Hallo allemaal mijn zoontje van 18,5 maanden heeft sinds donderdag vrij hoge koorts (gemiddeld 39,5). Vrijdag reageerde hij niet op koude douches en koortsverlagende medicijnen dus ben ik naar de Eerste hulp gegaan in het ziekenhuis waar ik werk (is trouwens in Turkije, niet in NL). Ze schreven uiteraard meteen antibiotica voor, maar aangezien ik daar geen fan van ben heb ik die niet meteen gegeven. De dag erna kwam mjn zoontje mij halen van mijn werk samen met zijn papa en wilde een andere arts even naar zijn keeltje kijken. Ze zei dat ik echt moest beginnen met antibiotica, omdat er allemaal witte plekjes in zijn keel zaten. Deze arts weet ook dat ik geen liefhebber van antibiotica ben. Ben dus gister maar begonnen maar het zit me niet lekker. In Turkije wordt antibiotica heel snel voorgeschreven en ben bang dat dat nu weer is gebeurd. Ervaringen van NL moeders met kindje van ca 1 1/2 jaar die keelonsteking en aanhoudende koorts hebben? Werden jullie ab gegeven of niet? En zal ik doorgaan met geven of niet? Dank jullie wel! Meryem
Wanneer je eenmaal begonnen bent moet je de kuur afmaken. Hier ben ik meestal ook wel afwachtend en wacht het een aantal dagen af, kijkend naar de algehele situaties (bijv slecht drinken, niet alert etc dan trek ik eerder aan de bel).