Mijn dochter zit nu in groep 2. Ze vind het erg leuk op school en ik merk dat ze thuis ook erg veel bezig is met letters etc. Ik zit er aan te denken om misschien een abonnement op Squla te nemen. Heb er wel van gehoord, maar kan op de site zelf maar weinig vinden wat er wordt aangeboden. Zijn hier mensen die zo'n abonnement hebben voor hun kind(eren)? En is het de moeite waard?
Onze kinderen vinden het erg leuk! Was er niet ook een probeer-periode? Er zijn filmpjes te kijken, spelletjes te spelen en dus inderdaad enorm veel te leren. De middelste (groep 3) is sinds halverwege groep 2 bezig met Squla en vond het erg leuk om bezig te zijn met letters, woorden en rekenen. Het woordenschat stuk vond ik wat tegenvallen wat inhoud betrof, maar al met al spelen ze hier graag. Je kunt ook zelf de groep wijzigen dus als groep 2 te makkelijk is zet je hem zo op groep 3 of andersom.
ik zie dat het standaard 7,95 per maand is, is dat dan voor alle groepen? Kun je gewoon kiezen welke groep je pakt, dat mijn dochter nu groep 4 kan doen en zoontje later groep 1/2??
Dat kan inderdaad op 1 account/naam ja. Tenminste in het begin begon de middelste met groep 2 (al snel over gezet naar 3) en dan speelde de jongste op groep 2 niveau. Nu spelen ze samen groep 3 en soms ook tegelijkertijd op die ene naam op dus twee tablets.
In het begin van het schooljaar zijn er altijd kortingsacties, krijg je via school dan ook vaak mee. Wij hebben geen account overigens, ik vind het te duur. Ik weet van vriendinnen dat ze bij ons in groep 4 allemaal een eigen schoolaccount krijgen, waar ze ook thuis tot 16.00 uur 's middags mee kunnen inloggen.
Onze oudste kinderen hebben het vorig jaar gehad, die vonden het helemaal geweldig. Veel leerzame oefeningen en je spaart munten die je in kunt wisselen voor cadeautjes. De oudste heeft 3 cadeaukaarten a 10,- gespaard voor bol.com en de jongste 2 cadeaukaarten van de Bruna.
Hier ook ambrasoft, dit vind ik wat beperkt. Tegenwoordig werkt de oudste thuis ook met Veilig en Vlot. Dat is helemaal op het lezen gericht. Ikben ook benieuwd naar de mogelijkheden van squla, lees dus ff mee.
Ik raad het aan. Oudste heeft een hekel aan lezen maar doet wel graag squla waar hij zelf de opdrachten moet lezen (groep 4). Verder krijgen ze om de zoveel opdrachten een spel waarbij ze met dat poppetje munten moeten pakken. Dat vinden ze geweldig. Daarnaast zit er ook geschiedenis, aardrijkskunde etc. Dus niet alleen rekenen en taal. Begrijpend lezen vind ik ook belangrijk en is ook een aparte categorie en het belangrijkste.... Het kan gewoon op de IPad ipv op de laptop en daardoor kunnen de kinderen zelfstandig ermee werken.
Start het bij groep 2 of is er ook makkelijker materiaal? En heeft je kind extra instructie nodig of wijst het zich vanzelf? Ik probeer in te schatten of het wat voor mijn zoon kan zijn, die praat niet en luistert niet goed naar instructie, maar werkt wel graag op de ipad. Ik zoek iets met de juiste uitdaging. Ik denk dat hij op cognitief niveau misschien wel groep 1 materiaal aan zou kunnen mits het dus zich vanzelf wijst wat de bedoeling is.
Het negint bij groep 1. En de opdracht wordt voorgelezen bij groep 1/2 en 3 ook nog volgens mij.als ze het goed hebben hoor je dat ikk aan een specifiek geluidje en als het fout is ook. De foute vrsgen komen aan het eind weer terug. Je kunt er ook puzzels maken en memory dken . Als ik mij niet vergis kun je een probeerversie downloaden en gratis doen. Als je het dan goed vindt kun je alsnog een abo nemen.
Hoe doe je dit precies? Wij hebben een abonnement voor twee kinderen en ze spelen beide op een ander niveau. Kan dit dan ook op 1 account en worden de vorderingen per kind dan ook onthouden? Dat zou namelijk behoorlijk in de kosten schelen. Om antwoord te geven op de vraag. Ik vind squla een aanrader!
Dat kan als je het niveau steeds aan past, maar de vorderingen worden dan niet gescheiden weer gegeven. Je ziet wel op welk niveau de oefening gedaan is.
Nee, dat kan niet: het gaat dan echt op 1 naam. Muntjes blijven wel behouden, maar dus niet de aparte vorderingen. Waar de groep/het niveau staat kun je klikken en dus veranderen. Volgens mij kon dit vooral simpel via een pc/imac/laptop.
Dat kan als je het niveau steeds aan past, maar de vorderingen worden dan niet gescheiden weer gegeven. Je ziet wel op welk niveau de oefening gedaan is.
Dank je. Ik ga het even uitproberen op hun tablets. We hebben in september een jaarabonnement afgesloten, dus voorlopig zitten we hier nog wel aan vast.
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het denk ik wel proberen voor mijn dochter. Nu zie ik dat een jaarabonnement goedkoper is dan een maandabonnement, maar ik zou het graag eerst even willen uitproberen. Weten jullie of het mogelijk is om eerst een maand abonnement af te sluiten en deze later om te zetten naar een jaarabonnement?