Gelilact gebruiken om in te dikken.. ja of nee? Nutriton is geen optie, dat durven wij echt niet aan.. Hij krijgt NAN AR, maar nog niet dik genoeg! Hij huilt tot 2 uur na de voeding door het omhoog komen:x
Die is er zoals altijd weer niet en die wil alleen over op Friso Allergy care voeding. Hier staan wij niet achter, omdat hij alleen maar refux heeft. Hetzij in erge mate. Onze oudste had hetzelfde en is gestopt met drinken door de allergie voeding en de nutriton
Maakt dat veel verschil? Onze oudste was namelijk 1 van de zeldzame die allergisch reageerde op nutriton.
Hier maakte het wel verschil, nutriton kreeg ze krampen van en pure jbpm niet (verkrijgbaar bij natuurwinkel trouwens)
Ook eerst nutriton met gevolg krampen, moeilijke ontlasting, onrustig/veel huilen. JBPM van de natuurwinkel geprobeerd en daar totaal geen probleem mee gehad. Zat dus wel een verschil in.. Maar kan me voorstellen dat je dat bij een eerdere allergische reactie niet zo snel weer probeert. Gelilact geen ervaring mee.. Toch even neerleggen bij de (vervangende)kinderarts anders.
vervangende kinderarts maakt geen beslissingen voor onze eigen kinderarts. Mm, natuurwinkel ik zal eens gaan inlezen
Ik heb hier nog een paar potjes gelilact staan. Ik vermoedde bij mijn zoontje hetzelfde (allergisch voor nutriton) maar uiteindelijk was hij allergisch voor de zantac (refluxmedicatie). Nu heeft hij losec. Je mag de potjes van mij gratis hebben, heb ze destijds op internet besteld bij een belgische apotheek... pb me maar als je interesse hebt
Toen onze dochter nog reflux had, heb ik het wel eens gevraagd of ik niet kon indikken met gelilact. Mijn KA was hier geen voorstander van. Je zou ook Enfamil AR kunnen proberen. Zit geen JBPM in.
Gwendolyn, ik gebruik NAN AR zit ook geen jhbm in, maar is dus nog niet dik genoeg. Overstappen van voeding is geen optie. Helaas werkte pure jhbm niet, wat een ramp zeg! Waarom geen fan van gelilact? @Mommy 83: Werkte te gelilact bij jou goed? Kreeg jou zoontje er krampen van?
@ Jazzlyn: Enfamil blijft in de fles vloeibaar, maar dikt zich in de maag in. Volgens mijn KA kan gelilact invloed hebben op de bloedsuiker spiegel, vandaar dat hij er niet weg van is bij baby's.