Bedacht ik me zo op deze vroege morgen. Eva is meer aan het hoesten sinds gisteren, dacht, misschien wordt ze verkouden. Hoe kan ik haar daar het beste doorheen helpen mocht dat zo zijn? Denk aan verzachtende middelen die je zelf gebruikt, neusspray, dampo etc. Wat moet je nu eigenlijk in huis hebben voor een baby? Kinderparacetamol heb ik inmiddels. Meestal bedenk ik zulke dingen pas als het zover is, maar wellicht is het handig om hier wat eerder over na te denken.
Ik heb hier momenteel in huis: zetpillen, luuf, zoutoplossing en hoestdrank. Als zoontje heel verkouden is gebruik ik eigenlijk alleen de luuf en de ouderwetse ui onder het bed Zetpil ben ik niet zo snel mee, alleen als ik merk dat hij echt veel last heeft van het een en ander.
Voor mijn zoontje van 8 maanden heb ik zetpillen in huis en sinds deze week zoutoplossing in druppel vorm. Preventief medicijnen geven oid doe ik niet.
Ik heb in ieder geval paracetamol en fysiologisch zout in huis. Ook een potje Luuf voor het vrij ademen. Dat is hier voor de verkoudheden meer dan genoeg. Verder heb ik in de medicijnkast nog zemelenzakjes en gel tegen jeuk liggen. Toen de oudste nog klein was had ik ook infacol en detinox tegen de krampjes en doorkomende tandjes. Van beide heb ik m'n twijfels of het echt wat deed. Zou nu bij mn 2e denk ik eerder kiezen voor een paracetamol. Maar dat is makkelijk gezegd nu hij weinig krampen heeft en nog geen doorkomende tandjes ( is net 5 weken oud).
Ah, kijk aan, thanks! Luuf is een merknaam? Nog nooit van gehoord, maar ik begrijp dat dat zoiets als dampo is, maar dan voor kleintjes? De zoutoplossing, onder welke naam wordt dat verkocht en waarvoor is het precies? See, ik heb geen flauw idee... Toch wel handig om me erin te verdiepen vóórdat ze ziek wordt. Ben ook niet van plan om preventief iets te geven EdelHertje. Maar ken het van mezelf: als ik ziek ben, bedenk ik me altijd dat ik niets meer in huis heb. Nu met een kleintje vind ik dat toch wel handig. Edit: de zetpillen had ik gehaald voor ze de vaccinatie kreeg, daar had ik dan wel weer over nagedacht, dat dat wel eens van pas kon komen.
Zoutoplossing is om het neusje te druppelen bij een verstopte neus. Mijn zoontje heeft een verstopte neus en daardoor ook een schorre/pijnlijke? keel. Door zijn neusje te ontstoppen gaat zijn keel ook weer over.
Zoutoplossing neusspray voor baby's. Is er van eigen merk etos, kruitvat enzo. Wat ik vind dat je moet hebben is ORS = oral rehydration salt. Te koop bij de apotheek. Als je baby ineens begint te spugen en in het ergste geval ook diarree bij een buikgriepvirus niks binnen kan houden dan maak je een zakje poeder aan met water en dan geef je met een lepeltje of spuitje steeds beetjes om te zorgen dat het vocht goed op peil blijft. Vaak doen ouders dat niet op tijd en moet het kind opgenomen worde met uitdrogingsverschijnselen.
Ik heb een uitgebreide apotheek in huis Zetpillen paracetamol Zoutoplossing (kleine pipetjes van Daro) Neusspray ORS Vallen & stoten zalf Dentinox voor pijn bij doorkomende tandjes Luuf Vaseline Lanette creme
Zetpillen, neusspray, billenzalf en een thermometer. Verder had ik al een hoop zalfjes van vsm in huis voor onszelf. Rest haal ik als het nodig is, zoals hoestdrank. Ehbo spullen in huis hebben vind ik ook een must. Pincet, pleisters, verbandje, gaasjes.
Goedemorgen! Ik lees ook even mee . Ben ook zo iemand die dit soort dingen bedenkt op het moment dat ik het nodig zou hebben en dat is dan natuurlijk ook altijd in het weekend hahahah! Binnenkort mijn medicijnkastje maar eens gaan aanvullen met baby spul, just in case
Geweldige tips, bedankt allen, ik zal een dezer dagen eens een voorraadje aanmaken. Goed om te weten, mamavananne!
Mijn voorraad - thermometer - sudocreme om thermometer en zetpillen in te brengen - de zetpillen - neusspray - luuf (heb ik wel eerder dan 6 maande gesmeerd maar dan maar heel dunnetjes) - kleine bakjes om op de verwarming te zetten. Water erin zodat de luchtvochtigheid omhoog gaat. Erg goed bij verkoudheid. - homeopatische weerstandsondersteuners voor de kleintjes, meteen starten bij de eerste tekenen van verkoudheid.
Wilde t net typen! Stof Kamfer (geloof ik) die erin zit is niet goed voor de longetjes onder de 6 maanden.
Oh is dat echt waar van die Luuf?? Ons zoontje is hartstikke verkouden en heb dat al gesmeerd eerder deze week. Er staat overigens wél vanaf 0 maanden op het (oranje) potje.
Neuspeertje (snotzuigertje) Kinderparacetamol Baby neusspray Veeeel snotdoekjes Het is mij afgeraden om luuf/dampo te gebruiken omdat kindjes daar nogal eens met hun handjes aan gaan zitten en als ze vervolgens in hun oogjes wrijven bijv is dat natuurlijk geen pretje..
Op de website van luuf zie ik alleen terug dat het vanf 6 maanden mag. Daar is ook een bijsluiter te vinden trouwens en gaat ook omeen oranje potje. Misschien dat de 6 op jouw potje wat gevlekt is dathet op een 0 lijkt? Geen idee.
H,m, vreemd. Als je via de site doorklikt naar de webwinkel krijg je een oranje potje te zien waar alleen op staat 'onder 3 jaar'. De bijsluiter van de webwinkel is ook anders als de bijsluiter van de site. Denk dat de voorschriften (en samenstelling?) zijn gewijzigd, maar welke nou actueel is?!?