hallo Dames , ik vroeg me eigenlijk af hoe jullie dit oplossen met 2 baby's..... ik ben nu al aan het denken of ik 2 boxen in de woonkamer moet zetten en een duowagen...of ik meer dubbel moet hebben? graag jullie tips en advies grtz Ramona
Nou mijn tweede dochter Fay is nu 8 dagen oud/jong. Haar grote zus Sam is 17 maanden (loopt nog niet los). We hebben 1 box, en tijdelijk het campingbedje als box omdat we er na 2 dagen achter kwamen dat dat toch wel wenselijk was. We hebben ook een duowagen gekocht omdat Sam dus nog niet kan lopen. En Sam vindt prachtig om zo voorop te zitten.
ik heb er geen ervaring mee.. want ik heb juist gekozen voor een wat groter leeftijdsvershil (inderdaad handig het zelf lopen zindelijk naar school groot bed! moet er niet aan denken zoveel dubbel) Maar ik denk dat ik het als volgt zou aanpakken.. Spullen waarvan je zeker weet dat je ze dubbel nodig hebt aanschaffen. Maar spullen die je tzt pas nodig hebt, en snel aan kan schaffen dan pas kopen.. En vooral kijken wat je eerste kindje dan dus allemaal al kan. Daar is het erg afhankelijk van.. En een beetje crea hier in zijn..samen in de box of met wippertje afwisselen en op de grond samen etc. Hier wilde madam bij 8 maandjes er echt niet meer in dus dit kan ook zo zijn..Dus vandaar de tip kijk eerst wat je kindje al kan.. En ga dan aanschaffen en koop alleen dubbel wat je zeker weet dat nodig gaat zijn! succes met je lijstje maken!
Hier ook een dubbele wagen aangeschaft, ik heb alleen gekozen voor naast elkaar (gezelliger). De box is nog in gebruik voor de peuter en dat blijft ook zo, ik heb de Bugaboo nog en die bouw ik over een paar weken weer om als wandelwagen om de baby in huis in neer te leggen. Aan het campingbedje had ik ook al gedacht als 2e optie Verder ben ik heel blij met de 2e commode, allebei een eigen kastje met kleertjes. Verder geen extra aanschaf, alles schuift eigenlijk zo door
Ik heb er geen ervaring mee,maar toen ik 11 maanden was,werd mijn broertje geboren. Mijn ouders hebben toen niets extra's gekocht. ( Waren vroeger toch overal wel veel simpeler in ) Een duo wagen is wel makkelijk,maar zo niet zo snel voor een tweede box gaan. Neemt ook weer een hoop ruimte in beslag in de huiskamer. Een campingbedje is dan idd wel een oplossing voor de oudste.
Mijn oudste 3 kreeg ik met geen mogelijkheid na 1 jaar meer in de box, maar ben heel blij dat portret 4 er nog prima in speelt juist. Gemak voor mij juist!
ik zou ook inderdaat niet voor een tweede box gaan. maar dan voor de wagen bak in het begin en later iderdaat met het wipertje en tweeling wagen raat ik apsoluut aan. ik heb het namelijk op mijn werk gezien(kinderopvang) daar waren ouders die zeiden we doen de kleinste in de draag zak en de grootse in de wagen.maar die gingen naar een speeltuin en toen zat die klein mooi in de weg in de draag zak. en inderdaat in het kamert een bedje en een comode zodat je in alebei de kamertjes alles hebt. dus ook de losen dingen die je nodig hebt.
http://www.hetrietje.nl/contents/nl/ima ... 582.385417 Bekijk deze link maar eens. Dit lijkt mij een handige duo wagen. Neemt niet zoveel ruimte inbeslag als twee zitjes naast elkaar. Succes verder met je beslissing.