Aan de moeders die ervaring hebben met slaaptraining

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sneeuwvlokjes, Feb 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Ik ben erg benieuwd of er moeders zijn die slaaptraining (in welke vorm dan ook) hebben toegepast, met of zonder succes.
    Liever even geen veroordelende reacties. Ja ik weet dat mijn zoon pas 4,5 maand is en nee ik wil nu nog niet met slaaptraining beginnen.
    Ik wil enkel en alleen ervaringsverhalen. En ook vanaf hoe oud jullie ermee zijn begonnen.
    Bedankt alvast!

2. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

Apr 24, 2012
    1,229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Ik begon wel rond die tijd met onze dochter.. Die sliep overigens binnen 3 dagen de nachten door, maar het ging hier meer om overdag! Overdag sliep ze amper en als ze sliep max 3 kwartier.. En dan altijd huilend wakker.. Was de eerste en dus slaaptraining toe gaan passen.. Als ze huilde, er naar toe, hand op haar hoofd en zorgen dat ze door sliep.. Erbij blijven etc. Alles geprobeerd.. Niks werkte echt.. Toen me er bij neergelegd.. Mevrouw sliep 12-14 uur per nacht dus ja logisch dat ze overdag minder slaap nodig had.. Toen ze een jaar was ben ik overgestapt van 2 naar 1 slaapje en sindsdien gaat het eigenlijk pas goed.. Ze had overdag gewoon simpelweg niet meer nodig.. Achteraf spijt dat ik me er zo druk over heb gemaakt, ik had me er veel eerder bij neer moeten leggen.. Bij een tweede geloof ik niet dat ik dat nog zou doen maar je weet het nooit ;) Overigens heb ik makkelijker praten dan mensen die 's nachts problemen hebben.. Dan is het lontje wel wat korter en dat is iets minder makkelijk om je bij neer te leggen ;) Succes!

3. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ja, vanaf 11 maand. Eerder zou ik het nooit gedaan hebben, dan beseffen ze nog niet eens dat er een verschil is tussen mama en zichzelf. Op 11 maand liep dochter al los en was ze geen echte baby meer naar mijn gevoel. Bovendien had ze reflux en kma, en had ze dus alle redenen om slecht te slapen. Maar op die leeftijd begon ze zelf ook te lijden onder het slaapgebrek, door letterlijk een keer of 10-15 per nacht krijsend wakker te worden...

Wij hebben eerst alles geprobeerd, maar dan slaaptraining. 1 min laten huilen, binnengaan en troosten en weer weg gaan zelfs al huilde ze nog, 3 min, troosten, 5 min...

De eerste nacht werd ze ongeveer elk uur wakker. Ze sliep altijd wel vóór we aan de derde keer huilen kwamen. De tweede nacht werd ze al veel minder wakker. De derde nacht sliep ze door.

Ik vond het geen pretje, maar voor ons was het echt een uitkomst. Ook voor haar, daar ben ik van overtuigd.

4. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Hier ook vanaf 11 maanden, toen wiegen etc ineens niet meer hielp.
    Dan zeiden we duidelijk dat ze niet uit bed mocht en wij in de buurt waren. 5,6,7 min laten huilen. Hier haalden we de 7 min niet eens, gelukkig!!!
    Ik zou slaaptraining pas zo laat mogelijk gaan toepassen en alleen als andere dingen niet werken.
    Ik wilde haar bv niet in ons bed, dat deden we in 1e instantie en de volgende nacht stond ze letterlijk met dr armen omhoog paraat. Ieder zn ding, maar ik doe geen oog dicht als ze tegen me aan geklemd ligt.
    Vandaar dat wij slaaptraining zijn gaan toepassen. Gelukkig hebben wij hier heel weinig gebroken nachten, eens in het half jaar ofzo wil het opspelen en dan is het zo weer voorbij.
    Zolang je maar duidelijk en consequent in je aanpak bent..

5. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Bedankt voor jullie verhalen. Ik ga er sowieso nu nog niet mee beginnen. Al weet ik momenteel ook even niet wat ik beter kan doen. Zoon heeft nog nooit goed geslapen 's nachts (nog nooit langer dan 3 uur achtereen). En mijn moedergevoel zegt dat er niets aan de hand is en dat ie prima wat langer kan slapen. Hoeft van mij echt niet de hele nacht te zijn hoor. Ik ben realistisch.
    Toen mijn zoon enkele weken oud was kreeg ik de tip om de nachten te accepteren en mij erbij neer te leggen. Nu, na bijna 5 maanden begin ik dat een beetje beu te worden. Vooral omdat er geen verbetering in zit.
    Het is een kleine boef. Gelukkig wel een hele lieve boef...

Share This Page