Hoi, ik wil een nieuwe buggy gaan kopen omdet we van de zomer op vakantie gaan en de jongste is dan net een jaar. We hebben de musty transit maar die is niet handig om mee te nemen. welke buggy is klein als hij opgevouwen is? En wat is handiger mee nemen als hand bagage of in een koffer?
Hier een tweedehands mclaren gekocht voor in de auto en op vakanties. Een goede buggy en is klein op te vouwen. Hiervoor een bambino van kruidvat, na 2 dagen vloog daar al een wieltje af.
hier een cabino. ideaal, licht in gewicht. helaas is wel het wiel afgebroken (maarja je moet er ook niet mee door ijs lopen ) heb nu een nieuw wieltje en gebruiken hem weer met veel plezier
Je kan hem gebruiken tot de gate, en dan zet het cabinepersoneel hem als handbagage apart in het vliegtuig en als je aangekomen bent en deuren openen heb je hem alweer terug. In een koffer zou ik niet doen (en zijn jouw koffers 1 meter lang?). Als je hem apart als ruimbagage incheckt heb je grotere kans dat hij kapot gaat, en je moet weer bij een aparte bagageband gaan wachten ('odd sized luggage' apart formaat) Ik heb verschillende buggies en kinderwagens gehad. Waar ik op zou letten is of het riempje tussen de benen te verstellen is. Dan zit er meestal halverwege het zitvlak een lusje waar je hem door kan halen. Vervolgens is de ruimte voor de romp/kont tussen de rugleuning en waar het riempje vastzit een stuk korter. Als het niet verstelbaar is zakken jonge kindjes heel snel als een zoutzak onderuit. Verder of en wat voor vering op de wielen zit. En de prijs en hoe vaak je hem verder wilt gebruiken. Als hij alleen voor de vakantie is zou ik bijna alles wel prima vinden, maar als je hem ook voor andere gelegenheden gaat gebruiken is een tweedehands McLaren bijvoorbeeld duurzame kwaliteit. Een nieuwe buggy zou ik kopen uit de prijscategorie 70-100 euro. Ik ben heel tevreden over de Safety 1st Compacity (90 euro). Die was een paar jaar terug beste koop van de consumentenbond. Chicco Lite way scoort geloof ik ook goed (120 euro). Koelstra zijn ook veel mensen tevreden over (120 euro). Met goedkopere buggies heb je de kans dat de wieltjes er na 2 dagen afvliegen inderdaad, en meestal rijden ze heel fijn in de winkel, maar buiten bagger. Maar dat is met 1 vakantie ook wel te overkomen.
Ik weet niet of je hele einden wil wandelen maar wij hebben de quicksmart kan je opvouwen tot rugzakformaat en weegt maar 4 kilo. In het begin moeite met in en uit elkaar krijgen maar na een paar keer oefenen super makkelijk. Maar moet er wel bij melden hij is vrij laag en de handvatten zijn niet in hoogte verstelbaar.
We willen de buggy erna gewoon in gebruik nemen maar hebben het idee dat de kleine wielen niet fijn zijn en bv vaker blokkeren enz. ik wil er max 200 voor uitgeven maar wil gewoon een fijne buggy. Volgens mij is er geen 1 die je mee kunt nemen bv naar t strand of bos of wel?
Ik heb een koelstra T3 Simba met tas speciaal voor vliegen. Mag mee tot de gate daar in de tas en bij landen meteen terug. Buggy 119+30 voor de tas. De buggy is wel wat zwaarder maar daardoor loopt hij zeer prettig. Hij kan volledig plat dus een dutje is geen probleem en kan heerlijk in de schaduw door de grote kap. In het bos loopt redelijk zolang je niet van de paden gaat. Strand is drama maar dat is denk ik met iedere buggy.
Wij hebben de Chicco go lite, maar we gebruiken hem nauwelijks. Heb je al eens nagedacht over een ergonomische draagzak? Super makkelijk, geen gesleep met de buggy en geen problemen op het strand
sorry voor de late reactie! een draagzak zie ik niet zitten op vakantie, 25 graden of meer en dan een draagzak lijkt met niet fijn. Zijn er ook buggy`s met grote wielen en klein opvouwbaar?
Toevallig vandaag de Nuna Pepp binnengekregen en ik vind hem helemaal super! Maar voor vakantie kan deze geloof ik niet mee als handbagage. Is sowieso te zwaar. Meestal mag het maar tot 7 kg en echt paraplubuggys. Wij hebben voor onze vakantie vorig jaar die hele goedkope van Kruidvat gekocht. Is inderdaad een gammel ding, maar we hebben er een prima vakantie mee gehad. Hoefde ook niet bang te zijn dat hij kapot zou gaan vanwege de prijs. In het vliegtuig zijn ze er toch nooit zo netjes mee. Even een tip: Bij Babyhuiscasita staat hij nu voor 179 euro. Ben hem nergens goedkoper tegen gekomen. Nuna PEPP
Nee, hebben ook een goedkope paraplubuggy en daarbij gebeurt dat wel, maar de quinny is echt super. Hier voor 25 euro op MP gekocht