Welke buggy?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door manouk81, 24 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Ons meisje is nu 4 maanden oud. In nov als ze 8 maanden is gaan we met haar op vakantie met het vliegtuig. Nu hebben we een joolz kinderwagen met ook een buggy zitje. Deze mag helaas niet mee in het vliegtuig.

Nu ben ik opzoek naar een compacte maar corfortabele buggy met ligstand. Het liefst ook nog een beetje hip.

Hebben jullie tips/adviezen?

2. SDonya

SDonya Niet meer actief

Quinny zapp extra was qua comfort echt ideaal! Helaas is de kwaliteit stukken minder.. Na anderhalf jaar brak het frame bij ons doormidden.. En helaas net toen onze garantie afgelopen was. We hebben nu de koelstra simba en die rijd ook goed en lijkt ook stevig.

3. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik lees even mee.

Ik ga in november ook op vakantie met mijn dan 8 maanden oude baby.
    Ik heb tot nu toe gekeken naar de Zapp Xtra maar vind die nog vrij prijzig voor alleen tijdens de vakantie én de voetjes in een punt lijkt me ook niet fijn.

Een vriendin raadde de Koelstra aan. Zag en stevig en comfortabel uit ik denk dan ook dat we voor een Koelstra gaan maar beslissing doe ik pas een maand voor vertrek denk ik, dan kan ik hem nog even passen in de buggy.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik hoor ook altijd érg goede verhalen over de maclaren. Wel prijzig, maar misschien eens op marktplaats kijken?

5. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Wij zijn nu op vakantie (gewoon in NL) en ik heb op MP voor een tientje een goedkope buggy aangeschaft (van prenatal) omdat onze geweldig fijne Joolz echt niet in de auto past. De buggy is prima voor kleine stukjes wandelen, maar ga je echt veel en lang, dan zou ik inderdaad voor een duurdere/betere variant gaan.

Maar als het echt voor erbij is, en je gebruikt hem na de vakantie niet tot nauwelijks, dan zou ik er niet te veel geld aan uitgeven.

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Wij hebben de chicco (die kwam toen als beste uit de test zeiden ze) maar ik vind hem niet geweldig. Heb niet t idee dat mn zoontje er erg lekker in zit. Ik heb spijt dat we de quinny zapp xtra niet hebben genomen maar dat is meer een gevoel....

7. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Dank voor alle reacties!
    Nadeel van de quinny zap xtra is dat hij niet in 1x inelkaar kan maar in 2 delen? Dan mag hij vermoedelijk niet gratis mee in het vliegtuig..

Zelf heb ik nu de Nuna pepp op het oog, ziet er ook degelijk uit en kan klein opgevouwen worden.

Iemand ervaring met deze buggy?

8. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Wij hebben de koelstra simba, prima buggy!

9. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63

Wij willen ook de nuna pepp aanschaffen, lees even mee voor ervaringen!

10. coon

coon Bekend lid

18 apr 2011
    931
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben sinds kort de nuna pepp.erg fijne wagen lekker stevig.en wat ik ook handig vind je kan hem met 1 hand besturen en het handvat kan omhoog mijn man is een stuk langer dus erg handig voor hem.opvouwen is er makkelijk en openklappen ook

11. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Fijn!!
    even een vraagje, maakt hij veel lawaai als je over kleine steentjes heen gaat? (Kleine steentjes, kinderkoppies, stentjes die vaak in de oude binnenstad liggen, enz)
    Want het zijn natuurlijk maar kleine plastic wieltjes en ik ben een beetje bang dat ze helemaal door elkaar geschud word tijdens het wandelen.
    nu snap ik ook wel dat een buggy niet zo comfortabel is als de wandelwagen, maar voor die prijs..:)

12. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben deze maar dan in een andere kleuren uitvoering. Wij vinden hem ideaal. je kindje kan echt helemaal plat liggen als in de kinderwagen. Er zijn veel buggy'd waar staat lig stand maar dan ie ie toch niet echt helemaal plat. Nog een voordeel van deze is de de handvaten in hoogte verstelbaar zijn en dat de prijs zeer meevalt.
    Veel lawaai maakt ie niet en er zit ook een baby stand op.
    Zodat al hele jonge baby's hier evt in kunnen.
    Mn zoontje heeft er al een keertje ingelegen met 6 weken uit pure nood. En dat ging prima.
    Wij hebben hem vorig jaar meegenomen met het vliegtuig en dat ging ook prima, wel 1 tip ... draai een kofferband om je buggy heen vorodat ie het vliegtuig op gaat. Kan die niet plotseling losschieten en uit zn fatzoen worden getrokken want ze gaan er best ruig mee om. Wij hebben zelf een buggy zonder voorwielen voorbij zien komen op de band en later kwamen de wielen erachter aan. (gelukkig nniet die van ons)
    deze is
    o.a te verkrijgen bij bol.com
    Ik vind deze wel hip, vind je niet?

13. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    hij heet trouwens De Buggy Safety 1st Compa’City en bij bol.com is hij 89,99. maar dat kan goedkoper. eff goed rondkijken op internet.
    De prijzen varieren heel erg vanaf 69,- tot zelfs 99,-
    succes

14. la34

la34 Actief lid

31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    #14 la34, 24 jul 2013
    Laatst bewerkt: 24 jul 2013
    Wij zijn erg blij met onze Nuna Pepp. Nederlands hip design in allerlei kleuren, licht en stevig en kan helemaal plat. Er is zelfs een rugzaktas bij te krijgen voor als je op reis bent en natuurlijk een fiets-montagerek. Zie foto.

Bijgevoegde bestanden:

15. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    mooie buggy inderdaad die nuna.

Zat eff te kijken, is voor ons ook een mooie obtie voor voor evt een volgend kindje. zag dat je er ook maxicosie adapters op kan zetten. lijkt me erg prettig.

Zat ook eff te kijken naar de richtlijnen waar je buggy ook al weer aan moet voldoen met vliegen en het moet een paraplu buggy zijn die niet zwaarder mag zijn dan 7 kilo en de nuna pep komt op 8,3 kilo zag ik.
    Dat is jammer want deze mag dan het vliegtuig niet in.

16. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Wij hebben een McLaren quest en zijn er erg tevreden over. Mooie ligstand met beentjes ook omhoog en hij is e
    Licht genoeg voor mee op de fiets.

17. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Dat zijn goede tips allemaal zeg!
    Ik kan op de website van KLM of Ryanair nergens iets vinden over een max. gewicht of afmeting.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Of geldt altijd 7 kg max?

18. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Wij hebben de nuna pepp, erg fijne buggy. Hij kan helemaal plat. Maxicosi kan erop, echt ideaal. Natuurlijk maakt het meer geluid dan je joolz, maar ik vind het erg meevallen. Hij is ingeklapt ook erg compact.

19. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Oh dat wist ik niet! Maar dat klopt idd, de zitting is een los deel....

20. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.822
    2.679
    113
    Ik heb gisteren de Maclaren Quest gekocht, met name omdat die mee kan in het vliegtuig en de wieltjes veel fijner rijden dan bij goedkopere buggies. Een vriendin heeft m ook, en die vertelde dat ze hem makkelijk met één hand kan inklappen, ook wel fijn.

Deel Deze Pagina