Matrasje ledikantje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Babbel81, 28 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Wij moeten nog op jacht naar een matrasje, wat hebben jullie gekocht en waarom?

2. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    ikea matras, het is goed en niet duur.
    ben even vergeten welk soort

3. Jindster

Jindster Actief lid

10 aug 2011
    412
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    Aerosleep matrasje! Betere ventilatie voor die kleine! Ook als de kleine zich omdraait

4. MissButterfly

MissButterfly Actief lid

26 jan 2012
    143
    0
    0
  5. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Een Aerosleep, vanwege de ventilatie.

Of het allemaal echt zo is, weet ik niet, maar het geeft me een veilig gevoel. En dat vind ik ook wat waard.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben een matrasje van Jisk, 29 euro ofzo. Ik hoor ook veel goede verhalen over die van de leenbakker in dezelfde prijsklasse.

Aerosleep heeft geen bewezen werking, het geeft sommige ouders een veiliger gevoel maar is dus niet bewezen dat 't helpt tegen wiegendood. Volgens mij helpt een opdekmatrasje trouwens even goed als een heel matras en dat scheelt toch flink in de prijs.

7. pricil

pricil Actief lid

30 dec 2011
    191
    0
    0
    wij zijn bij babyplanet/babydump en ikea geweest voor een matrasje.
    Earosleep is alleen voor babys die een buikslaper zijn, kan dus altijd nog of een zeil voor over de matras.

Wij halen bij babyplanet met traagschuim ivm de warmte beter vasthouden en ventileert goed. dit kregen wij bij babyplanet en babydump te horen verkopen ook dezelfde merk.
    Babyplanet is die 79 euro en babydump 89 beiden winkels kun je hem ook online kopen.

Die van de ikea zag er ook erg goed uit maar is met veren en doordat wij beiden erg allergisch zijn voor alles adviseren ze deze niet te nemen ivm stof wat er in kan gaan.

Ik zou als ik jou was gwn na verschillende winkels gaan krijg je informatie en kun je ze voelen zo zijn wij ook tot keuze gekomen..

8. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Ikea matrasje van 35 euro (kweenie precies welke, die blauwe) hadden we bij dochterlief ook en ze heeft er altijd prima op geslapen. Hij is nu wel aan vervanging toe want er is wel eens een ongelukje op gebeurd en ik vind het geen fris idee om daar dan nog een paar jaar een ander kindje op te laten slapen, ook al is het dan d'r eigen broertje. Dus een van haar broertjes krijgt haar bedje, maar met een nieuw, schoon matrasje.

9. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij hebben dit matrasje gekocht voor ons zoontje:

Matras Celsius Spring Medical 60x120 | Babypark

Ik kan me alleen haast niet meer voorstellen dat we er zoveel geld aan hebben uitgegeven, maar goed.... Toen hadden ze nog geen matrassen van Aerosleep, zie nu dat die zelfs goedkoper zijn dan ons matras :(. Matras is in ieder geval nog prima, 2 jaar gebruikt voor ons zoontje en ons tweede kindje komt er ook op te liggen.

Wij hebben hem toen gekocht omdat het een goede ondersteuning aan je kindje bied en ook goed ventileert, waardoor de kans op wiegendood schijnbaar ook weer kleiner wordt.

10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.700
    113
    wij hebben de vyssa vackert van ikea, de een-na duurste geloof ik, met binnenvering. Na lang kijken en duwen in de winkel besloten dat deze het meest comfortabel en ademend leek. Nog niet in gebruik.

11. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Matras Jesse van de Leenbakker.
    30 euro.
    Stevig comfortabel matrasje en alleen maar goede dingen over gelezen..

12. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.155
    1.038
    113
    De aerosleep is niet bewezen of dat het echt werkt. Dus in de winkel is het voornamelijk verkooppraatje: je wil toch het beste voor je kind?

13. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Bedankt voor de reacties dames! Ga alles eens bekijken en dan gaat het.nu wel gekomen

14. Papa2011

Papa2011 Lid

12 jul 2011
    40
    0
    0
    Wijkverpleegkundige
    Oldenzaal
    Er is inderdaad weinig bewijs dat aerosleep veiliger is, maar weten dat je kindje in elk geval niet kan stikken wanneer het op zijn buik terecht komt is ook veel waard! Wij hebben het dekmatrasje en dat functioneert prima. Tevens extra veilig wanneer een kruik lekt, want dan zal het water naar beneden zakken in plaats van horizontaal in bed matrasje trekken en zo voor meer letsel zorgen.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    een kind stikt echt niet in een matrasje ;)
    een baby is sterk genoeg in z'n nekje om z'n hoofd opzij te draaien bij evt. ademnood. dit zal het dus ook automatisch doen. en dan nog, ga zelf eens met je hoofd in het matras liggen, je kan gewoon ademen hoor.

hier een matrasje van de leenbakker (jesse??) en 1 van de ikea.

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ben me ook aan het orienteren.
    Wschl wordt het gewoon het standaard matras van de Prenatal.
    Geen toeters en bellen maar gewoon een degelijk matras.
    Al die verkooppraatjes van Aerosleep geloof ik niet in.
    Allemaal geldklopperij.
    Zolang je een stevig matras hebt wat niet doorzakt kan een kind echt niet stikken.
    Hier sliepen de oudste 2 ook op een standaard matras voor het ledikant maar die is echt aan vervanging toe ivm meerdere ongelukjes.
    Misschien ook eens kijken bij de Ikea want klinkt ook erg goed moet ik zeggen.

17. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

ik heb een aerosleep gekocht omdat je de toplaag heel makkelijk in de wasmachine kan doen. Het matras van aerosleep verschilt niks met een ander gewoon matras, alleen krijg je er zo'n speciaal toplaag bij en een hoes om het matras heen.

18. pricil

pricil Actief lid

30 dec 2011
    191
    0
    0
    Vind het een beetje raar dat er hier boven zo wordt gezet dat kindjes niet kunnen stikken in de matras, want we weten allemaal dat dit wel kan natuurlijk.
    En sinds dat er maatregelingen worden genomen door bijvoorbeeld alleen maar met hulpmiddelen op de zij, of rug slapen en goeie matras de cijfers van wiegendood zijn gedaalt...

BABY EN BABYMATRASJES - waar moet een babymatrasje aan voldoen

Ik heb na deze site gekeken geven goeie advies, en zelfde als die wij bij ikea, babydump en babyplanet kregen

19. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
  20. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Wij hebben nog het matrasje waar Samira als baby zijnde op heeft geslapen, hebben we toen gekocht bij Gardo maar kan geen merk er op vinden. Hier komt er weer een Aerosleep overheen, bij Justin en Samira ook gebruikt:D

Deel Deze Pagina