Welke buikbalsem of crèmes gebruiken jullie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jam87, 22 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Ik smeer iedere ochtend en avond braaf mijn buik in. Niet omdat ik denk dat dit helpt, maar gewoon omdat het heel fijn is <3
    Ik heb nu deze -> https://www.kruidvat.nl/kruidvat-pure-nature-mama-oil/p/2532027
    En als die op is gaan we weer terug naar de Etos Mama Buikbalsem, want die vind ik fijner als de olie van Kruidvat.

2. truus1982

truus1982 Nieuw lid

6 aug 2012
    3
    0
    1
    Overijssel
    Zwangerschapsolie van weleda. Ik ben nu bijna 40 weken en nog geen striae. Ik probeer het bindweefsel mee te masseren. 2x per dag.

3. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het helpt idd niet voor striae, ik smeer na het douchen omdat ik het prettig vind en de kleine reageert er op :)
    Bio oil smeert en ruikt heel prettig, die van bepantser vind ik veel te vettig/plakkerig blijven.
    Weleda is ook heel fijn

4. anglca

anglca Actief lid

14 okt 2015
    175
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Heerlen
    Mama creme van Zwitsal en Bio Oil. Gesmeerd vanaf het begin, mn hele buik zit onder de striemen. Je kan t niet tegenhouden, als je striemen moet krijgen, krijg je het toch. Wat je ook smeert.

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Het is inderdaad genetisch bepaald.
    Ik zit er helaas ook helemaal onder. :( Ondanks het vele smeren.
    had ook ontzettende jeuk op mijn buik.

Hier heb ik zwitsal mama, bepanthen en de etos buikbalsem gebruikt.
    Bepanthen smeer ik nu ook nog af en toe om de stria lichter te maken.

6. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Ik geloof echt dat het genetisch bepaald is.
    Mijn moeder heeft 4 kinderen gebaard en geen enkele streep. Mijn beide zussen ook niet. En ook ik ben er ongeschonden vanaf gekomen, ondanks dat ik 15 dagen over tijd liep en echt enorm was. Ik smeerde mijn buik niet met iets bijzonders in, maar gewoon mijn hele lijf regelmatig met wat amandelolie, zoals ik dat voor de zwangerschap ook deed.

7. anoniempje1987

anoniempje1987 Actief lid

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb me hier suf gesmeerd met o.a bio oil in de eerste zwangerschap en toch veel striae ..En na zwangerschap 2 nog meer ;)
    Ik geloof er niet (meer) in dat die crèmepjes helpen!
    Succes ;)

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Of je moeder het wel of niet heeft, is niet per se het bewijs of het wel of niet genetisch is (kan ook gerust een generatie overslaan).
    Maar dit terzijde.
    Ik heb Zwitsal en Bepanthen gebruikt. Geen enkel streepje. Maar ik had vast ook geen streepje gehad als ik niet had gesmeerd. Het is gewoon prettig om je een beetje in te smeren.
    Ik denk wel dat leeftijd een factor kan zijn. Als je nog (relatief) jong bent, is je huid strakker en heb je eerder kans op striae. Ik ben pas op m'n 40e voor het eerst moeder geworden, dan is de huid natuurlijk al wat slapper. Is er toch nog een voordeel aan het laat moeder worden :D

9. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Ik smeer mij gewoon in met bodylotion van dove na het douchen 's ochtends. En vanaf nu wil ik ook wat vaker mijn buik insmeren met babyolie voor het slapen gaan, want het voelt 's avonds zo strak aan. Mijn moeder kreeg in de laatste maand straie, dus ik ga er maar vanuit (ook gezien het strakke gevoel) dat ik er op den duur ook wel aan moet geloven! Het geeft namelijk niets te maken met of je goed smeert, maar voornamelijk met je leeftijd (strakke huid) en dat het erfelijk is.

10. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon lekker vet houden, dat trekt het wat minder als je buik groter wordt. Of je strepen krijgt is vooral genetisch bepaald en ligt aan de elasticiteit van je huid.

11. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Bio oil. Ruikt heerlijk, maar op het eind alsnog striae. Helaas kan je dat dus niet voorkomen. Maar door te smeren jeukt het een stuk minder :)

12. rae

rae Bekend lid

17 mrt 2015
    576
    0
    16
    Medemblik
    Hier ook een grote fan van Palmer's Cocoa Butter Massage Lotion voor Striae. Ruikt heerlijk en gebruik het ook voor mijn borsten en benen. Blijft ook goed zitten want bij het douchen voel je het nog zitten.&#128522;

Mijn oma en moeder hadden geen striae en ik zit onder.....

13. Honey1985

Honey1985 Lid

22 apr 2016
    97
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik smeer met de zwangerschapscreme van Bepantene. Fijn spul en volgens een vriendin werkt dit erg goed.

Ik hoop inderdaad dat het goed werkt en ik smeer trouw twee keer per dag.

Ook fijn dat er geen heel extreem geparfumeerd luchtje aan zit.

14. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Het schijnt inderdaad dat het product niet helpt, maar het smeren, de massage, wél. Het is namelijk je bindweefsel wat scheurt en ndaar kan geen enkele creme in doordringen naar het schijnt.

Ik smeer dus lekker met vanalles en nogwat, maar zorg er vooral voor dat ik wat steviger smeer en dus ook de onderste huidlagen masseer.

15. Kayl

Kayl Actief lid

23 nov 2015
    150
    20
    18
    Ik heb hem van de etos en een olie van de kruidvat.
    Ben nu 30 weken zwanger en nog geen striae te bekennen..
    Denk dat dit ook wel genetisch bepaald is.

16. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ik ben van plan om de Wonderolie van Oriflame te gaan gebruiken. Superfijn spul is dat en echt voor alles te gebruiken ook (in bad, in je haar, om mee in te smeren, in een stoombadje, etc). Doet een beetje denken aan de Bio-oil alleen is dit een lekker grote fles.
    Ik smeer trouwens ook puur om mijn buik lekker zacht en soepel te houden. Zoals eerder al gezegd hier: je kunt striae niet voorkomen door te smeren. Helaas zit en zat ik er ook al vol mee :D

17. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.872
    5.110
    113
    Ik heb altijd Bio Oil gebruikt. Striae voorkom je inderdaad niet met cremetjes maar ik vond het wel heel fijn spul

18. Kim9701

Kim9701 Lid

23 mei 2016
    34
    2
    8
    NULL
    NULL
    K gebruik olie van Weleda, veel goede verhalen over gelezen. Het voorkomt het helaas alleen niet :D, maar baat het niet schaad het niet

19. Jam87

Jam87 Actief lid

9 feb 2012
    159
    0
    0
    N.V.T
    Utrecht
    Helaas schijnt er niet zoveel tegen te doen te zijn…denk ik.....je krijgt het of niet zeg maar, maar toch blijven smeren voor een soepele huid.

Deel Deze Pagina