Welke camera hebben jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door MissMom, 28 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haaaaaai.
    N.a.v het topic de allerschattigste foto's in dreumeshoekje wil ik graag weten welke camera jullie zoal gebruiken.
    Ik zie me daar toch veel prachtig gemaakte foto's (de kindjes zijn stuk voor stuk erg prachtig btw!)
    Ik heb gewoon zo'n huis tuin en keuken camera van kodak die je wel in en uit kunt zoomen ofzo maar ik maak daar echt niet zulke mooie scherpe foto's mee.
    Of gebruiken jullie een knip en plak site of hoe je dat ook noemt?

Bij voorbaat dank ;)

2. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Wij hebben een digitale spiegereflex camera van Canon

3. Revit

Revit Niet meer actief

Ik heb mijn lg vieuwty met 5.0 megapixel, haha! :D

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij hebben een digitale spiegelreflex camera sony A350

5. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is spiegelreflex?
    Ik ben zo'n leek op het gebied van camera's he maar word stinkend jaloers als ik al die mooie foto's voorbij zie komen ondanks dat ik super blij ben met mijn camera hoor want mijn dochter is een plaatje al gebruik je nog 1.2 mp met je telefoon(hoogmoed!! hahah)

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Canon EOS 400D (dig. spiegelreflex, dus)
    We hebben er inmiddels ook allerlei attributen bij, zoals externe flitser, allerlei kapjes e.d. om het flitslicht zachter te maken, een telelens, statief, etc., maar wij fotograferen allebei erg graag (op huwelijksreis 1100 foto's gemaakt, terwijl we maar 8 dagen weg waren, haha), dus is het logisch dat we er relatief veel geld aan uit willen geven.... ;)

7. Canon PowerShot SX200 IS.
    12x optische zoom. 12.1 megapixel!
    Echt een super ding, groot scherm ook waar je de foto's terug kan kijken..
    Heb er al veel mooie foto's mee gemaakt binnen en buiten!

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Spiegel reflex nikon d50

Een spiegel reflex camera is net zo'n camera als profesnols hebben.

er zit een spiegel systeem in daar door kan je mooier en scherpere foto's maken.

al heeft dit ook te maken met welke lens je er op hebt.

Dit is even heeel kort uitgelegd

9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.861
    9.374
    113
    Gelderland
    spiegelreflex nikon D80 Voor de mooie foto's en nog een Canon digital IXUS 75 voor in de handtas

10. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Canon Eos 350d en een canon Eos 40D. Maar ook 'n ouwe sony cybershot, maak ik ook leuke fotootjes mee. :)

Maar goed, 't is de fotograaf die de foto's maakt, niet de camera...

11. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb een digitale spiegelreflex camera van Olympus. Het is een goede camera die prachtige foto's maakt. Alleen is de oplader van de accu kapot momenteel die is nu opgestuurd voor reperatie. Momenteel heb ik dus een digitale camera in gebruik van HP de oude van mijn moeder, die vreet batterijen maar beter iets dan niets toch? ;)

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik heb een Nikon D90 en een stuk of 5 objectieven. Super camera en nóg beter glaswerk. ;) Maar helaas is het niet zo dat je met een goede camera automatisch goede foto's maakt.....daar gaat nog een heel leertraject en héél veel oefenen aan vooraf. Maar wat een leuke hobby! :)

13. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ik gebruik mijn mobiele telefoon als camera. Lekker makkelijk altijd bij me. LG Crystal 8 megapixel. Mooie fotos enfilmpjes :D

14. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wij hebben sinds kort een panasonic lumix TZ7.

We hebben lang getwijfeld of we een spiegelreflex wilden kopen, maar daar heb je toch wel te maken met telkens een hoop instellingen en een behoorlijk groot toestel.

De TZ7 heeft voor een compactcamera heel veel opties, 12x optische zoom. Je kunt er (voor ons heel belangrijk) goed mee filmen, in HD. En allerbelangrijkst, de foto's zijn super!!

Veel succes met je zoektocht, als je nog meer vragen hebt, dan roep maar :)

15. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Spiegelreflex, Canon 450D

16. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik heb een digitale spiegelreflexcamera: Canon Eos 400D. Super ding! En foto's bewerken doe ik ook altijd nog even, mooie uitsnede, iets meer kleur erin enzo.

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Nikon D60 met diverse lenzen (spiegelrefelex digitaal dus ook)

18. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok dus de mooie foto's ligt er ook aan of je dus fotografisch ingesteld bent?
    Misschien moet ik maar hier een hobby van gaan maken eerdaags en zo uit breiden uiteindelijk als er de centjes voor is om ook zo'n spiegelreflexcamera te kopen maar dus eerst oefenen hehe.
    Af en toe denk ik van, oh wat een prachtige foto maar dat was dan heel toevallig zo mooi geklikt maar eigenlijk lag dat dan dus aan de 'techniek' ook.
    En met zo'n spiegelreflex camera is het dus zo dat je die kunt uitbreiden qua lens etc?

Nog een vraag, maken jullie gebruik van een site om foto's te bewerken en welke site is dat dan?

19. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Ik ben het er wel mee eens dat de fotograaf de foto's maakt en dat een groot deel dus daarvan af hangt. Een goede fotograaf zal ook met een 'goedkope' camera mooie foto's kunnen maken. Maar ik vind persoonlijk dat je met een goede camera ook als 'leek' mooiere foto's kunt maken dan met een standaard camera.

Wij hebben een Canon EOS 350D en een Canon EOS 500D. Met die laatste kunnen we ook filmen in HD. Dat vind ik ook geweldig.

Deel Deze Pagina