Welke buggy?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by manouk81, Jul 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,510
    36,471
    113
    Nuna Pepp! Ik heb heel veel buggy's gehad, maar deze vind ik echt heel fijn. Super makkelijk in en uit te klappen. Makkelijk met 1 hand te besturen. Echt heel fijne buggy.

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,996
    4,008
    113
    Wij hebben net de Cute Q Shopper gekocht, 70 euro.
    Vind het een fijne buggy, 4 standen waarvan de platste ook echt helemaal plat is!
    De voorwielen kun je ook vastzetten zodat ze niet zwenken, dat lijkt me wel fijn voor als je een langer stuk gaat lopen, hij rijdt echt heel stabiel dan.
    Ruime zonneklep en er zit een verkleinkussen bij. Mijn dochtertje zit er heerlijk in, zelfs beter dan in de wandelwagen (heel oud model koelstra)
    Vind het qua prijs kwaliteit verhouding een prima buggy!

3. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

Nov 13, 2011
    1,338
    0
    0
    NULL
    NULL
    manouk,
    per vliegtuigmaatschappij gelden er verschillende regels.

Wij hebben met arke fly gevlogen en mochten daar een stuk bagage van max 10 kilo meenemen en daarbij nog de buggy (paraplu en max 7 kilo.
    Er zijn ook maatschappijen waarbij je of 10 kilo bagage of buggy mee mag. of waarbij je buggy max 5 kilo mag wegen.
    Daar moet je even goed op letten, evt maatschappij bellen.
    Je hebt kans als je buggy boven het maximale gewicht uitkomt dat ie niet als handbagage mee mag maar op de band moet en dan ben je die dus al vanaf het begin kwijt.

heb vorig jaar veel van deze info opgezocht en arke fly kwam het voordeligst uit de bus.
    Ondanks we geen stoel hadden geboekt voor de kleine man (mocht nog op schoot), mocht er dus toch 10 kilo bagage voor hem mee. + buggy als handbagag en luiertas.
    meestal als je geen stoel boekt voor je kleinje mag je geen bagage mee voor de kleine.
    boek je wel een stoel dan mag dat wel.
    Maar arke wijkt hier dus vanaf. misschien zijn er nog meer, maar die heb ik toen niet gevonden.
    Wij hebben tot nu toe alleen ervaring met arke

4. medousa

medousa Actief lid

Jul 20, 2008
    359
    0
    0
    Ik heb de nuna pepp! Ik vlieg zeer regelmatig met verschillende maatschappijen en heb nog nooit problemen gehad dat deze niet mee mocht ;)

Ik vind de nuna pepp een super buggy! Luiertas kan er gewoon aangehangen worden zonder dat die omkiept ( was bij de quinny zapp het geval) rijdt super licht en kan helemaal plat

Iemand vroeg of het kindje niet heen en weer geschud wordt en het antwoord is nee. ;)

5. la34

la34 Actief lid

Jan 31, 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Debby81, Al veel gevlogen met de Pepp, nooit problemen gehad dat hij niet mee mocht in het vliegtuig. In de tas wordt hij wel eens abusievelijk naar de bagageband gebracht (ook als hij pas bij de gate werd ingeleverd) omdat hij voor een koffer wordt aangezien. Wij laten daarom de tas nu open staan.

6. manouk81

manouk81 Bekend lid

May 21, 2012
    506
    1
    18
    Heb net even met KLM gebeld, deze hebben geen eisen voor buggy's, mag altijd gratis mee. Als hij uit 2 delen bestaat moet hij mee met in het bagage ruim, dan ben je hem al gelijk kwijt dus bij inchecken.

7. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

Nov 13, 2011
    1,338
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke. het kan dus wel.
    de klm geeft idd niet aan dat het om een paraplu buggy moet gaan. hij moet wel opklapbaar zijn natuurlijk.

La 34 en medousa, met welke maatschappijen hebben jullie gevlogen dat de nuna pep gewoon mee mocht als handbagage?
    Heb ook wel het idee dat er veel eisen in de papieren staan zegmaar maar er in de praktijk weinig op gelet word.

In ieder geval, het is goed dat ik het weet.
    de nuna pep lijkt me ook wel wat mocht een volgende zich aankondigen.
    Voornamelijk omdat daar adapters op kunnen.
    Het onderstel van onze wandel wagen pas heel slecht in de auto. mn kofffer bak is dan gelijk vol. dan kan er geen boodschap meer bij. dan zou ik bv het onderstel van de buggy kunnen gebruiken. lijkt me veel compacter.

Gelijk nog eff een vraag over die nuna pep. als je alleen het onderstel wil gebruiken met die adapters en maxicosi als je met het vliegtuig gaat zodat je de maxicosi eraf kan halen als je het vliegtuig in gaat.. kan dan de rest van die buggy (het stoffe gedeelte dan) zo opgevouwen worden dat die ik een koffer mee kan, zodat je die daar ook kan gebruiken?

8. manouk81

manouk81 Bekend lid

May 21, 2012
    506
    1
    18
    Daar ben ik zelf inderdaad ook erg benieuwd naar!
    Kan de Nuna Pepp ook aan de fiets?
    Is hij ook echt klein opvouwbaar? Of is een paraplu buggy makkelijker

9. peacefield

peacefield Actief lid

Feb 8, 2012
    179
    0
    0
    Jurist
    Utrecht
    @debbie81: Dat stoffen zitgedeelte zit ook nog op de buggy als de adapters erop zitten voor de maxicosi. Om in te klappen klap je de adapters dan naar binnen en vervolgens vouw je de Nuna in als altijd. Helemaal super. Je hoeft dus niets te verbouwen aan je buggy. Wel hebben wij op bestemming in Spanje de adapters er weer afgehaald (twee tellen werk) omdat die adapters iets van het zicht opzij voor je kindje wegnemen.

Het is echt een hele fijne buggy.

10. la34

la34 Actief lid

Jan 31, 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    @debbie81 Tot nu toe gevlogen met Transavia, KLM en Easyjet

11. la34

la34 Actief lid

Jan 31, 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    @manouk81 de Pepp kan ook aan de fiets met het rekje dat je daarvoor kunt bestellen. Is heel eenvoudig te monteren.

12. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

Aug 11, 2012
    241
    1
    16
    Wij hebben de Maclaren, ik zweer erbij, vond alle andere buggys ondingen. Hij moest ook mee het vliegtuig in (arkefly) was geen probleem! (naast de maxicosi, luiertas en zijn eigen koffertje van 10kg :D)

13. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

Jan 8, 2009
    772
    0
    16
    Met stip op 1 volgens mij: de Nuna Pepp. Overweeg zelfs de bugaboo te verkopen. Dochter slaapt er heerlijk in en hij rijdt supermakkelijk (ook met mijn oudste erin).

3 aandachtspunten
    1. Rijdt niet goed op kiezelsteentjes (maar dat doet geen enkele buggy denk ik)
    2. Je moet even wat dingetjes kopen die je aan je buggy hangt om tassen aan te kunnen hangen (de buggy heeft maar 1 duwstang)
    3. Als je de buggy helemaal plat legt moet je echt oppassen dat die niet gaat kiepen. Er gebeurt niets als je er niet aankomt hoor, maar mijn oudste liep er laatst tegenaan denk ik en dat klapt hij makkelijk om. Maar goed mijn kind is ook al een kleine 10 kilo en als ze ligt geven haar benen (die liggen dan ook bijna omhoog) geen tegenwicht.

Maar ik ben helemaal fan, ze zitten er zo goed en comfortabel in.

14. Tymyr

Tymyr Lid

Nov 16, 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben 2 jaar geleden de quinny zapp gekocht. Helaas geen ligstand want hj moet ook op de fiets kunnen. Buggy is mee geweest naar Canarische eilanden en had er een transport hoes bijgekocht waar het geheel in past. Ideaal. Ik was van plan om voor de jongste (toen was ik zwanger van haar) een losse recliner zit te komen (dan wordt het de extra) maar uiteindelijk niet gedaan want ombouwen gaat best lastig en ik gebruik hem dus ook als ik met de fiets weg ga. De Nuna pep is idd ook een mooie buggy die wij overwogen hebben hij vouwt alleen op een aparte manier op, hij blijft breed.
    Wanneer je een maal een buggy hebt ga je hem ook vaker gebruiken want ik is sneller meegenomen dus wellicht dit ook meenemen in je keuze.

15. manouk81

manouk81 Bekend lid

May 21, 2012
    506
    1
    18
    Vandaag hebben we de Nuna pepp bekeken, het viel ons inderdaad tegen hoe klein hij is op te vouwen. Een paraplu model lijkt ons handiger.
    Hij loopt erg goed en soepel dat wel maar echt een nadeel dat het geen paraplumodel is.

Verder vind ik de quinny zap ook erg mooi, maar hoe nodig is een slaaptstand voor een baby van 8 maanden?

Nog andere tips?

16. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

May 8, 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    De zapp extra heeft wel een ligstand maar kan deze dan niet op de fiets??

17. manouk81

manouk81 Bekend lid

May 21, 2012
    506
    1
    18
    En hij moet in 2 delen vervoerd worden.. is lastig in het vliegtuig etc.
    Kan idd ook niet aan de fiets.

18. Stephanie9

Jan 24, 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de Maclaren Quest. Topding!! Makkelijk met 1 hand op te vouwen en uit te klappen. Superlicht dus baby op de ene arm, buggy op de andere de trap af en er zit een handige draaglus aan waarmee je m heel makkelijk over je schouder gooit.
    En ook nog eens superhip!
    Ben er heel erg blij mee!

19. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Ik had eerst de chicco liteway en dat is echt een rot ding. Wij hebben nu de quinny zapp extra en we zijn er echt lirisch over. Hij rijt zoooo super! Wij hebben gekozen voor de zapp vanwegen de ligstand. Op vakantie willen we de kleine er in laten slapen vandaar. En hij hoeft wat ons betreft niet mee op de fiets dus de keuze was snel gemaakt. Je kan ook voor de extra een andere (inritsbare) zitting erbij nemen. Dan heb je die voor als je weg gaat met de fiets en met het vliegtuig (kan je een pakketje van maken) en die andere die plat kan voor als je ergens heen gaat en je wil dat ze slaapt in de buggy....

20. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

Dec 29, 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een Koelstra twiggy. Niet te duur, niet te zwaar, klein op te vouwen, rijdt soepel, kan mee op de fiets. Hij heeft twee standen, meer heb ik niet nodig omdat mijn dochter het liefst schuin rechtop slaapt. :D Mijn dochter zit er goed in.
    Wij hebben de buggy echt gekocht om mee op de fiets te nemen en in de auto bij veel bagage. Voor langere stukken nemen we de Joolz mee, want daar tipt geen enkele buggy aan.

Share This Page