Sinds een paar weken is mijn zoontje van 13 maanden heel erg eenkennig. Ondanks dat hij rond lunchtijd heel moe is, weigert hij in zijn bed te slapen. Als ik erbij blijf zitten valt hij vaak wel na een kwartiertje in slaap Maar word na een half uur weer wakker. Heb een paar dagen hem gecontroleerd laten huilen (na 5min aai over de bol en weer weg) maar dan word hij helemaal hysterisch en ik vind het echt verschrikkelijk. Maar ja nu heb ik een hele dag een oververmoeide dreumes in huis. Heeft iemand tips voor mij? Of ervaring hiermee?
Hier onze zoon ook, weigert tegenwoordig soms ook om in z'n bedje te slapen terwijl hij wel moe is. In zo'n geval leg ik hem in de wandelwagen, wiebel wat heen en weer en binnen 15 min slaapt hij. Onze zoon slaapt ook slechts een half uur, maar hij doet het er wel goed op. Maar als jouw zoontje een uur later weer moe is, zou ik hem gewoon weer in de wagen leggen en het riedeltje opnieuw doen. Misschien is dat wat? Niet ideaal ik weet het, maar het zal wel (weer) een fase zijn
Hoe gaan de nachten? Eenkennigheid speelt zeker rond deze tijd en was bij mijn dochter een redelijk lange fase. Daarna sliep ze weer heel goed. Vaak komen er rond deze leeftijd echter ook kiezen door. Zeker de periode voor doorkomen sluimert er vaak wat pijn waardoor kinderen slechter in slaap vallen en in slaap blijven. Je kunt eens paracetamol geven en kijken of dat effect heeft en anders deze fase even uitzingen. Weet dat het ineens weer voorbij is en hij weer goed slaapt. Veel liefde en geborgenheid geven helpt in ieder geval. Succes!
Slapen gaat hier gelukkig goed, maar indd veel eenkennigheid. Gisteren moest ze hysterisch hard huilen om mijn oma :S (superlieve vrouw) en ik kan geen seconde de kamer uit of ze begint te blèren! Ondanks dat -volgens mij- velen vinden dat ik te flauw ben met dl neem ik haar lekker bij me als ze eenkennig/verlegen is.
Bedankt voor de reacties! Vannacht was het helaas ook drama. Maar hij lijkt niet lekker in zijn veel te zitten dus denk dat er kiezen doorkomen. Zit ook veel in zijn mond. Nu ligt hij in zijn buggy te slapen. Niet ideaal maar ja zodra hij z'n bed ziet,gaat hij huilen. Het zal een lange fase worden vrees ik maar ooit komt het goed☺