Jordy is nu 11 maanden en sinds 4 dagen is hij helemaal overstuur als we heb s'avonds op bed leggen, Overdag gaat het goed dan gaat hij liggen en slaapt gelijk ( zoals hij eerst altijd deed ook s'avonds). Dacht eerst dat het van zijn tandje kwam die doorkomt, maar die is nu door. En het ergste is nu dus ook als ik erbij blijf gaat hij slapen, maar zodra ik dan weg gaat is hij helemaal overstuur. Heeft er hier iemand tips?? En wat zouden jullie doen? (Ook s'nachts)
Je eigen ritueel blijven volgen en verder regelmatig even gaan kijken en troosten, maar weer wel weggaan. Fae was 11,5 maand toen ze het deed. Tot blauw worden (breath holding spells) aan toe. Ze heeft een avondje of 3 of 4 zo extreem gedaan. Maar in totaal heeft het een dag of 10 geduurd. Het snachts wakker worden is nu nog wel een beetje, maar gaat weer een stuk beter. Maar het was loodzwaar hier. Om 2 uur snachts je kind maar laten krijsen omdat je alles al gedaan hebt. Wij deden het max 10 minuten, gingen dan weer troosten, terugleggen en weg en dan begon het weer overnieuw. Het was hier overigens wel in combinatie met het leren staan/optrekken in haar bedje. Ze kon staan in haar bedje, maar ging dus niet zelf weer liggen. Maar ze lijkt er nu dus weer doorheen te zijn, nu gaat het overdag af en toe wat mis, maar na 20 minuten strijd, valt ze altijd wel in slaap. Want dat is het gewoon: Strijd en die moet jij als ouder winnen denk ik.