Zelfde voorletter?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Sitalita, 23 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Dag allemaal,
    is het erg lastig om dezelfde voorletter te hebben?
    Mijn zusje en ik hadden wel dezelfde voorletter (de eerste, de tweede is anders), maar is dit ook storend voor een vader en een dochter?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Voor een vader en een dochter is het minder erg volgens mij, aangezien de vader dhr. ervoor heeft en dochter mej. of mevr.

3. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Nee, dit zou voor ons echt totaal niet uitmaken.

4. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    het zou mij niet tegenhouden. En inderdaad verschilt het geslacht ook nog, dus bij bijna alle post kan je het verschil zien.

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Als je echt een mooie naam hebt zou ik daar niet te zwaar aan tillen. Het zou voor mij in ieder geval geen reden zijn om de naam niet te kiezen. Mijn man en ik hebben beide dezelfde voorletter en hebben daarom wel gezegd dat we niet een naam willen die met die letter begint.

6. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik heb ook vrienden die juist ALLEMAAL dezelfde voorletter hebben, ik denk dat zij het er zelfs om gedaan hebben.. Het lijkt mij niet handig met de post, maar inderdaad het verschil tussen een dhr en mevr of mej. moet toch wel duidelijk zijn?
    Als het nou echt DE naam is, zou ik het niet laten...

7. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
    Als ik nog een kind zou krijgen moet deze een andere voorletter hebben. Daarom zullen we zelfs onze droomnaam voor een meisje dus niet gebruiken. 😞 Dit omdat ik ook dezelfde voorletter als mijn zusje heb, was erg onhandig. Maar dezelfde letter als vader of moeder vind ik geen probleem

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

Zou mij niet uitmaken, zoveel post krijgen kids nou ook weer niet :). En als ze meerdere initialen hebben is het helemaal duidelijk.

9. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Eens. Sowieso hoeveel post krijg je nog... hier iig erg weinig.

10. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Hier komen sowieso twee initialen dan. Ons mannetje heeft ook twee namen, dus de beeb ook. ;) Thanks voor de reacties.
    Nu nog ontdekken of het echt DE naam is.

11. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    ook bovenstaande... tegen de tijd dat ze post gaan ontvangen, bestaat post wellicht niet meer;) hahah

Voor 2 broertjes of 2 zusjes is weer een ander verhaal.
    Maar dat zou ik hier oplossen door een tweede naam of zo ;)

12. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Zou ik niet eens bij stil staan..

13. misa

misa Niet meer actief

Heb ik met mijn vader. En tja het is wel eens gebeurd dat we elkaar post hebben open gemaakt en dat terwijl we meerdere namen hebben. Maar als er ergens maar 1 naam van je bekend is, dan kan dat gebeuren. Ach ja, wat is erg..! ;)

Deel Deze Pagina