Welke bv er het eerst afhalen??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door emni, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emni

emni Actief lid

11 aug 2009
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik geef inmiddels al bijna 16maand bv aan mijn zoontje:)
    Ik geef nog 2 x per dag de borst, s'morgens en sávonds,
    Nu zit ik er aan te denken om er 1 voeding af te halen ...
    maar weet eigenlijk niet zo goed welke..

De KA zei dat ik het beste de avondvoeding er het eerst af kan halen
    maar ik heb zelf het idee dat mijn zoontje smorgens er makkelijker zonder kan...Dus twijfel,twijfel...

Wie heeft er tips??

Ik vraag het wel eens aan anderen maar, ik krijg er zowiezo alleen maar onbegrip voor terug.....
    Wat mij wel niet mankeert nu nog BV te geven!!! Hoelang ik wel niet wil doorgaan!!En of ik wel helemaal goed ben!!
    Leuk he deze reacties!!!!:x Terwijl ik er zelf heel trots op ben dat ik BV geef!!!
    Hierdoor wordt je er wel heel onzeker over...dus das nie leuk!!!

Zeg weleens als tegenreactie; je kunt ook best zeggen dat het goed is dat ik BV geef hoor!!!

He moest het even kwijt!!hihi
    Liefs Emni

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wat belachelijk die reacties!! Je mag er trots op zijn hoor!!
    Mag ik vragen waarom je er een voeding af wilt halen? Wil je straks stoppen?

Als 's morgens het makkelijkst gaat, zou ik die doen. Hier drinkt ze 3x, 's morgens, s avonds en s avonds laat. 's Morgens zou hier denk ik ook het makkelijkst zijn. Al drinkt ze s avonds soms amper, maar dan vraagt ze er wel om.
    Hier is de voeding van s avonds laat het meest belangrijkst en drinkt ze ook veel.

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Kun je je kindje niet zelf laten kiezen?
    Persoonlijk zou ik zeggen waarom zou je er uberhaupt een voeding afhalen... ?

Als ik zou moeten kiezen zou ik zeggen haal de ochtend voeding er af zodat je savonds al kroelend en drinkend je kleintje op bed kan leggen.

weet ook niet of je nog wel productie hebt met 1x... maar er zijn er hier vast die je daar meer over kunnen vertellen.

Enne, van hieruit alleen maar Super hoor dat je nog BV geeft! ;)

4. Nyna

Nyna Niet meer actief

Superrr dat je nog borstvoeding geeft meid!! trek je niets aan van die reacties, waarschijnlijk zijn ze jaloers..
    Ik zou nog even doorgaan met het voeden zo en vooral niet stoppen omdat anderen raar reageren ;) volg je gevoel, je doet het goed ;)

5. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ikzelf wacht af of mijn zoontje er op een gegeven ogenblik zelf genoeg van heeft. zo heeft hij een 1.5 maand geleden ineens 2 van de 4 voedingen laten vallen. die wilde hij ineens niet meer. prima toch. ik meer tijd en hij hoeft niet als hij niet meer wil.

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier geef ik alleen nog de ochtendvoeding zonder productieproblemen. Jij kent je kindje het beste en jij kunt het beste inschatten welke voeding je het beste af kunt bouwen.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je gaat toch niet door druk van de omgeving/rotopmerkingen afbouwen?

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Alleen afbouwen als jij en je kind daar achterstaan hoor!
    't Is gewoo hartstikke goed voor jullie (en van jullie).
    Niet naar advies van buiten luisteren, maar naar je kind!

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Zo is dat!! Ik kreeg net op het cb nog een compliment van de wijkverpleegkundige. Ze vond het helemaal super en helemaal omdat Danique ook nooit ziek was, had ze te danken aan de bv zei ze ;)

10. emni

emni Actief lid

11 aug 2009
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties!!
    Ik denk dat mijn zoon er aan toe is daarom wil ik er denk ik 1 voeding eerst afhalen..
    We willen tegen het eind van het jaar ook weer aan een 2e beginnen
    Misschien is het dan ook wel verstandig dat ik geen bv meer geef????
    Wie weet of dit nog wat invloed o.i.d heeft hierop???

11. Nyna

Nyna Niet meer actief

@ emni, ik werd zwanger terwijl ik nog 5x borstvoeding gaf :D

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als je zoontje er aan toe is om te stoppen, dan kan hij dat denk ik heel goed zelf aangeven hoor!

Ben je nog niet ongesteld geweest? Zo wel; dan heb je dus gewoon een cyclus, de bv is niet van invloed op je vruchtbaarheid.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt een heel zwangerschap doorvoeden hoor. En na een zwangerschap kun je kinderen van 2 verschillende leeftijden aan de borst hebben. Dus daar hoef je het niet om te laten.

Als je zoon er echt aan toe is om te stoppen, dan merk je het vanzelf. Dan drinkt hij namelijk niet meer als je aanbiedt.

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Heb je een cyclus? Bv kan je cyclus tegenhouden maar als je gewoon ongi wordt dan heb je waarschijnlijk ook een eisprong en staat de bv een zwangerschap niet in de weg.
    Als je nog geen cylus hebt kan dat komen door de bv.

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier was ik al vrij snel weer ongesteld en nu tijdens de bv in 1x zwanger.
    Ik denk dat als je kindje er minder behoefte aan heeft, hij geen interesse meer in de voeding heeft.
    Hier wil ze s avonds soms amper drinken, dan doet ze 1 slok en is ze klaar en wil ze slapen.
    s Morgens wil ze vaak naar beneden maar als ik dan vraag of ze nog even de borst wil, wil ze dat wel. Is voor mij wel lekker als ik nog even iets langer kan liggen ;)
    's Avonds laat is de voeding dat ze er zelf veel behoefte aan heeft.

16. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik zou hem gewoon zelf laten bepalen..

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.141
    113
    Gewoon lekker laten. Hier zwanger geworden terwijl ik nog 2 keer voedde per dag gemiddeld. Nu wil ze niet meer drinken.

Deel Deze Pagina