ja... Gijs zn tandjes komen door.. vandaag t puntje van de tweede tand onder gevoeld.. Dan komt t volgende onderdeel van de verzorging om de hoek kijken.. tandenpoetsen.. Ik heb zoiets van "mwa.. vanmiddag ff met Gijs de hort op, tandenborsteltje kopen met tandpasta"... of is dat wat te snel.. Wanneer zijn jullie begonnen met poetsen.. Gebruik je een gewone ( baby-) tandenborstel, of ( ik heb er van gehoord) zo'n vingerborsteltje.. Wel of nog geen tandpasta ( ook voor ukkie's geschikt uiteraard)
Ik ben begonnen met poetsen toen het eerste tandje door was. Je hebt speciale tandpasta voor kleintjes. Ik heb van prodent. Ik gebruik geen vingertandenborstel maar een gewone voor kleintjes. Er zit een groot handvat aan met een gat erin. Ik maak er een leuk spelletje van en laat haar ook af en toe zelf "poetsen"
toen bij leana de tandjes een stukje door waren heb ik mijn tandarts gebeld en gevraagd hoe en wat en vooral wanneer hij zei dat ik de tandjes 1 a 2 keer per dag mag poetsen als ze het toestaat en als ze het niet toe zou staan dan moest ik haar de tandenborstel in de hand geven zodat ze er zelf mee kon spelen en er op kon kauwen gelukkig staat ze wel toe dat ik de 2 kleine tandjes 1x per dag poets met een gewone babytandenborstel van jordan en babytandpasta
vandaag hier ook een klein puntje voelbaar dus wij beginnen ook vanavond met poetsen maar het lijkt me logisch dat je niet hoeft te spoelen met z'n kleintje of moet dat wel?
We zijn vanmiddag samen even "te stadten" geweest ( wolvega is een dorp..) en hebben zo'n Jordan borstel gekocht en elmex peutertandpasta.. Die mag doorgeslikt worden, maar ik had er net maar een heel klein beetje op gedaan.. Geloof dat Gijs t wel interessant vond die borstel.... Nu hopen dat dat zo blijft
Wij zijn direct nadat het 1e tandje zichtbaar was begonne met poetsen. Wij gebruiken een babytandenborstel en babytandpasta. Meestal poets ik eerst haar tandjes even en daarna laat ik haar zelf ook nog even "poetsen". Ze heeft daar echt plezier in en wil dan de tandenborstel ook even bij mama in de mond doen, zodat mama ook kan poetsen. ZE weet het ook al precies. Wanneer ik de tandenborstel pak, doet zij haar mondje al open...
Wij zijn ook meten begonnen met poetsen bij het doorkomen van het eerste tandje. In het begin soms maar een paar seconden, we stopten voordat hij het echt niet meer leuk vond (zodat hij er geen hekel aan kreeg), nu kunnen we al best lang poetsen en poetsen we ook waar nog geen tandjes zitten zodat hij eraan gewend raakt dat daar ook een tandenborstel komt. We zingen er altijd een liedje bij en vaak zegt hij al aaaaa en doet zijn mondje open als hij de tandenborstel ziet. O ja hier poetsen we nu nog 1x per dag met een beetje tandpasta (elmex peutertandpasta) en zo'n klein borsteltje.
Hier ook begonnen toen de eerste tandjes doorwaren. Ik maak er een gekkigheidje van anders moet hij e rniks van hebben. Dus ik zeg altijd poetsen poetsen poetsen maar en dat continue achter elkaar tot we klaar zijn, en dan ligt hij helemaal in een deuk. Als ik dat niet doe gaat hij huilen hahah! DAn maar gek doen! En idd ik heb ook zo'n tandenborstel met zo'n gat erin. Dan kan hij daarna zelf ook nog wat klooien.