even een simpele, maar belangrijke vraag. zou iemand mij kunnen vertellen wat nu het fijnste is voor een kindje in de winter: - een gewatteerde slaapzak met mouwen - een velours slaapzak met mouwen mijn zoon heeft nu 1 velours slaapzak, maar ik wil er nog een slaapzak bij halen. welke kan ik nu het beste kiezen? de gewatteerden zijn meestal veel duurder, dus dan zou je denken dat ze beter zijn, maar is dat ook echt zo?
Ik heb zelf een winterslaapzak van de hema, die bevalt goed. Hij is lekker warm en ademt zodat het niet zo broeierig word in de slaapzak! Groetjes
Hangt ook van je kindje af. De mijne was nogal warm van zichzelf, dus hij had een dikke zomerslaapzak, niet extra gevoerd. De enige keer dat ik gevoerde slaapzakken met mouw gebruikt heb, is bij mijn ouders. Daar was het zo'n 5-8 graden in de slaapkamers.. Met mouwen is ook niet nodig in een doorsnee NL huis.. Kindjes kunnen het ook te warm krijgen. En met mouwen kunnen ze de warmte alleen via hun hoofdje kwijt, dat is niet zo gezond. Zonder mouwen kan het ook via de armen. En is de kans op warmtestuwing kleiner. Velours kan ook van synthestisch materiaal zijn. Dat wordt ook afgeraden als bed-materiaal, omdat het niet zo goed ademt. Van katoen is het geen probleem..
Hier hadden we een gewatteerde slaapzak zonder mouwen. Die mouwen vond Finn absoluut niet fijn zitten
Ik heb idd ook een slaapzak van de hema, die zijn perfect. Zo'n witte waar je de mouwen af kunt ritsen.
Heb er ook 1 van Hema, dit jaar zonder de mouwen eraan. Afgelopen jaren nog wel bij de kinderen maar toen hadden we enkel glas.
Wij hebben ook zo'n witte van de HEMA, super fijn... Zitten alleen wat onhandig qua maat! Je hebt daar maat 68-80, maar daar zit ze met haar voeten tegen de onderkant aan en de volgende is maat 86-104, daar past een kleuter nog in! Toch die maar aangetrokken en de mouwen omgeslagen... Ze slaapt er nu heerlijk in!
wij hebben er een van prenatal gewatteerd met mouwen en eentje van minimonkey mey mouwen ook gewatteerd alleen iets dunner. hij kan niet zonder mouwen slapen. mijn zoon is wel een kindje dat het snel koud heeft.
Ik heb ook die van de hema, de witte winterslaapzak. De mouwen zijn er meestal af, alleen als het echt vriest buiten rits ik die er aan. Want ik doe altijd de verwarming uit als mn zoontje naar bed gaat en dan koelt het s avonds best wel af in huis, we hebben een hoekhuis en hij ligt tegen de buitenmuur aan. In zijn kamertje is het dan een graad of 10.
ja die heb ik ook. bij ons is het in de winter vaak maar 12 graden boven als de verwarming aanstaat. zou die slaapzak dan warm genoeg zijn? ik kan er geen deken bij leggen, want hij draait vaak helemaal om in bed
Bij ons is het nu c.a. 17/18 graden op haar kamer en ik gebruik het slaapzakje zonder mouwen en ook geen deken. En dat gaat prima.
hier twee slaapzakken van baby boum, lekker zacht en heel makkelijk, kunnen ze tot 3 jaar in, de mouwen kunnen eraf geritst worden als je wilt, heerlijke dingen! HIer geen lakentjes of dekens, alleen de pyjama en de slaapzak! en 17 graden op de kamer
Hier ook de witte van de hema. Zonder mouwen met alleen een lakentje. Het is bij ons ook rond de 17 graden.
Hier slaapzak met mouwen van nicky velours (vrij dunne stof), daaroverheen dun dekentje (enkel) met lakentje. Juist de mouwen omdat armen en stukje bovenlichaam nou net boven de deken uitkomen. Geen verwarming aan op de slaapkamer en enkel glas, meestal 15 tot 17 graden.