morsen?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by JinxieWeasel, Jun 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    Mijn dochter is vier, over 2 maanden vijf jaar oud. Ze was overdag zonder luiers sinds ze 2 en een half jaar is. S'nachts nog lang met luiers geslapen.

Nu vind ik zowiezo dat ze vaak morst. Met morsen bedoel ik dat ze een klein beetje lekt voordat ze naar de wc gaat. Ik heb het altijd afgeschoven op het feit dat mevrouw zo intens kan spelen en nooit de tijd neemt om dan op tijd te gaan plassen... Nog even spelen, nog even spelen en dat.... te laat!

Maar nu lijkt het alsof ze de laatste tijd (paar weken) steeds meer en vaker morst. Vanmiddag heeft ze gewoon tot 3 keer aan toe een droge broek gekregen van me.

Ik heb voorgenomen om morgenochtend meteen naar de HA te gaan om te kijken of ze een blaasontsteking heeft ofzo.
    Sinds gisteren klaagt ze ook dat ze pijn heeft, maar soms twijfel ik ook een beetje aan haar waarheid,
    Ze zegt mij ook dat ze de aandrang niet voelt, totdat het dus te laat is...

Enfin, klinkt iemand dit bekend in de oren? Of heeft er iemand ervaring mee, die mij wat tips kan geven hoe ik dit moet aanpakken als het niets medisch is...

2. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

Aug 12, 2012
    1,638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit met mijn zoon een tijdje gehad. Advies wat ik van CB arts kreeg: vaker naar de toilet sturen. Zij vertelde me dat veel kinderen dat doen na een tijdje. Op een gegeven moment stellen ze zo vaak uit dat ze het gevoel te moeten plassen weer kwijtraken. Eigenlijk moeten ze dan weer even opnieuw zindelijk worden. En dat doe je door ze regelmatig naar het toilet te sturen zodat ze het wwer beter kunnen aanvoelen. Mijn zoon ging het daarna extreem doen; voor ieder druppeltje moest hij naar het toilet. Ik heb toen met een boterhamzakje en de kraan laten zien hoe je blaas werkt. Maar daar is jouw dochter misschien nog wat te jong voor. Dat werkte wel heel goed trouwens. Toen hij het eenmaal snapte hoe het werkt, ging het goed.

3. Tamio

Tamio Niet meer actief

Sharazed, Wat een goed idee van dat boterhamzakje. Dat ga ik mijn dochter ook laten zien.
    Jinxie, ik sluit me aan bij Shahrazed, ik zou haar geregeld op de wc zetten.
    Mijn dochter heeft dit ook gehad. Daarbij was ze ontzettend koppig en voelt maar weinig pijn. Ik ben de strijd niet altijd aangegaan om haar gedwongen te laten plassen maar ze heeft hierdoor haar blaas beschadigd. Ze zit al vanaf eind april aan de antibiotica omdat ze steeds blaasontstekingen en nierbekkeninfecties krijgt. Ze moet nu naar de poep en plas poli om goed plasgedrag te leren. Ze plast haar blaas namelijk ook niet helemaal leeg.

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Heeft mijn dochter ook soms en zij is ook een uitsteller. Heel erg zelfs, ze heeft vaak geen zin of bang iets te missen.
    Ik moet haar 's ochtends vaak echt dwingen en als we haast hebben en ik t vergeet, komt t wel eens voor dat ze de hele ochtend en ook wel eens de hele dag niet naar de wc is geweest op school...! Heel slecht dus, moet daar echt op letten.

Goed idee van dat boterhamzakje, begrijpt mijn dochter zeker. Maar zij 'lekt' meestal niet dus. Ik moet haar uitleggen hoe slecht het is als ze niet naar de wc gaat. Zeg altijd dat ze daar buikpijn van kan krijgen. Maar ja, kennelijk vindt ze dat wel meevallen ofzo :cool:

5. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    Er is dus medisch inderdaad niets aan de hand. Geen blaasontsteking, en de HA heeft gekeken of er geen andere infectie of iets dergelijks was....

HA zei ook, gewoon regelmatig weer op de wc zetten, en gewoon weer beetje trainen...
    Ze wees me er ook op (waar ik zelf niet bij stil heb gestaan, want haar gedrag is verder helemaal top), maar 2,5 week geleden heeft ze ook een tweede broertje er bij gekregen:) en dat kindjes dan ook wel eens een klein terug valletje kunnen hebben;)

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Mijn oudste is bijna 4 maar wel al ruim een jaar zindelijk. Hij heeft sinds kort ook vaker ongelukjes in de zin van, kleine beetje in zijn onderbroek/broek. Hier is het echt van het te laat gaan, niks willen missen of even snel snel willen gaan en dan op zijn broek plassen omdat hij em niet goed genoeg naar beneden doet.
    Ik laat hem nu ook vaker gaan en het gaat al beter gelukkig.

Share This Page