Burgerservicenummer

Discussie in 'De lounge' gestart door Romy1979, 13 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hoi meiden,

Voor het bijschrijven van je baby op je zorgpolis is een burgerservicenummer nodig.
    Nu lees ik op de site van pb51 dat het enkele weken duurt voor je dit nummer van de belastingdienst ontvangt.

Is je baby intussen wel verzekerd voor zorgkosten?

Kan iemand me uitleggen hoe dit precies zit?

Thnks!
    Romy

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Waar zit je verzorgd?

Toen ik zwanger was van Levi zat ik bij Zorg en Zekerheid. Bij mijn kraampakket kreeg ik ook een bon mee die ik moest invullen en binnen 6 weken na de geboorte op moest sturen.

Ga er vanuit dat de kleine gelijk vanaf zijn/haar geboorte met jou is mee verzekerd

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik heb mijn verzekeraar (CZ) gebeld en zijn geboortedatum en namen doorgegeven en toen was het geregeld. Het BSN vragen ze zelf op, denk ik, want ik kreeg wel relatief snel een pasje voor mijn zoontje waar dat nummer op staat.

4. 894hi

894hi Niet meer actief

ik heb bij groene land alleen dr naam en geboortedatum door moeten geven en binnen een paar dagen had mevrouw haar eigen pasje + brief en tekening!

5. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Gewoon even de gemeente bellen. Ik kreeg het zelfs telefonisch.

6. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Het BSN kreeg ik 3 dagen na de geboorte en heb toen online haar bij mijn zorgverzekeraar ingeschreven (zilveren kruis).

7. Maia

Maia Niet meer actief

ik had wel het bsn nodig anders kon ik haar niet bijschrijven maar volgens mij zijn baby's 'automatisch' 1 maand ofzo bij je verzekerd. Zou het even checken want weet het niet zeker.

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    hier lag de envelop met haar BSN met een paar dagen op de mat
    wij hadden wel op voorhand al aan moeten geven bij we ze meeverzekerd zou worden

9. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    die krijg je toch opgestuurd via het gemeentehuid na de geboorteaangifte? zo ging dat bij ons wel... anders even langs het gemeentehuis gaan..

10. Romy1979

Hij wordt bij mijn vriend op de polis meeverzekerd. Heb daar net even online gekeken hoe dat werkt met bijschrijven en daar moet je direct al het bsn nummer invullen.

Ik dacht dat je (net als bij aangifte gemeente) binnen een paar dagen je baby bij moest schrijven. Anders laat ik mijn vriend wel even bellen met zijn zorgverzekering als de kleine geboren is, zodat het in ieder geval al gemeld is.

11. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Hier ook CZ was gelijk geregeld!;)

12. Romy1979

Ik zit zelf bij Anderzorg. Mijn vriend is collectief via zijn werk bij Zilveren kruis. Is wel iets duurder, maar veel uitgebreider verzekerd. Tja, aangezien zo'n kleintje nog gratis is in de zorgverzekering leek het ons logisch om dan maar bij Zilveren Kruis bij te schrijven.

Je mag denk ik toch zelf bepalen bij wie je bijschrijft? Of is het automatisch dat je bij de polis van de moeder moet bijschrijven?

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier kreeg mijn man het bsn direct mee bij de aangifte alleen hadden we niet direct de verzekering geregeld. Na 3 dagen hadden we wel een recept nodig ivm spruw maar dat is toen gewoon even op mijn polis gegaan (en ook uitgeschreven op mijn naam door de ha).

14. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Mijn vriend kreeg bij de aangifte van geboorte van Lotti bij het gemeentehuis een overzichtje mee waar ook haar BSN nummer op vermeld stond.

15. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik heb na de bevalling de zorgverzekeraar gebeld om te vertellen dat ik een zoontje had gekregen en die bij op de polis wilde zetten. een paar weken later kreeg ik zijn burgerservicenummer en die moest ik, zodra ik die kreeg, doorbellen naar de zorgverzekeraar. Hij was al die tijd al wel verzekerd (gelukkig maar, anders sliep ik nu onder een brug;)),
    dat weten ze wel bij de zorgverzekering dat een bsn even duurt voor die binnenkomt, en anders leg je het even uit.
    groetjes

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik zit bij VGZ en hier hadden ze wel het bsn nodig voor aanmelding. ik zat met Ties op de eerste hulp voor we die hadden, maar toen ik VGZ belde bleek dat geen enkel probleem. geen enkele baby is tijdelijk onverzekerd denk ik.

17. koala28

koala28 Niet meer actief

Hier ook CZ en precies hetzelfde.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Hier kregen we na de geboorte aangifte een overzicht mee van de personen die in ons huis stonden ingeschreven en daar stond ook het bsn nummer op.

het is inderdaad het handigste om je kindje op de meest uitgebreidde polis in het huishouden te laten bijschrijven.

Hier ben ik dat (ivm MS) en dus staan allebei de kids bij mij bijgeschreven.

Groetjes Anita

19. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    ze zijn vanaf de 1ste minuut gewoon verzekerd hoor.

20. Romy1979

Ok thnks voor alle reacties meiden.
    Ik weet voldoende!

Deel Deze Pagina