Welke buggy!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Onje, Jun 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Onje

Onje Niet meer actief

Wij hebben een x-adventure hip hop, wat #%* ding zeg!

De buggy inzet zit er nu op maar ik vind het ding er niet comfortabel uitzien. Op de lig stand ligt Lemmy echt in een kuil.
    Vind ik voor even een boodschap doen niet erg, maar voor een hele dag vind ik dat hij er niet lekker bij ligt. Ik lig immers ook niet graag in een kuil. Ik had verwacht dat de inzet echt plat kon en niet als een kommetje.
    Daarbij komt ook dat ik de zit eraf moet klikken en dan pas het onderstel in klappen.

Welke buggy hebben jullie?
    Bevalt deze?
    Makkelijk in te klappen?
    Kan je de luiertas eraan hangen?

Dankjulliewel!

2. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

ik heb een koelstra simba t3 gekocht verschil met gewone simba is een verlengstuk aan de zonnekap en steviger materiaal bij bijv de voetjes) Ik ben er erg tevreden over. Makkelijk in en uit te klappen, stevig, goede ligstanden en ik hang er altijd een rugzak aan.

3. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

Mar 24, 2011
    717
    0
    0
    Ik heb de CompaCity van Safety First. Bevalt heel erg goed!

4. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Ik heb een Koelstra Simba. Kan helemaal plat, is stevig, makkelijk in te klappen en je kan er een luiertas aanhangen.

Het enige nadeel is dat ik hem niet lekker vind rijden.

5. Linana

Linana Niet meer actief

Ik heb geen buggy en ben voorlopig niet meer van plan 1 aan te schaffen. De buggy's die ik op het oog had vond ik in real life lelijk of echt een ding vol mankementen (nuna pepp en Quinny zapp xtra)

Ik gebruik maar gewoon de buggy inzet van mijn hauck malibu. Die is comfortabel, heeft meerdere standen (zelf in te stellen hoe je hem wilt hebben), enige nadeel is dat die niet naar je toe gericht kan.
    Als ik echt wil kan ik altijd de quinny lenen van mijn schoonmoeder....

De hauck malibu kan je ook kopen als buggy alleen trouwens. Vind hem wel erg fijn.
    Oh om nog ff antwoord te geven op je vragen:
    Ja, makkelijk in te klappen en uit te klappen kan met 1 hand.
    Ja, luiertas kan er makkelijk aan. Wij hebben 1 die bij de set hoort zeg maar.

6. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    Ik heb de koelstra simba t3 pas gekocht. We gebruiken hem alleen als we op de fiets weg gaan, maar die paar keer is hij goed bevallen. Voor de rest gebruiken we gewoon de normale wagen, dat rijdt toch een stuk lekkerder.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik lees mee! Maar wat een geld! Ik heb een fijne wandelwagen Mutsy Slider en die gebruik ik altijd maar wil ook een buggy erbij voor eventjes. Bijv. als ik met de fiets weg wil of bij zwembadbezoek ed. Dan is een grote wagen onhandig. Dus wie heeft een buggy die fijn is voor een leuk prijsje....?

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Mac laren quest

- niet te zwaar (gaat goed mee op de fiets)
    - met 1 hand in- en uitklappen
    - regenhoes gaat er snel op/af
    - verstelbare rugleuning (in 4 standen dacht ik)
    - kwam destijds als beste uit de test (kieskeurig.nl bijv)

9. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    maar wel 1 van de duurdere...

Wij hebben een koelstra twiggy, deze is super licht (met oog op vliegvakantie) en hij rijd super volgens mij kostte hij iets van 119 euro vind ik wel meevallen.

Hij kan alleen maar in 2 standen liggen of zitten nu slaapt mij kleine stinkie nooit in de buggy vind ie saai denk ik veeeelste veel te zien.

Wij gebruiken de buggy alleen voor de oppas als we even snel met de auto op pad gaan of als we met de fiets weggaan. verder zit er ook een supermakkelijke regenhoes bij die je met drukknoopjes vastzet aan de zonneklep.

10. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Je kindje is nog wel erg klein om al in een buggy te leggen, ik zou daar mee wachten tot hij goed kan zitten. De vering van een buggy is niet zogoed dan die van een wandelwagen.

Wij hebben mc mura wandelwagen en gebruiken voor korte stukjes (ff snel boodschapje doen) vanaf 1 jaar een mutsy easyrider.

Gaan we een dagje weg dan nemen we altijd de wandelwagen mee omdat die gewoon comfortabeler is..

11. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Klopt ja ik zag vandaag een meisje jonger dan de mijne als een zoutzak hangen in de buggy zeer oncomfortabel zag het eruit. Ik zoek een buggy tot €50 voor incidenteel gebruik hoeft niet in allerlei standen want dan neem ik ook de wandelwagen wel. Gewoon ff een boodschapje met de fiets. Maar ik loop als ik vrij ben dagelijks naar het centrum en dan lekker met de wandelwagen en dan zijn we ook zo 2 uur weg.

12. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Wij hebben er een van prenatal, 60 euro of zo was die. Reed prima maar nu 2 x mee onderin het vliegtuig en hij is totaal scheef. De linkervoorwielen raken de grond niet eens meer. Ik vind een buggy wel fijn voor onze zoon nu ruim 1 jaar oud. Ga niet steeds met twee delen bugaboo de auto in, past niet echt lekker en te veel gedoe. Vanuit huis natuurlijk wel prima maar voor een boodschap in de stad of andere wijk toch liever een buggy achterin.

Charlie

13. Onje

Onje Niet meer actief

Mijn kind is groot genoeg voor een buggy.

Dames bedankt!
    Wij gaan morgen nogmaals testen.
    Eerste keer de koelstra en de chicco getest.
    Nu gaan we morgen ook even een mc.laren bekijken!

Moeilijk!

14. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,972
    2,266
    113
    Female
    Ik heb een chicco lite way voor €25,- gekocht op marktplaats.
    Gebruik hem alleen voor de aankomende (vlieg)vakantie, heb 'm ook alleen nog maar in huis gebruikt om te kijken of tie fijn reed. Maar als een buggy voor erbij lijkt het mij een prima ding..

15. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn meisje ligt in de mclaren xt techno,deze is voor baby's vanaf 0 maanden tot een jaar of 3,5. Mijn meisje ligt en zit hier goed in,aangezien ze al uit haar zelf zit mag hij al 1 stand naar boven. Hij rijd heerlijk is licht en de wielen zitten veringen in die de schokken dempen. Kost 295 euro maar dan heb je wel de ferrari of rolroyce onder de buggy's.

16. Onje

Onje Niet meer actief

Mc laren ga ik ook zeker naar kijken!
    Vind ik ook mooie wagens!

Hoe gaat het trouwens met je meisje?

17. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Als de buggy mee moet op de fiets is er weinig keuze omdat de buggy maar max. 7 kg mag zijn. Heb nu eentje van prenatal kan niks qua zithouding was nog €39 en ziet er niet heel erg stevig uit maar ja. Prenatal eigen merk komt uit de Topmark fabriek zag ik dus wel goed. En ik kan me voorstellen dat de buggy niet bestand is tegen al dat gesmijt als je met het vliegtuig gaat.. Er wordt niet bepaald zorgvuldig mee om gegaan..

18. Nonja

Nonja Fanatiek lid

Nov 12, 2008
    1,695
    20
    38
    Zuid Holland
    Ik heb een Nuna pepp. Echt een geweldig ding! Rijd soepel, kan je met 1 hand besturen, 2 ligstanden waarvan 1 helemaal plat en is een klein pakketje indien opgeklapt. Succes met kiezen!

19. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Lees maar..!

20. 2011Mamma

2011Mamma Fanatiek lid

Nov 4, 2009
    4,805
    96