kamperen en kleding

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door tuc, 13 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Over 2 weken mogen wij weer. Ik vind het geweldig kamperen.
    Maar het leukste is nog de gesprekken die je met mensen hebt over spullen inpakken en wat ze meenemen. Maar ook wat ik op de camping zelf zie.

Nu ben ik eens benieuwd hoe dat bij jullie gaat. Hoop bekenden van mij hebben voor 2 weken 4 setjes kleding ofzo bij en het liefst "makkelijke" dingen zoals sportbroeken, fleecevesten, crocs enz. Camping smoking noem ik dat gekscherend;)

Ik heb dat dus totaal niet. Ik heb sowieso voor elke dag schone kleding bij. Kan tussendoor wel wassen eventueel. Ook voor de kinderen elke dag wat schoons. Wij gaan bv s avonds ook wel eens uit eten oid en dan wil ik wel wat anders aan dan waar ik de hele dag met 35 graden in gelopen heb.
    Maar ik heb ook sleehakken e.d. bij, ook gympies en slippers hoor.
    De kinderen ook gewoon normale kleding ( lopen wel vaak in zwembroek en bikini) dus 4 sets zwemkleding per kind. Maar ook gewone kleding ipv alleen maar sportsetjes e.d.

Ik vind het op de camping net zo belangrijk als thuis om er leuk uit te zien.

2. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    4 setjes kleding voor 2 weken :eek:.
    Wassen ze dan wel elke 4 dagen?

Ik heb meestal gewoon de kleding bij die ik normaal thuis ook draag. Vooral als we nog weg gaan d avonds, even iets anders aan.

3. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Ik doe niet aan setjes, maar gooi gewoon een tas vol. Wassen kan eventueel op de camping. Maar ik doe net zo lief even een handwasje.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Nee dragen gewoon 3/4 dagen achtereen hetzelfde.

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.068
    2.203
    113
    Brabant
    nee hoor. op vakantie zijn wij echt makkelijker dan thuis,maar nog steeds schoon.
    joggingbroeken zijn om thuis ziek op de bank te liggen.

wij gaan niet fancy uiteten, maar we nemen allemaal wel een net setje mee. kids lopen op de camping in vieze kleren(tja.. zand en water) maar al we weggaan doeb we ze wel even een schone broek/shirt aan.

6. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Lekker dan als ze zo warm is.

Heb geen schone setjes voor 18 dagen. Maar neem zo veel mogelijk mee en was daar een keertje.
    Gewoon kleding die we hier ook dragen. Heb geen speciale vakantiekleding haha.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    Idem!
    Wij gaan 3 weken en voor 3 weken iedere dag schoon meenemen voor 4 personen is teveel bagage dus ik heb p.p. zo een 15 setjes bij me (zomerkleding) Daarnaast nog wat lange broeken/truien/vesten voor als het koud word en p.p. 5 sets zwemkleding. We trekken iedere dag schone kleding aan dus op de camping was ik gewoon soms.
    En hier ook geen campingsmokings haha.... die hebben we niet eens. Maar inderdaad, sommige lopen er schaamteloos bij op de camping

8. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wij gaan altijd voor de wat kleinere charme campings zonder toeters en bellen en zijn een keer in smoking en gala jurk de tent uit gekomen om bij een 2* Michelin restaurant te dineren in Italie. Nu hadden we deze kleding bij ons voor een huwelijk op de terug reis.

Terugkomend op campingsmokings of iets simpels als brood halen zonder t-shirt als man vind ik echt not done. Op de kleinere, meer natuur en rust georiënteerde campings vind je ook wat meer gesoigneerd publiek gelukkig.

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou ja als ik voor elke dag iets schoons mee moet nemen dan moet ik nog even druk shoppen.

Ik neem voor mezelf mee:
    3 korte broeken
    3/4 topjes
    3 shirtjes
    1/2 Lange broek (afhankelijk van waar we naar toe gaan)
    Fleece vest
    Hoodie (afhankelijk van waar we naar toe gaan)
    En dan nog ondergoed.

Ik heb een capri en shirtje aan onder de reis.

Ik doe elke 2/3 dagen een handwas, dus draag het zeker geen 2 dagen achter elkaar en al helemaal niet 4 bah. Mijn man neemt hetzelfde mee maar dan geen topjes maar een shirtje of 2 extra.
    Voor de kids:
    3 hempjes
    3 korte broeken
    2 capri's
    2 lange broeken
    4 shirtjes
    trui
    fleece vest
    En ondergoed.

Hier is wassen gewoon een vakantieritueel. Vind het wel ontspannend haha.

Ik vraag me wel af hoelang jullie dan gaan kamperen, aangezien voor elke dag schone kleding best veel is als je 25 dagen weggaat. Kun je een extra aanhanger meenemen.

10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.678
    113
    #10 Jessi79, 13 jul 2015
    Laatst bewerkt: 13 jul 2015
    Ik hou ook echt niet van die campingsmokings en vieze kleren. Fleechevesten dragen we wel elke avond als het frisser wordt, en een comfortabele katoenen HEMA broek met dessin doe ik aan als ik ga douchen, veel handiger dan een jeans. Ik neem voor de camping eigenlijk hetzelfde mee als ik op normale dagen thuis draag, en ik wil niet de hele week in dezelfde outfit lopen. Ik heb in ieder geval voor één week schone setjes mee,en kan dan na een week wassen (we gaan ruim drie weken).

Voor mezelf heb ik ongeveer:
    - 2 jeans (voor frissere avonden)
    - 3 korte broeken
    - 2 simpele strandjurkjes en 2 nettere jurkjes
    - 3 comfortabele katoenen broeken van de Hema
    - 7 t-shirts
    - enkele leuke tops
    - 2 nette vestjes
    - 1 dik warm fleechevest
    - 1 sportieve hoodie
    - 1 nette zomerjas en 1 wind/regenjack
    - 2 paar teenslippers, 1 paar Teva wandelsandalen, waterschoenen, All Stars, 1 paar pumps, bergschoenen en lichte esprit sneakers.

Voor mijn dochter neem ik zo'n 10 setjes mee, gewoon de kleren die ze normaal thuis ook draagt en een joggingbroek. En verder de zwemkleding, regenkleding, sandalen en regenlaarzen.

Best wel als ik het zo lees, misschien toch maar iets kritischer zijn om ruzie met mijn man te voorkomen hihi.

@TS: valt dit voor jou onder categorie campingsmoking of gewoon vakantiecasual?
    http://www.hema.nl/winkel?fh_location=%2F%2Fnlhema%2Fnl_NL%2Fcategories%3C{nlhema_nl3251}%2Fcategories%3C{nlhema_nl3251_nl3253}%2Fcategories%3C{nlhema_nl3251_nl3253_nl3256}%2Fcategories%3C{nlhema_nl3251_nl3253_nl3256_nl3576}&fh_secondid=pnl_36270903

11. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik type dit vanaf de camping in Zuid Frankrijk :D
    Vorige week zaten we aan de Cote d'Azur nu een week bij Anduze.
    We hebben nog geen wolkje gezien en temperatuur is constant tussen de 33 en 37 graden. We hebben geen lange broeken of vesten mee (totaal overbodig ook, een t shirt is eigenlijk al te warm en je kunt qua temperatuur tot middernacht in je bikini zitten (bij wijze van haha).

Ik heb 3 bikini's mee, circa 10 shortjes/rokjes en een stuk of 14 topjes.
    1 kort pyjama broekje met een t shirt (veel te warm s nachts) en 14 strings met 4 bh's.
    1 paar sneakers (overbodig, te warm), 1 paar Toms, sandaaltjes en teenslippers.

Vriend heeft een stuk of 10 shorts mee met 10 shirtjes en 3 zwembroeken. 3 paar slippers en allstars.

Dochter heeft 14 zomer jurkjes mee met 14 onderbroeken en 3 bikini's.
    Zoon heeft 14 shorts mee met 14 boxershorts en een stuk of 14 shirtjes (voornamelijk voetbal tenues)
    Hij loopt eigenlijk nu al ruim een week alleen in zwembroeken met bloot bovenlijf en trekt alleen bij de voetbaltoernooien s avonds een shirt aan.

Al met al hebben we veel te veel kleding mee terwijl het echt niet veel lijkt. Het past allemaal samen in 1 grote tas doordat er geen dikke kleding bij zit oid.
    Ik heb vorige week 1x gewassen en merk dat 50% van wat ik mee heb genomen nu nog niet gedragen is.

Alles wat we meenemen is overigens onze gewone nette kleding. Ik zou niet weten waarom ik er op de camping minder leuk uit moet zien haha.
    Zoon is de enige die nu iets anders gekleed gaat. Hij mag geen voetbalkleding aan naar school en daar loopt hij nu in de vakantie wel constant in. Dit zijn overigens wel gewoon nette originele tenues en dus geen afgedragen oude shirts oid.

Volgende keer kan er dus echt wel iets minder mee, vooral omdat ik toch wel was.
    Alleen ondergoed zou ik altijd in deze hoeveelheid doen bij 2 weken vakantie. Ik verwissel namelijk soms wel 2x per dag mijn ondergoed. Na zwemmen, douchen, na de nacht etc.

12. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Dat heb ik ook ;) Ik moet kunnen kiezen uit kleding en wil voldoende meenemen en ook voor de kids! En... mijn hakken gaan ABSOLUUT mee :p

13. tuc

tuc Niet meer actief

Wij gaan 14 dagen;)

14. tuc

tuc Niet meer actief

de link doet het niet

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Haha zou ik nog een probleem hebben. Ik heb niet zoveel kleding en de kids ook niet. De 3 korte broeken zijn ook gelijk al mijn korte broeken.

Ik heb dan weer geen jogging mee haha.
    Qua schoenen: Teva's, gympen, slippers en bergschoenen. Voor de kids ipv slippers regenlaarzen (afhankelijk van waar we heen gaan).

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    Je neemt ook mee naar wat je kwijt kunt is mijn ervaring. Wij hebben een grote auto en een dakkoffer van 1100 liter. vorig jaar had mijn gezin 30 paar schoenen mee op vakantie.... oeps.... Maar ik wil inderdaad kunnen kiezen en bij de ene outfit hoort nu eenmaal een ander schoentje dan bij de andere

17. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Hier gaat veel mee hoor, elke dag een schoon setje. En dat kan een leuk jurkje zijn of een broekje met een topje maar ik wil gewoon kunnen kiezen en niet denken oohhh ik sta op de camping dus ik hou gewoon de kleding aan die ik al heel de dag draag. Zo ben ik thuis niet dus op vakantie ook niet.
    En zeker wel 6 paar schoenen/slippers en voor man en kind ook meerdere paren.
    Mijn outfit moet gewoon matchen en ook een bijpassende tas of clutch erbij.

Ja en wassen doen we niet aan op de camping dus gewoon genoeg mee voor elke dag.

18. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Sowieso gaan de lange broeken, sokken, sneakers en fleecetruien mee voor 's avonds! We zijn vorig jaar bevroren en weggeregend in Zuid-Frankrijk!

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij kamperen niet, en hebben gelukkig een wasmachine tot onze beschikking.
    Maar ik heb voor ieder 7 korte broeken in gepakt. Iets van 10 shirts/topjes pp. 7 x schoon ondergoed en 3 zwem setjes. Ieder slippers en sneaker en ik heb nog 3 jurkjes mee.
    Oh en 1 lange broek en een vestje voor iedereen.
    Het is hier nu al 1.5 week 35+ graden en overdag lopen wij eigenlijk alleen maar in zwemkleding haha.
    Onze auto is weg groot, maar ik neem het liefst zo weinig mogelijk mee. Dat gesleep. Iedereen heeft 1 grote tas mee. Oh en ik een tas extra voor m'n shampoos, conditioners, haarmaskers, olietjes etc. Haha.

20. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    wij zitten in een stacaravan (12 dagen), midden frankrijk.

Voor mezelf neem ik mee:
    -4 korte broeken
    -2 lange broeken
    -1 maxi dress
    -4 shirtjes zonder mouw
    -4 shirtjes met mouw
    -1 shirtje lange mouw
    -1 trui
    -2 setjes nachtkleding
    -2 vestjes
    -zomerjas
    -2 paar ballerina's
    -2 paar slippers
    -1 paar sneakers
    - ondergoed en sokken voor elke dag

Wij wassen nauwelijks op vakantie. Alleen wat echt nodig is.

voor de jongens, p.p.:
    - 8 shirtjes
    - 2 vestjes
    - zomerjas
    - 1 trui
    - 6 korte broeken
    - 3 lange broeken
    - iedere dag ondergoed en sokken
    - 1 paar sandalen (teva)
    - 1 paar zomerschoenen
    - 2 pyjama's
    - 1 paar regenlaarsjes