Zoontje heeft nu de waterpokken, maar tegelijk ook enorm veel eczeem. Wat smeer ik nu? Hormoonzalf kan dat nog? Niet goed wellicht bij de waterpokken? Maar zijn huidje helemaal open door de eczeem ook niet. Ben weer heel.dankbaar dat mijn ha weigerde mee te werken aan inenting tegen waterpokken ahum. Iemand tips? Badje zemelen doe ik zo, maar dat lijkt me voor eczeem ook niet fijn.
Mijn dochter had met 5 mnd de waterpokken, heel erg. Daarnaast ook eczeem, ook erg. Ik heb toen alleen kidsclin gesmeerd omdat ze na mijn idee meer last had van de waterpokken. De hormoonzalm deed ik pas toen het allemaal wat rustiger werd.. ik heb haar wel vaker in het badje met zemelen gedaan. Beterschap voor je zoontje, rot pokken.
koelzalf kan geen kwaad. zoontje had ook enorme last wegens de combi. maar hij was 14 maanden oud mocht van de HA niets gebruiken. uitzieken niet krabben. daarna herstelde de huid vrij snel gelukkig.
Koortslipcrème erop. Vertelde de kinderarts nadat mijn zoontje van toen 6 maanden oud met waterpokken werd opgenomen in het ziekenhuis.
Onze jongste heeft het laatst ook gehad, waterpokken en flink last van eczeem op dat moment. Ik heb hem veel in havermout-badjes gehad, want hij had enorm veel pokken en dus jeuk. Na het bad smeerde ik hem in met een soort gel van VSM, tegen de waterpokken. Hormoonzalf en de vette zalf maar even gelaten voor wat het was.. Succes ermee!
Het is inmiddels alweer over! Donderdag heb ik er in de avond toch wat hormoonzalf opgesmeerd omdat hij verging van de jeuk en pijn door de eczeem. Hij zat er helemaal onder en sommige open, dus een kleine beetje en heel dun en vrijdag/zaterdag zaten er overal al korstjes op en het is dus heel snel gegaan. Gisteren gewoon weer hormoonzalf gesmeerd en nu is het allemaal al veel rustiger. Gelukkig heel snel overgegaan dus!