Het leek mij leuk om een buikdrager aan te schaffen. Maar er zijn zo veel soorten en merken. Welke raden jullie aan en waarom? alvast bedankt!
bij www.minimonkey.nl hebben ze hele leuke buikdragers voor een leuk prijsje, heb hem zelf alleen nog niet gebruikt.
wij hebben de babybjorn, en ik moet zeggen hij bevalt tot nu toe erg goed. de kleine kon er al snel in, vanaf 4,5kg en zit er ook echt stevig in. verder heb je goede steun in je rug en hij is goed te verstellen. ook makkelijk is dat je de kleine makkelijk in je eentje in de drager kan krijgen. je staat niet zo te klooien in je eentje! enne onze uk vind het ook erg lekker, valt iedere keer lekker in slaap, zo schattig! joyce
Een paar vriendinnen van me hebben een draagdoek die je zelf moet knopen. Het lijkt mij ook erg handig. Een paar voordelen: je kan je kindje ook borstvoeding geven als het in de draagdoek ligt (lekker onzichtbaar als je niet thuis bent), en je kan de draagdoek op verschillende manieren knopen zodat je kindje ook verschillende houdingen kan hebben. Op www.draagdoek.nl staat heel duidelijk beschreven hoe je het moet doen. Zelf dus nog geen ervaring, maar ik hoor alleen maar positieve verhalen!
Heb zelf ook een draagdoek en vind het ideaal. Geeft hele goeie steun in je rug en verschillende draagmogelijkheden. Ook alleen kan je je kindje er goed in krijgen.
Wij hebben de shelter van Lodger (en de baby bjorn en een losse, maar die hebben we gekregen). Het voordeel van de shelter vond ik in de eerste plaats dat hij vrij stevig is (mijn moeder kan het kindje niet zelf vasthouden, dus dat vond ik wel belangrijk). En omdat hij ook in de maxicosi gebruikt kan worden. Ik ben van plan de maxi cosi zoveel mogelijk in de auto te laten en dan dus m'n kindje er steeds uit te halen. dan is dit wel een fijne manier zeker in de winter als het koud is. Linda
Hoi, volgens mij moet een draagzak of doek ook echt bij je passen. Ik heb een keer een hele leuke demo gekregen van een Afrikaanse moeder. Die gooide heel handig in een beweging kindje op haar rug, doek erover en ...lopen maar.
Hee marsab, ik heb de babybjorn gekregen en Jesper heeft er gisteren voor het eerst in gezeten. Ik had verwacht dat ik last van mijn rug zou krijgen, maar dat was helemaal niet zo. Hij bevalt me erg goed, ligt (nou ja hangt) er lekker in en ik kan hem er zelf inzetten.
Hier ook de babybjörn, bevalt prima, geen last van mijn rug ofzo en makkelijk in je eentje je kindje erin te doen. Je mag ze geloof ik al vanaf de geboorte gebruiken, maar ze raden het aan vanaf een week of 4, dat heb ik ook gedaan, vanaf een week of 5 zit ze erin, makkelijk als ik de hond uit laat ofzo.
Bij mij op de babybjorn staat dat je hem mag gebruiken vanaf de geboorte als ze maar minimaal 3,5 kilo zijn en 53 cm. Jesper woog 5 kilo en was 56 cm, maar vond het nog wel erg vroeg. Ik heb hem daarom gisteren voor het eerst gebruikt, met bijna 5 weken dus.
Wij hebben een baby-bag, een draagdoek en 3 draag'zakken' liggen.... Less is more.. (Nee geintje allemaal geleend of gekregen) De draagdoek is te gebruiken vanaf dag 1, (de baby-bag ook), hierin kun je je kindje namelijk ook geheel 'leggen' waardoor hij/zij kan slapen. Een draagdoek vergt even wat oefening mbt knopen maar na 2 keer heb je dat ook door hoor. Een draagdoek, groeit met je kindje mee dus kun je blijven gebruiken. De babybjorn (ondanks dat op sommige staat dat je het gelijk mag gebruiken) mag niet vanaf dag 1 gebruikt worden. Je kindje moet echt eerst wat sterker worden in de spieren. De draagdoek, en de zakken leunen op beide schouders en deels op de rug dus is veel minder belastend dan de baby-bag die op 1 schouder hangt. Het is maar net wat je wil!
Wij hebben er ook 1, maar Jolijn vind er tot nu niet zoveel aan. Misschien als zij wat sterker is.... gr
Hoi Marsab, wij kwamen pas ergens de Elite Cruiser tegen en het voordeel daarvan is dat die een heupgordel heeft zodat niet al het gewicht aan je schouders hangt. De kleine moet bij mij ook nog geboren worden, dus heb hem nog niet officieel getest. De Elite is ook een stuk goedkoper als de Baby Bjorn en de verkoper zei dat ze als broodjes over de toonbank gaan en ze veel goede reakties krijgen. Groetjes Olga
Ik heb ook de elite cruiser maar ik kan mijn dochter niet heel lang meer dragen want ik voel het wel in mijn schouders. Ze weegt nu wel (denk ik) 8kg alweer