Help: baby heeft zwarte ontlasting

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miepje1983, 31 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Ons meisje (5 maanden) had net een poepluier met (deels) zwarte ontlasting, gisteren zaten er grijze vlokken in de ontlasting en nu dus zwarte vlokken.

We denken dat ze verstopt zat door jbpm, daar 3 dagen geleden mee gestopt. Ze kan sinds dat moment veel beter haar ontlasting kwijt. Ze krijgt alleen nutramigen lgg (180+6) en gisteren een paar muizenhapjes peer. Kan het van de peer komen of zou er meer aan de hand zijn?

2. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Ik zou denk ik voor de zekerheid wel even bellen, ik weet dat ontlasting van babys veel kleuren kan hebben maar voor zwart zou ik wel even bellen

3. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Ja ik ben al even bij de huisartsenpost geweest en gelukkig niets acuuts. Morgen contact opnemen met de kinderarts erover.

4. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Rare kleur ja. Hier drinkt Benjamin ook dieetvoeding (Neocate), zijn poep heeft vaak een donker groene kleur met wat normalere kleuren.
    Zwart ben ik nog nooit tegen gekomen.
    Laat het maar goed onderzoeken. Het kan opgedroogd bloed zijn. Een collega had dat bij haar zoontje, was verder niet echt ernstig bij haar mannetje. Maar laat het maar wel onderzoeken.

5. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Dank je pukjepuk!

Ik ga er ook werk van maken hoor! Ik heb net nog even twee andere luiers uit de afvalcontainer gevist (sorry echt vies) en in 1 van die luiers vind ik ook zwarte sporen door de groene ontlasting heen 😔.

6. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Het ziet er zo uit (vond het zelf niet al te vies eruit zien op een wattenstaafje).

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      18,8 KB
      Weergaven:
      43
  7. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Onze ka zegt dat het dan vaak oude ontlasting heeft. Door de nutramigen en neocate kan de kleur groener donkerder worden. Je zegt dat ze last had van verstopping misschien komt er nu alles er wel uit. Anders idd morgen even bellen.

8. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Als het zwarte sliertjes zijn is het waarschijnlijk gewoon van fruit eten. Ziet er erg vreemd uit maar kan geen kwaad. En kan zelfs van een klein hapje fruit zijn.

9. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Het zijn geen sliertjes maar stukjes/brokjes

Anyway, omdat ik het onderwerp niet zo snel kan wijzigen en ik niet iemand ongewenst met een foto van een poepluier wil confronteren, heb ik een foto van de luier in een album op mijn profiel gezet. Dus als je geïnteresseerd bent hoe het eruit ziet, be my guest :p

Deel Deze Pagina