Ik heb sinds vrijdag een keelontsteking, man man wat doet dat pijn! Gisteren hield ik het niet meer en ben naar de Huisartsenpost gegaan. Ik zat op het maximum van paracetamol en ibuprofen en het hielp niets! Daar vertelden ze me dat het wel heel erg ontstoken is en heb een kuur meegkregen van 10 (!) dagen en nog wat betere pijnstillers. Nou die helpen dus niet hè! Ik zou wel met m'n hoofd tegen de muur willen bonken! Ik drink ijskoud drinken. En ik eet me gek aan waterijs maar het verzacht nauwelijks. Ik heb de hele nacht op de bank gehangen en ik ben het zo zat. Ik zit af en toe te kokhalzen van de pijn. Ik moet zo wat eten voordat ik die pijnstillers neem maar ik zie er zo tegen op! Pfffff moest het even van me afschrijven hoor!
Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt. En supermummy heeft gelijk....super koud drinken is niet goed. Je kan beter wat lauwwarme thee drinken met honing en wat citroen. Of gorgel met wat zout water.Zuigen op snoepjes of een lolly en af en toe een waterijsje waar je langer over doet. Beterschap!!
O klote he, hier nog een die de hele nacht op de bank heeft gehangen. En niet heeft geslapen. Echt beroerd, ik hoest de longen uit m'n lijf niet normaal meer. Over een uur kan ik de dokter bellen, denk alleen dat die er weinig aan kan doen. En dan moet ik helaas toch echt gaan werken. Dus ook aan de max van pijnstillers en hoesdranken. O wat zijn we zielig he?
Met je Trachitol een keer proberen! Dat is een zuigtablet die je keel lichtjes verdooft en je de pijn voor een poosje niet mee voelt. Je mag maxx 8 tabletten per dag en je kan om de 2 uur een zuigtablet nemen, dan werkt het het beste. Je kan ze gewoon bij de drogist krijgen http://www.medisportive.nl/webshop/images/a%20trachitol.jpg Zo ziet de verpakking eruit!
@ hopeandfaith: trachitol is voor beginnende keelpijn. Ik denk dat m'n keel me uitlacht als ik die neem. Ik heb ze wel in huis, maar ze hielpen al vrij snel niet meer.
Ja ik hoop het, want dit is echt niet te doen. Maar onze ha is helaas niet zo van de voorschrijf. Denk dat ik me gewoon niet opmaak en zo er naar toe ga. Dan ziet hij wel dat het echt niet goed gaat. Gelukkig Slaapt Sam nog wel, die is vannacht ook veel wakker geweest door mijn gehoest. Vandaar dat ik maar op de bank ben gaan liggen. Het enige wat er nog op was was Animal planet haha. Ik zit ook al de hele tijd op van die keelsnoepjes te zuigen, maar dat helpt geen ruk. Als ik dan weer een hoestbui krijg stik ik er zowat in.
Die trachitol verdooft bij mij altijd alleen maar mn tong... Heb dit ook gehad n hele tijd terug en wist van ellende niet meer wat ik moest. Eten deed pijn, drinken deed pijn en op den duur deed zelfs gewoon adem halen ook pijn simpel weg omdat mn keel dan ook (minimaal) bewoog. Weet dus wat voor lol je ermee kan hebben Heel veel sterkte en hopelijk werken de medicijnen snel en ben je zo weer de oude. Zou als t vandaag kan toch even in bed gaan liggen. Misschien slaap je niet maar je rust wel uit. En wie weet dommel je toch stiekem wel even in. Gewoon net na n pijnstiller ofzo dat helpt iig om wat rust te nemen (merk je niet zo veel van maar je spieren ontspannen zich beter)
Ohhh verschrikkelijk is dat. Ik heb het jaarlijks een keer of 4. wat hier helpt is ( niet lachen ) zoute haring, drop en ijs. Doordat je zuigt maak je speeksel en die verzacht. Verder zou ik gewoon naar de HA gaan.
weet er helaas alles van en ik was toen al zwanger dus mocht ook bijna niks! Inderdaad vragen om codeine (of een combi pil van paracetamol en codeine, dat helpt ook goed. Veel thee met honing drinken, ijsjes eten en nat houden. Vannacht ook lekker veel wakker geweest, vreselijk veel last van maagzuur en mijn maag. Nu nog steeds, maar hoef maar 4 uurtjes te werken thuis, dus dat scheelt en vrijdag is mijn laatste dag!
Heb je diclofenac al geprobeerd? Samen met paracetamol helpt dat wel bij keelonsteking (heb het ook veel gehad en dit was ongeveer het enige wat hielp). Ook kamillethee kan verlichting geven (even dan). Heb jij trouwens ook dat je je mond niet zo ver meer open kunt doen? Dat had ik steeds met keelontsteking. Heb uiteindelijk ook mijn keelamandelen laten verwijderen omdat ik het te vaak had. Werd er echt gek van... Hoop dat je snel beter bent!
Bah, herkenbaar. Als kind had ik eens enorme keelpijl, maar mijn moeder vond dat ik niet zo moest zeuren. Een paar jaar later kwam ik bij de huisarts, bleek gewoon mijn amandel aan 1 kant toen te zijn weggerot. Lekker! Nou ja, een jaar of 10 geleden zat ik een half jaar in een warm land en ik kan absoluut niet tegen airco of zo'n wapper, dus ik heb aaneengesloten keelontsteking gehad. Op het laatst hoestte ik ook bloed, zo kapot was het. Ben er twee keer mee naar de HA geweest, kreeg ik ook van die codeïnetabletjes ofzo, maar om nou te zeggen dat dat geweldig hielp, nee. Het beste is hier nog gewoon paracetamol ofzo, maar dé oplossing heb ik nooit gevonden. Sterkte!
hier nog één.. hb zo een afspraak bij de huisarts.. ik hou het echt niet meer! en idd niets helpt.. ik drink liters thee met honing, honing zo van een lepel.. maar goed.. hopelijk kan doc iets voor me betekenen.
Jaaa heb codeine gekregen, en mag daarbij 1 diazepan innemen. En moest echt rust nemen, want ik heb totaal geen stem meer. Kan alleen maar heel zachtjes fluisteren. Dus heb me net maar ziek gemeld, pillen ingenomen en dan zal ik als het goed is wel heerlijk kunnen slapen. Dus voor jou beterschap. Ik ga lekker slapen.