Wat in huis hebben bij ziekte?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Josie88, 18 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Bedacht ik me zo op deze vroege morgen. :D

Eva is meer aan het hoesten sinds gisteren, dacht, misschien wordt ze verkouden. Hoe kan ik haar daar het beste doorheen helpen mocht dat zo zijn? Denk aan verzachtende middelen die je zelf gebruikt, neusspray, dampo etc. Wat moet je nu eigenlijk in huis hebben voor een baby? Kinderparacetamol heb ik inmiddels.

Meestal bedenk ik zulke dingen pas als het zover is, maar wellicht is het handig om hier wat eerder over na te denken. ;)

2. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.053
    2.554
    113
    Limburg
    Ik heb hier momenteel in huis: zetpillen, luuf, zoutoplossing en hoestdrank.
    Als zoontje heel verkouden is gebruik ik eigenlijk alleen de luuf en de ouderwetse ui onder het bed ;)
    Zetpil ben ik niet zo snel mee, alleen als ik merk dat hij echt veel last heeft van het een en ander.

3. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Voor mijn zoontje van 8 maanden heb ik zetpillen in huis en sinds deze week zoutoplossing in druppel vorm.

Preventief medicijnen geven oid doe ik niet.

4. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb in ieder geval paracetamol en fysiologisch zout in huis. Ook een potje Luuf voor het vrij ademen.
    Dat is hier voor de verkoudheden meer dan genoeg.

Verder heb ik in de medicijnkast nog zemelenzakjes en gel tegen jeuk liggen. Toen de oudste nog klein was had ik ook infacol en detinox tegen de krampjes en doorkomende tandjes. Van beide heb ik m'n twijfels of het echt wat deed. Zou nu bij mn 2e denk ik eerder kiezen voor een paracetamol. Maar dat is makkelijk gezegd nu hij weinig krampen heeft en nog geen doorkomende tandjes ( is net 5 weken oud).

5. Josie88

Josie88 Niet meer actief

#5 Josie88, 18 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2013
    Ah, kijk aan, thanks!

Luuf is een merknaam? Nog nooit van gehoord, maar ik begrijp dat dat zoiets als dampo is, maar dan voor kleintjes?

De zoutoplossing, onder welke naam wordt dat verkocht en waarvoor is het precies?

See, ik heb geen flauw idee... :) Toch wel handig om me erin te verdiepen vóórdat ze ziek wordt. Ben ook niet van plan om preventief iets te geven EdelHertje. Maar ken het van mezelf: als ik ziek ben, bedenk ik me altijd dat ik niets meer in huis heb. Nu met een kleintje vind ik dat toch wel handig.

Edit: de zetpillen had ik gehaald voor ze de vaccinatie kreeg, daar had ik dan wel weer over nagedacht, dat dat wel eens van pas kon komen. ;)

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Zoutoplossing is om het neusje te druppelen bij een verstopte neus.

Mijn zoontje heeft een verstopte neus en daardoor ook een schorre/pijnlijke? keel.
    Door zijn neusje te ontstoppen gaat zijn keel ook weer over.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Zoutoplossing neusspray voor baby's. Is er van eigen merk etos, kruitvat enzo.
    Wat ik vind dat je moet hebben is ORS = oral rehydration salt.
    Te koop bij de apotheek.

Als je baby ineens begint te spugen en in het ergste geval ook diarree bij een buikgriepvirus niks binnen kan houden dan maak je een zakje poeder aan met water en dan geef je met een lepeltje of spuitje steeds beetjes om te zorgen dat het vocht goed op peil blijft.

Vaak doen ouders dat niet op tijd en moet het kind opgenomen worde met uitdrogingsverschijnselen.

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik heb een uitgebreide apotheek in huis:)

Zetpillen paracetamol
    Zoutoplossing (kleine pipetjes van Daro)
    Neusspray
    ORS
    Vallen & stoten zalf
    Dentinox voor pijn bij doorkomende tandjes
    Luuf
    Vaseline Lanette creme

9. Koon

Koon Niet meer actief

Zetpillen, neusspray, billenzalf en een thermometer.
    Verder had ik al een hoop zalfjes van vsm in huis voor onszelf. Rest haal ik als het nodig is, zoals hoestdrank.
    Ehbo spullen in huis hebben vind ik ook een must. Pincet, pleisters, verbandje, gaasjes.

10. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Goedemorgen!

Ik lees ook even mee :). Ben ook zo iemand die dit soort dingen bedenkt op het moment dat ik het nodig zou hebben en dat is dan natuurlijk ook altijd in het weekend hahahah! :D
    Binnenkort mijn medicijnkastje maar eens gaan aanvullen met baby spul, just in case ;)

11. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hou er rekening mee dat Luuf pas mag vanaf 6 maanden!!!!

12. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Geweldige tips, bedankt allen, ik zal een dezer dagen eens een voorraadje aanmaken.

Goed om te weten, mamavananne!

13. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Mijn voorraad
    - thermometer
    - sudocreme om thermometer en zetpillen in te brengen
    - de zetpillen
    - neusspray
    - luuf (heb ik wel eerder dan 6 maande gesmeerd maar dan maar heel dunnetjes)
    - kleine bakjes om op de verwarming te zetten. Water erin zodat de luchtvochtigheid omhoog gaat. Erg goed bij verkoudheid.
    - homeopatische weerstandsondersteuners voor de kleintjes, meteen starten bij de eerste tekenen van verkoudheid.

14. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Wilde t net typen! ;)
    Stof Kamfer (geloof ik) die erin zit is niet goed voor de longetjes onder de 6 maanden.

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Oh is dat echt waar van die Luuf?? :$
    Ons zoontje is hartstikke verkouden en heb dat al gesmeerd eerder deze week.
    Er staat overigens wél vanaf 0 maanden op het (oranje) potje.

16. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Neuspeertje (snotzuigertje)
    Kinderparacetamol
    Baby neusspray
    Veeeel snotdoekjes

Het is mij afgeraden om luuf/dampo te gebruiken omdat kindjes daar nogal eens met hun handjes aan gaan zitten en als ze vervolgens in hun oogjes wrijven bijv is dat natuurlijk geen pretje..

17. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Oh! En een halve of gesnipperde ui vlakbij het bedje;). Stinkt wel enorm..

18. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Op de website van luuf zie ik alleen terug dat het vanf 6 maanden mag. Daar is ook een bijsluiter te vinden trouwens en gaat ook omeen oranje potje.
    Misschien dat de 6 op jouw potje wat gevlekt is dathet op een 0 lijkt? Geen idee.

19. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    H,m, vreemd. Als je via de site doorklikt naar de webwinkel krijg je een oranje potje te zien waar alleen op staat 'onder 3 jaar'.
    De bijsluiter van de webwinkel is ook anders als de bijsluiter van de site.
    Denk dat de voorschriften (en samenstelling?) zijn gewijzigd, maar welke nou actueel is?!?

Deel Deze Pagina