Volgende week zijn bij de etos de pampers met 40% korting en wil alvast maat 3 gaan inslaan, maar welke moet je nu nemen? new baby, active fit of baby dry? wat zijn de verschillen? Mijn zoon is nu 5 kilo maar past nog makkelijk in maat 2, wanneer gaan de meeste baby's over naar maat 3?
Onze zoon is nu ook 5 kilo (inmiddels wel meer al denk ik) en maatje 2 was te krap dus wij zijn al over. Maatje drie zit nog net te ruim maar het komt er niet doorheen dus vind t wel best.
Baby dry is dikker, goed voor de nacht, houdt veel vocht vast. Active fit is iets dunner, kan overdag maar trekt het geen ganse nacht.
omdat ik bv geef gebruik ik nog de maat 3 van new baby vind deze ideaal met bv. Maar de andere gebruik ik soms ook, omdat ze niet in iedere winkel de new baby maat 3 hebben. Hier zat hij vanaf 3 maanden in maat 3 en voorlopig past dat nog wel even.
maar wat is dan het voordeel van de new baby? Eigenlijk zou ik dus voor overdag de active fit moeten halen en voor s'nachts de baby dry?
Onze zoon zit al een week of drie in maatje 3. Vooral in de nacht scheelde dat ineens heel veel, hij sliep veel langer door. Ik ben voorlopig nog bij de new baby gebleven omdat we die bij 1 en 2 ook al hadden. En ik snap ook het verschil tussen al die verschillende varianten helaas niet dus volg even met je mee.
New baby hadden ze bij ons niet in maat 3, dus geen idee hoe die is... Baby Dry valt naar mijn idee iets kleiner/krapper dan Active Fit. Wij hebben hier de Active Fit, omdat wij een super beweeglijk meisje hebben. Deze heeft iets meer 'rekruimte' bij de benen. (Is mijn ervaring tenminste.) Ze lekt hier 's nachts niet doorheen, dus wij hebben niet van beide types luiers ingeslagen. Ik heb wel van anderen gehoord dat de Baby Dry iets meer volume aankunnen, dus erg geschikt zijn voor de nacht. Mijn ervaring is dus: heb je een erg beweeglijke baby, ga voor de Active Fit! Misschien is het een optie om van de verschillende types een pak te kopen om uit te proberen wat het beste bij jullie past?
Baby dry is dan niet in de aanbieding... Alleen new baby, active fit en easy up. Ik zou new baby halen.
bedankt voor jullie tips, ga dan in ieder geval voor de new baby en de active fit haal ik 1 pak van om te proberen. Nigel is overdag wel erg beweeglijk maar snachts weer helemaal niet. Jammer dat die baby dry niet in de aanbieding zit, hij slaapt namelijk snachts al 9,5 uur en soms is de luier aan de buitenkant al een beetje vochtig.