Draagdoek

Discussion in 'De babyuitzet' started by Kayleighh, Jan 7, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kayleighh

Kayleighh Actief lid

May 12, 2016
    269
    52
    28
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede draagdoek voor ons zoontje van ruim drie weken!
    Wat is jullie favoriet? Wat raden jullie aan/af?
    Ik ben op zoek naar ervaringen, zodat wij geen miskoop doen!
    Ik zag wel filmpjes op Youtube met het knopen van de doeken, maar ik ben erg benieuwd naar hoe gemakkelijk dit is in de praktijk!

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik heb een cunsulent geboekt, om uit te vinden wat het prettigst was
    Tevens oefende we net zo lang met knopen totdat ik het onder de knie had

3. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Verder op facebook: draagpraat. Kan je veel info uit halen
    Ik weet niet waar je woont , maar er zijn ook verschillende draagwinkels

4. nijna

nijna Fanatiek lid

Nov 25, 2015
    1,365
    85
    48
  5. Lolalala

Lolalala Lid

Oct 11, 2016
    88
    13
    8
    Female
  6. beccy

beccy Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    1,191
    0
    36
    verloskundige/operatieverpleegkundige
    zeeland
    Ik heb een Little frog opal stone te koop! Vond het een ideaal beginnersdoekje en de doek is nu heerlijk zacht.
    Ook een Beco butterfly draagzak te koop. Mijn man vond die erg fijn met rugdragen toen onze zoon iets ouder werd! Moest je interesse hebben stuur me maar een pb!!

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Je hebt rekbare doeken en geweven doeken, de rekbare vond ik zelf heel erg fijn en makkelijk te knopen voor de eerste 4/5 maanden, daarna ging ik over naar een geweven maar hier kon ik drie keer over geen vriendjes mee worden ondanks consulenten dit heeft mij totaal 200 euro gekost en het zit me gewoon niet, ik ben toen over gegaan maar de mei tai vanaf 5 maand, dit is voorgevormd maar nog wel met knopen. Opzich prima te doen ik droeg tot een maand of 8/9 en maar sporadisch dus ze bevielen goed. Bij de vierde wou ik geen geweven doek proberen,ook de rekbare had ik liever niet ivm drie extra kinderen en ik eigenlijk klik klik klaar wou zijn zonder knopen dus ook de mei tai viel dit keer af, heb een kodaki en fidella en die vind ik ideaal ! Gemaakt van draagstoelen stof, verstelbaar en echt in 20 tellen klaar.

ik zeg overigens niet dat een consulent weggegooid geld is want dat is niet zo, je kunt bij de consulente ook heel goed dingen uitproberen waardoor je weet wat jou wel en niet ligt.

8. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    1,479
    0
    36
    Rotterdam
    Ik ben begonnen met een rekbare doek, fijn om mee te beginnen. Daarna over gegaan op een Wompat (ergonomische draagzak). Maar de eerste niet heel veel gedragen, wel in het begin.
    Denk dat we de tweede wel veel gaan dragen, want bij wandelen kan de oudste dan nog zitten in de kinderwagen bijvoorbeeld.

Ik raad je echt aan om lid te worden van de Draagpraat groep op facebook. Hier zijn veel dames met veel ervaring, zij kunnen je goede tips geven.
    Mocht je een tweedehands willen kopen, kijk dan eens op draagdoekenmarkt op facebook.

9. Kayleighh

Kayleighh Actief lid

May 12, 2016
    269
    52
    28
    NULL
    NULL
    Heeft iemand ervaring met deze draagdoek: Bykay denim draagdoek?

10. MamEllen

MamEllen Actief lid

Sep 18, 2013
    148
    0
    0
    nee niet zelf, (wel gehoord dat die warm zijn...of dat klopt geen idee.) wel met de gewone bykay, die vond ik erg warm in gebruik. wel makkelijk. nu heb ik een little frog opal stone mt 6 little frog zijn mooie beginners doeken. ik heb ook een tula toddler drager en een ergobaby met baby insert. bij kleintjes gata mijn voorkeur uit naar de little frog en voor dreumessen/peuters de tula.

11. Pasta

Pasta Fanatiek lid

Feb 12, 2010
    1,015
    16
    38
    Noord Holland
    Ik kon het maar niet worden met het geknoop.
    Ik koos voor een ringsling en dat ga ik ditmaal weer doen.
    Verder lijkt een 'snelle' oplossing zoals ik hiet net lees me ook wel wat, ik ga de draagpraat eens bekijken op fb!

12. Lolalala

Lolalala Lid

Oct 11, 2016
    88
    13
    8
    Female
    Ik had de Mei tai Denim en was hier niet zo enthousiast over, ik vond de stof niet soepel genoeg en evengoed nog een gehannes met knopen.

Voor een kleintje vind ik die stretchstof fijner. Mocht je vervolgens een fanatieke drager worden kun je altijd nog een geweven doek kopen of een drager als Manduca.

Wat ik ideaal aan die stretch stof vind is, ik knoopte hem voordat ik mijn dochter erin zette, ook kon ik haar er vervolgens redelijk makkelijk uit tillen om haar er even later weer in terug te zetten zonder dat ik steeds opnieuw moest knopen. Met een geweven doek, kan dit niet, die kun je (zover ik weet) alleen knopen als je kleintje erin zit.

13. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik breek even snel in, ben ook opzoek naar een fijne doek..
    Over welke doeken hebben julliebhet als je praat over een rekbare doek? Aan welke merken of doeken moet ik dan denken?
    Iemand een linkje?

14. mardaisy

mardaisy Niet meer actief

Ik heb vanaf het begin de Hoppediz geweven doek gehad. Een fijne en niet al te dure doek (plm. 80 euro). Het knopen ervan leerde ik vanaf youtube. Via een consulent vond ik te duur. Je wordt er vanzelf handiger en beter in! Wel goed op internet te rade gaan wat een goede ergonomische houding is voor je kindje, dus geen hangende beentjes etc.

15. Kayleighh

Kayleighh Actief lid

May 12, 2016
    269
    52
    28
    NULL
    NULL
    Een Little Frog is dus over het algemeen een goede doek? En die is ook geweven?
    En wat iemand hierboven zei over een rekbare doek, is dat inderdaad handiger met een jonge baby?
    Ik vind het zo lastig, er zijn zoveel verschillende doeken!

16. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Er is idd zoveel keus.
    Ik wild eerst ook een doek maar zag het niet zitten om heel veel meter stof te moeten knopen.
    Ben daarom naar een Mei Tai gaan kijken (combi van draagdoek en draagzak)

Ik heb nu deze van Babylonia BB thai. Ik heb wel deze kleur maar de nieuwe versie. Je krijgt nu niet meer met een inzetbroekje maar een verkleiner zodat je ook een pasgeboren baby kunt dragen. Ik ben er heel tevreden over :)

17. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Ik heb die draag groepen en fora fijn gemeden, verre van mijn types. Bij Ellevil in Noorwegen een heel fijn en soepel ding gekocht, YouTube aan en gaan!

18. Lolalala

Lolalala Lid

Oct 11, 2016
    88
    13
    8
    Female

https://bykay.co.uk/18-stretchy-wraps

Ik heb deze, een mooie heel fijne doek! Kreukt niet, en het middelpunt is heel makkelijk te vinden.

19. Lolalala

Lolalala Lid

Oct 11, 2016
    88
    13
    8
    Female
    Ik gebruik mijn stretch doek nog steeds naast de Manduca carrier. Bijvoorbeeld als mijn dochter (1,5 jaar) hangerig of ziek is. De hele tijd optillen vind ik te zwaar nu ik weer zwanger ben en in de doek voelt zij zich super fijn als ze zich rot voelt en het is minder belastend voor mij. Het voordeel van deze doek t.o.v. zowel de Manduca als de geweven doek vind ik dat ik hem 1 x knoop en dan hop ik haar er de hele dag in en uit. Hij zit mij dan totaal niet in de weg als ze er niet in zit.

20. Kayleighh

Kayleighh Actief lid

May 12, 2016
    269
    52
    28
    NULL
    NULL
    Dat lijkt mij wel heel erg handig ja, dat je haar er erin en eruit kan hoppen als het ware, haha! Dan hoef je niet de hele tijd opnieuw te knopen, maar gaat het niet los zitten op een gegeven moment?

Nu ga ik heel erg twijfelen tussen rekbaar en geweven..

Share This Page