Gordijntjes babykamer

Discussion in 'De babyuitzet' started by Miracle1984, Apr 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

Jan 5, 2009
    727
    0
    0
    Hoi,

Wij zijn bezig met het kamertje voor de baby leeghalen zodat we binnenkort kunnen beginnen met behangen etc. Nu hangen er nog mooie witte rolgordijntjes. Kan ik die laten hangen of is dat toch te licht? Ik hoorde dat babytjes wel veel licht nodig hebben in het begin.

Groetjes Miracle.

2. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,357
    273
    83
    Female
    Ik vind het handig om in de babykamer het zo donker mogelijk te maken om de kleine te laten wennen aan het dag en nacht ritme. Overdag = licht (gordijnen open) = korte slaapjes. 's Avonds = donker = diepe slaap. Vooral in de zomer is dat fijn, anders worden ze met het krieken van de dag wakker.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik heb donkere gordijnen, maar niet verduisterend.
    Dit krijgt de nieuwe beeb ook.
    Zo hebben ze sneller een dag/nacht ritme.

Mijn dochter slaapt overigens nog steeds hetzelfde, ondanks het lichtverschil hoor. Ik vind verduisteren zo onnatuurlijk!

4. Que

Que Niet meer actief

Je kan een verduisteringsgordijn er achter doen.

Wij hebben deze er ook los achter hangen aangezien je die niet kan wassen, maar het gewone gordijn wel

5. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

Jan 5, 2009
    727
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden! Dan toch maar even op zoek gaan! (is nog niet zo makkelijk om alles uit te zoeken hihi maar wel heel leuk natuurlijk!)

6. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    ik kreeg juist te horen dat kamer niet te veel te verduisteren met donkere gordijnen etc. omdat het wel zo makkelijk is (vooral in de zomer) als het kindje ook slaapt als het licht is.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik hou zelf erg van verduisteren omdat dit naar mijn idee een goeie slaap geeft. Mijn zoontje kan trouwens ook goed in het licht slapen als het nodig is maar liever helemaal in het donker. Je kindje heeft veel licht nodig als het wakker is (en dat is in het begin heel weinig maar wordt heel snel meer!)

8. Que

Que Niet meer actief

ik heb trouwens ook nog een gewoon rolgordijntje hangen voor overdag. Idd overdag met licht slapen en s avonds lekker donker. Bij mij is het verduisteringsgordijn eigenlijk ook om de kou tegen te houden. Wij hebben overal boven enkel glas.

Share This Page