Hallo meiden, wij zijn op zoek naar een goede buikdrager. We hebben een babybjorn, maar wilden ook graag een buikdrager waar de baby lekker in kan hangen.. Vandaar mijn vraag.. We zaten te denken aan de lodger of de minimonkey. Of zijn er nog andere soorten? Ik had graag jullie mening gehoort over de eventuele voor en nadelen tijdens het gebruik.. Alvast heel erg bedankt! groetjes ele
Ik vond de Lodger niks, baby's zakken er veel te diep in en je draagt op één schouder. Ik heb nu een tricotdoek (van de geboortewinkel, maar je vind er veel op internet) en dat bevalt heel goed. Baby zit er prima in en het draagt heel fijn, doordat het gewicht over twee schouders wordt verdeeld. het knopen moet je eventjes oefenen, maar op youtube staan goede filmpjes (zoals deze met een hele knappe Zweedse papa YouTube - Aurora anbefaler; Babyslynge We hebben ook een Beco Butterfly, maar ik vind de doek nu ze nog zo klein is fijner.
Hallo Ik heb draagdoek via draagdoek.nl. Hier mogen de allerkleinsten gelijk in omdat ze in de foetushouding liggen met goede ondersteuning aan het hoofdje en je kunt hem gebruiken tot 18 kg. En mijn kleine meid vind het heerlijk. Meestal is ze binnen een paar minuten vertrokken. Help ook bij darmkrampjes. Ik ben dus super tevreden hiermee
Het voordeel van een draagdoek is ook nog eens dat het voor ouders veel fijner dragen is, ook als je rugklachten o.i.d. hebt. De banden zijn als je goed knoopt zo mooi gespreid dat het gewicht over heel je rug/schouders/heupen verspreid is. Ik draag mijn zoontje van 11 kg nog steeds, hij vind het nog steeds heel erg fijn. Knopen is ook niet zo moeilijk als je denkt, als je een aantal keer oefent wordt je er vlug handig in!
ik denk dat ik ook voor zo'n draagdoek ga, is ookzo simpel om te knopen en die poepies liggen er zo fijn in, lijkt me.. Ik ga daar voor Kan niet wachten.....
Ik heb een Didymos draagdoek.. heeeerlijk! heb ook een draagzak en zo een chicco geval allebij gekregen.... maar die waren alle 2 binnen 1 dag meteen op zolder ergens ver weg opgeborgen...
Bij club vind je een clubje draagdoekmama's, daar kun je ook nog vragen stellen over verschil in draagdoeken, want er zijn er heeeeel veel en je ziet door de bomen het bos niet meer als je begint met kijken. Er is ook een heel forum over dragen en voeden. Je kunt ook een draagdoek lenen bij een doekenbieb; zijn meerdere adresjes in NL waar ze dit doen. Ik heb een beco butterfly; zelfde idee als een baby-bjorn maar dan is het een ergonomische draagzak en dus beter voor je kindje. Zijn al veel onderwerpen hierover gepasseerd dus je kan ook nog eens terug zoeken. Suc6
LOL hier ook een draagdoek gebruiker. Wil niet meer anders omdat de methode waar jij naar vraagt over één schouder gedragen worden is het na een maandje of twee niet meer relaxed om te dragen voor wat langere tijd. Dus daarom hier een draagdoek. Succes met knopen!!
ik heb een Chicco draagzak. Als ik de hond ga uitlaten en ik haal de draagzak van de kapstok, beginnen hond én kind heel enthousiast geluidjes te maken! Ze vindt het vast leuk