Mijn dochter van 2 heeft de laatst dagen erg veel interesse in mijn lichaam en vooral borsten zijn geweldig.. Ze raakt ze aan en zegt tiet, waarop ik dan vertel dat zij die ook heeft. Snapt ze ook want bij broertje en papa weet ze ze ook te vinden. Ik laat haar de gang gaan en besteed er niet meer aandacht aan. Maar is het normaal dat ik het toelaat of moet ik het corrigeren?
ik vind het juist goed! Maar euh, wel uit leggen dat ze die alleen bij jouw en de rest van de familie aan mag raken....straks gaat ze ook interesse tonen in andere delen namelijk
Fleur heeft ook met vlagen erge interesse in mijn borsten. Ik laat haar ook haar gang gaan, doe het eigenlijk net als jij, maar inderdaad, mag alleen bij mij/papa en zichzelf.
Haha mijn zoontje vind t ook interessant. Met omkleden na t zwemmen wil hij er altijd aanzitten en op drukken. Ik zeg dan maar doe maar bij jezelf en dan gaat ie aan zn eigen tepels duwen. Ik doe er verder niet zo moeilijk om. Hij heeft nog geen besef, ziet t als een spelletje.
Oha, dat deed Sven laatst ook bij de jeweetwel van m'n vriend... Die moest plassen en Sven ging kijken en hopla...maar toen wel uitgelegd dat dat van pappa is en Sven zijn eigen piemeltje heeft.
Mijn dochtertje van 2 vindt het ook allemaal reuze interessant en wil zelf ook graag borsten! Hopelijk is het maar een fase en gaat het aanraken e.d. weer over.....
Hihi, zoontje van vriendin deed dat bij een andere papa van zijn vriendje toen ze gingen zwemmen en omkleden in de grote kleedkamer..... Hij was er zo door gefasineerd....zijn eigen papa was namelijk wat preuts en kleedde zich nooit om in bijzijn van zijn kind....die andere papa dus wel...hij stond met grote ogen te kijken zei mijn vriendin. En toen liep die er naartoe en raakte hem aan, en vroeg waarom daar haren op zaten Wel lief natuurlijk zoveel interesse, hij was ondertussen ook zichzelf aan het bekijken.....ghehehe.
Hihi, hier zijn borsten ook erg aantrekkelijk. Mijn jongste krijgt natuurlijk nog BV, dus ze ziet dat regelmatig. Laatste stond ze met haar handjes op haar borst: later, als ik groter ben gegroeid, als ik dan grote borsten heb, dan ben ik net zoals jij! Er aan zitten mag van mij niet altijd. Soms wel, voor de grap of om te voelen wat het is, maar ik heb daar ook niet altijd zin in. Ze weet ook dat het bij anderen niet mag. Bij oma begint ze er wel eens over, dat ze ook borsten heeft. Maar niet zomaar aankomen, dat is niet netjes.
Ik vind het zelf niet prettig als mijn dochter aan mijn borsten zit. Ze mocht dus een keer voelen en daarna heb ik uitgelegd waarvoor ze zijn. Ze wilde nog een keer proberen of er nu echt geen melk meer uitkwam. Dat mocht. Nu benoemd ze het af en toe nog maar zit er niet meer aan.
Zat die jongen aan de pik van de vader van zijn vriend sorry dit vind ik wel erg vreemd, vooral dat die mensen dat toelieten. Als mijn zoontje dat bij een vreemde man zou doen en die man dat gewoon zou toelaten, zou ik hem nooit meer daar naartoe sturen!!
Nou nou... ik denk juist dat het veel meer (nadelig) effect had gehad op het kindje wanneer er zo angstig mee omgegaan zou zijn. Waarschijnlijk heeft die pappa op dat moment ook even met de mond vol tanden gestaan. En eerlijk... ik geloof niet dat hij daar nu een paar minuten mee heeft staan 'spelen', wel?!? Het lijkt me in dit soort gevallen altijd maar het beste hier rustig mee om te gaan. Een kind bedoelt hier niets meer, voelt daar niets bij, maar is gewoon nieuwsgierig. Met Sam wacht ik nog op het moment dat hij interesse krijgt in mijn of zijn lichaam. Vooralsnog geeft ie er niets om. Gaat het wel gebeuren, tja... dan gebeurt het maar. Zo lang je je kindje maar uitlegt dat het niet de bedoeling is dit in het openbaar te doen omdat dat niet zo netjes is. In het eigen huis: prima, daarbuiten: niet de bedoeling. En ik denk dat het belangrijk is dat je je kindje leert dat zijn of haar lichaam van hem of haar zelf is. Dat niemand anders daar aan mag komen. Groetjes, Josien
Hier ook veel interesse in borsten maar dat komt voornamelijk door de borstvoeding van de jongste natuurlijk. Ze associeert nu dus alle borsten automatisch met 'melk voor Isra', dat is natuurlijk een beetje lastig, dat niet uit alle borsten melk komt . Als ik de jongste voed mag ze natuurlijk altijd kijken maar ze mag niet zo mijn shirt naar beneden trekken of eraan zitten, dat wil ik gewoon niet hebben. Ik maak er verder geen probleem van. Gewoon benoemen zoals alle andere dingen in huis ook benoemd worden.
ik heb mn zoonte vanaf het begin Borst aangleerd, vind ik persoonlijk beter.. hij wijst vaak genoeg mn borsten aan en benoemt ze dan..en roept vervolgens zn broertjes naam..zo van borst is voor broertje.. maar hij weet ook dat hij zelf ene borst met tepel heeft...vind ie erg interessnat hahaha Ik zeg altijd dat alleen mama's melk hebben...en alleen mama's hebben dikke borsten, en papa's en *zoontjes* naam hebben platte hahaha...hij lijkt het echt te snappen op die manier...soort van dat hij bijna begrijpt wat man en vrouw is.. netzoals ik zeg dat mama's geen piemel hebben..etc
Blijf het maar vreemd vinden dat een kind het geslachtsdeel mag zien van een vreemde man en al helemaal dat hij eraan zit... maar goed het zal wel aan mij liggen
Hier al lange tijd interesse in het lichaam van mij, dan zegt ze ook tiet.. Ook billen vind ze interessant dan roept ze ineens "lekker kontje" En volgens mij ontdekt ze nu ook erg haar eigen lichaam want gister voor de tweede keer op rij in de avond als ze op bed ligt trekt ze ineens al haar kleding uit en staat poedelnaakt op haar kamer.. Als ik vraag waarom ze dat doet dan zegt ze "dat weet ik niet"
Wij zeggen ook borsten, en aan het geslachtsdeel van een andere man zitten zou voor mij ook een no go zijn. Dat mag niet zomaar, dus vind ik het ook niet erg om haar daar een beetje voor 'af te schrikken'. Panisch doen is een ander verhaal, maar op z'n minst een 'doe maar niet' zou op z'n plek zijn!
Hier heeft ze die fase ook gehad. Wij hebben er geen punt van gemaakt en het laten gaan. Des te sneller was het voorbij. Ze zat laatst wel aan de piepie van mijn man en toen hebben uitgelegd dat het niet de bedoeling was om daar altijd aan te zitten. Toen wilde ze weten waarom die van papa anders was dan die van haar, dat uitgelegd en toen was het goed. Uiteraard ook hier uitgelegd dat ze dat alleen bij papa en mama mag doen. Maar ik merk doordat wij er hier vrij laconiek mee omgaan het voor haar normaal is en het ook minder interessant wordt zeg maar.
zijn gelukkig allemaal fases demy heeft het ook gehad vooral toen robin nog aan de borst lag vond ze het interessant,, en als we wel eens samen omkleden vraagt ze wel eens waarom ilk een bh aan heb en van de week wou ze zelf mijn bh aan hihi haar uitgelegd dat als ze straks groter wordt dat ze ook borsten krijgt en verteld waar ze voor zijn ze vond het erg interessant ze vertelde op school ook direct ik krijg ook borsten als ik groot ben .. robin heeft niet zo veel intresse er naar.. wel naar papa zijn geslachtsdeel,., papa is ook een beetje preuts die kleed zich niet om waar de kinderen bij zijn., en toen we dus waren wezen zwemmen liep robin dus ook naar hem toe en wees,, wat is dat. zei die hahahah wel grappige situaties zijn dat . man lief voelde zich wel een beetje ongemakkelijk.. leuke fases zijn het hihi ontdekken ik kan er wel hard om lachen maar heb wel duidelijk gezegd dat ze niet aan iemand anders mogen komen dat hoort niet.,, tot nu toe altijd goed gegaan
Mijn dochter toont ook met fases interesse in mijn borsten. Ze drukt erop en kijkt ernaar en vraagt ook wat dat is. Ik vertel haar dat mama borsten heeft en dan kijkt ze meteen bij zichzelf of zij die ook heeft Ik heb haar gezegd dat als ze later een grote meid is, zij ook borsten krijgt. Dat heeft ze daarna even aan haar vader verkondigd terwijl ze in haar autozitje zat "Papa, als ik groot ben krijg ik ook borsten!" Verder toont ze momenteel wel veel interesse in haar vagina. Zit eraan te plukken of er naar te kijken terwijl ze op de grond zit. Ik laat haar maar even haar gang gaan en ze noemt het haar "plasser". Ze weet wel dat papa wat anders heeft. Ze heeft nu ook door dat meisjes een plasser hebben en jongetjes een piemel
oh nou als hij bijv naar mijn vagina wijst...en er bijna tegen aan komt, zeg ik altijd..nee dat is van mama, en mag je niet aan zitten.. en zo ook bij papa, we zeggen dan nee die is van papa en dat hoef je niet te pakken/aanraken... hij zit er dan ook nooit aan, alleen wijzen en benoemen...en mn borst echt pakken doet ie ook nooit, dan zou ik zeggen, nee doe maar niet vind mama niet fijn.. Hij wete nu toch dat het alleen vor babies is die moeten drinken, aanraken met zn vinger is geen probleem mocht ie dat doen