gaan houden met loopauto etc. Maar lief dat je hebt meegedacht.
hihi, leuk topic mijn koffie wordt standaard koud. voor ik een kopje leeg heb, heeft ie al 3 keer in de magnetron gestaan, en het wordt alleen maar erger. ik ga maar es kijken of ik ergens koffiepillen kan krijgen, dat gedoe met echt koffie is niks zo khou je op de hoogte, mocht ik iets vinden handig voor op de camping, een pilletje steek je zo in je zak als je de camping over moet
Ik ga wel een tuigje aanschaffen zodra mijn meisje gaat lopen. Als ze een beetje zoals mij gaat zijn, zal ik haar echt als een havik in de gaten moeten houden anders is ze weg! Ik werd vroeger ook in een tuigje gehesen, mijn moeder werk gek van me, en zo had ze wat meer rust. Maar ja, mams had er ook 3 rondlopen toendertijd, petje af hoor. Mijn vader heeft ons 3tjes ooit een keer aan onze tuinbroeken aan de kapstok gehangen Daar hingen we dan: eerst lekker aan het stieren met zijn allen, en ineens hang je daar. We waren wel lief, maar af en toe... En mijn meisje d'r vader was ook al zo een spring in het veld als kleintje. We kunnen heel wat tegemoet gaan zien, ik verheug me er al op! Al zal ik best gaan klagen, maar dat hoort erbij. Beter even wat stoom afblazen op het forum of bij familie dan binnenhouden en dat de kleine er de dupe van wordt.
voor op de camping kreeg ik laats ook een goeie tip; een soort volleybalnet kopen dat met stokken in de grond steken en dan koop je zo'n nep gras-mat bij leenbakker of zo en leg je op de grond. zet je mooi je plekkie af en uk loopt niet meer weg.... (en geen vieze knieen door dat mat)
trouwens, ik verheug me er ook op als Jill gaat praten en lopen want haar vader l*lt altijd met iedereen op de camping die is dan ook soms uren weg en komt ie met hele verhalen terug ! ze brabbelt er nu al op los dus dat zal ze wel van haar vader hebben geef ik haar gewoon mee met papa en dan kan mama rustig koffie drinken haha
Debbie, mail me even als je koffiepillen gevonden hebt!!!! Neemt ook niet zoveel ruimte in bij het inpakken van de auto als een koffiezetapparaat....scoor ik weer punten bij manlief. Dat was ook mijn reactie op de tip van de bench....lijkt mij niet wat....bovendien staat de kinderbescherming zo op de stoep van de camping als ik daar zo de kleine neerzet. Mijn ouders hebben ook 4 kinderen opgevoed en die lachen nu alleen maar als ik eens loop te mekkeren dat ukkie zo druk en bewerkelijk is. Sinds ik mama ben heb ik ineens heel veel respect voor ze..haha Die tuinbroek-met-kapstok-truc moet ik onthouden. Zo'n volleybalnet klinkt inderdaad als een oplossing die ik zoek. Kreeg ook een mailtje van iemand die (toch weer op weg de dierenwinkel) een puppy/konijnenren als tip gaf. Die kun je gemakkelijk aan elkaar zetten en je kunt deze uitbreiden, dus net zo groot maken als je zelf wil. Had overigens nooit gedacht dat ik me hier als moeder mee bezig zou moeten houden........ maar ben wel blij dat ik niet de enige ben met dit probleem. We hebben om ons heen alleen maar mensen met "brave" kindjes die je rustig een uur alleen in een hoekje kunt laten spelen. Onze uk is een ontzettend gezellig kind dat inderdaad altijd en overal met iedereen gaat lopen kletsen (je verstaat er nog weinig van, maar dat maakt blijkbaar niet uit), maar het is ook een ontzettend ondeugend kind. Ach ja, geeft wel wat leven in de brouwerij.
heroverweeg dat tuigje eens... het is nog zo'n gek idee niet. Je kindje heeft duidelijk heel veel behoefte aan bewegen en ontdekken. Het is dan wel zo veilig als je nog een 'lijntje' hebt met je kindje. Ik was vroege ook zo'n kind (het allerliefst richting water dus mijn moeder heeft me op 3 jarige leeftijd op zwemles gedaan!) en ik kreeg een tuigje (sta er zelfs mee op de foto in mijn eerste paspoort).. prima, ik heb er niets aan over gehouden en ben nog steeds actief en ondernemend
Een tuigje beperkt wat in bewegingsvrijheid, maar dat doen een box nog meer. Als ik op een camping zou staan zou ik een tuigje zeker overwegen, het lijkt mij een goed compromis tussen wat meer controle hebben en kindje toch lekker een stukje kunnen laten lopen en ontdekken.
Nou, het gaat mij ook niet zozeer om de bewegingsvrijheid alswel de angst dat ze dat touw om hun nekje draaien ofzoiets. Maar zoals ik al zei, dat is iets waar IK bang voor ben.
Als je die koffie pillen heb gevonden Debbie wil je me dan ook even een paar sturen?? Zou ze onderhand ook heeeel goed kunnen gebruiken. Pleas?? [-o< [-o<
ja maar je doet een tuigje toch alleen om als ze in de buurt zijn? Mijn zoontje loopt op straat bijna altijd met tuigje, vind het ideaal en hij vind het ook best. Anders moet ik hem continu achterna. En de laatste tijd wordt hij sneller dan ik ik heb trouwens wel een leuke versie, alleen komt ie uit amerika, dus hier niet te koop.
je zou zoiets trouwens ook wel langer kunnen maken door een stuk extra touw er aan vast te maken. Dan hebben ze nog meer ruimte om te lopen.
Wat een schatje. En dat tuigje ziet er inderdaad nog best leuk uit. Ik hou ukkie nu nog gewoon in de kinderwagen of buggy als ik de straat op ga. Maar ik merk wel dat uk dit niet meer lang gaat accepteren......misschien dat ik dan toch op zoek ga naar een tuigje. Ik denk alleen dat ik voor op vakantie toch straks een afscherming (welke vorm dan ook) ga maken/kopen. Dan kan uk lekker rondrennen, spelen in het zwembadje voor de tent en spelen met de wheely bug. Ik denk dat voor lekker spelen zo'n tuigje niet zo'n goede oplossing is. En als ukkie aan het spelen is en weet dat er geen afscherming is, dan ben ik uk zo kwijt.