We hebben straks een leerplichtig kindje en we zijn benieuwd wat doen jullie met de vrije vakantieweken qua bestemmingen? En dan bedoel ik niet de grote zomervakantie maar echt die losse weken, waar kan je goed naartoe in 1 week en wat is leuk en nog of al lekker weer in de herfst of meivakantie bijvoorbeeld?
Wij gaan in de voorjaarsvakantie altijd op wintersport naar Zwitserland en in de herfstvakantie zijn we wel eens naar Egypte geweest. Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, dus ik weet niet of je echt een dure vakantie wilt boeken of liever goedkoop een (mid)weekje weg wilt gaan. Het ligt er natuurlijk ook aan of je in de zomervakantie ook al weg gaat. Wij kamperen zomers altijd 3 weken in onze eigen tent en dat is niet echt heel prijzig. Dan blijft er natuurlijk nog wel iets over om elke voorjaarsvakantie te gaan skieen. In de herfstvakantie gaan we eigenlijk nooit meer weg, want 2 keer per jaar op vakantie is voor ons en onze portemonnee momenteel genoeg!
Wij gaan in de herfst meestal een weekje in een particulier huisje in Duitsland in de Eifel, aan de Moezel of Sauerland. In de voorjaarsvakantie gingen we vroeger altijd skieën, maar sinds we kinderen hebben ben ik niet meer meegeweest (man gaat nog wel). Ik ben met de jongens in die periode wel eens in NL in een bungalowpark geweest en afgelopen keer met mijn ouders naar Gran Canaria. Dat is echt de tip van de eeuw, wat heerlijk om in februari een weekje zon en warmte te proeven! We wilden dit jaar eigenlijk voor het eerst in de herfst ook weer eens ver weg, maar aangezien mijn zusje net in die week is uitgerekend van haar tweede kind, blijven we maar thuis, denk ik. Zo'n versgeperst babietje wil ik echt niet missen. In mei kan ik niet op vakantie, dat is echt toptijd op mijn werk. Mijn man is deze keer met de jongens samen wezen kamperen, ik ben in de weekenden ook gekomen.