Hallo allemaal, We moeten binnenkort over op een groep 1 stoel omdat onze dochter bijna met haar hoofdje boven haar autostoeltje uit komt en ons oog is gevallen op de bovengenoemde stoel en willen hem deze week gaan kopen, hij is namelijk in de mamamazzel actie bij prenatal deze week. Ik was op zoek naar ervaringen maar heb er geen gevonden. Wie heeft ervaring met deze stoel en hoe bevalt hij?
Wij hebben een romer king gekocht voor onze dochter. Een fijne stoel, hij heeft een lange rug waardoor je kindje er langer in kan als in een stoel van maxi cosi ( rodi of tobi ) en een fijne hoofdsteun. Toch zou ik je adviseren verder te kijken; - Het is namelijk tot 15 maanden verplicht je kindje achterwaarts te vervoeren omdat dit veel veiliger is bij ongelukken. i-Size Er is niemand die je een boete komt geven als je je kindje toch voor die tijd in een voorwaartse stoel zet, maar als je een aanrijding krijgt is de kans dat je kindje zeer zwaar gewond of echt gewoon dood is, veel groter op zo jonge leeftijd. i-Size is sinds juli 2013 van kracht en is een nieuwe Europese regelwetgeving voor veiliger vervoer van kinderen in de auto door langer achterwaarts vervoer tot minimaal 15 maanden, met ISOFIX installatie. Bij achterwaarts vervoer is een kindje beter beschermd in geval van frontale of zijwaartse aanrijdingen. Hierbij komen namelijk zware krachten los op het nekje en hoofdje van het kindje. Bij kindjes tot 15 maanden oud is de nek nog onvoldoende ontwikkeld om het relatief zware hoofd in dit geval te ondersteunen. Bij achterwaarts vervoer worden de krachten over een groter gebied van het lichaam verspreid wat minder druk geeft op het hoofdje en de nek van een baby. De autostoel is ook erg zwaar ( 10 kilo ) wat soms lastig is met over zetten in een andere auto. Maar ik zou echt echt echt een andere stoel adviseren die eerst achterwaarts kan en daarna, na de 15 maanden maar liever nog na de 2, 3 of 4 jaar, ook voorwaarts. Je hebt hier ook veel keuze in, bijvoorbeeld de joie stages, de (romer) britax two way CarSeat.se - Britax Two-Way Elite en veel meer keuze. Net of je ook isofix wilt of niet?