Als wij spinazie eten, dan eten wij spinazie a la crème uit de vriezer... Nu wil ik iets maken met verse spinazie, maar wat? Dus ik ben benieuwd naar hoe jullie de verse spinazie eten . Misschien doe ik dan nog goede ideeen op.
Lasagne: tomatensaus maken met gehakt. En dan laag tomatensaus, spinazie, mozarella en lasagneblad. En dan nog een paar lagen. Wel de spinazie even bakken en uit laten lekken. Edit: of dit Spinazietaart Feta & Pijnboompitten recept | Smulweb.nl Kan ook met bladerdeeg.
In een smoothie met komkommer, appelsap, citroen en bleekselderij of als salade met gerookte kip, geitenkaas, tomaat, avocado en noten. Roerbakken met uitje, knoflookje en afmaken met boursin. In een quiche, in een zalm/spinazielasagna.
Teentje knoflook kleinsnijden en dan wokken in olie (ik ben fan!) of de tomatenspinazie quiche die ik afgelopen week op cookloveshare vond.
Lasagne. Fruit een gesnipperde sjalot en 1 teen knoflook. Voeg spinazie toe. Spinazie roerbakken en Ricotta toevoegen. (Op smaak maken met peper en zout) Dan Lasagne saus maken met gehakt. Laagje saus, lasagne bladen, laagje spinazie/ricotta mengsel. Dit herhalen tot je ovenschaal vol is. Afsluiten met laagje saus en bovenop plakjes Mozzarella.
Als salade met asperges: Spinaziesalade met groene asperges, gedroogde ham en Parmezaan - Culinair Atelier by Inge
Roerbakken met knoflook en ui Salade met geitenkaas, tomaten en walnoten. Daarbij een zelfgemaakte honing mosterd dressing
Wokken met ui en knoflook is erg lekker maar moet toch toegeven. Niks smaakt zo lekker als de ala crème van iglo 😁
wokken met ui, knoflook, paprika en pijnboompitten en dan met ravioli - quiche - lasagna - met champignons, ui, paprik in een omelet
Pasta met kip en boursin (recept had ik op smulweb gevonden). Echt heerlijk!! Met pesto erbij 🍴
Door de pasta met kruiden roomsaus, Indiase curry, roerbakken met uitje/knoflook en pijnboompitten, gekookt met een eitje, salade met geitenkaas, lasagne ricotta.
Sinds wij regelmatig verse spinazie eten, vind ik diepvriesspinazie echt niks aan. Prima als 'noodmaaltijd' maar ik vind het maar een smakeloos papje vergeleken met 'echte' spinazie. Als je het als gewone groente wilt eten, dan is inderdaad een teentje knoflook erdoor wel extra lekker. Maar gewoon wokken (of in een heel klein bodempje water koken) is al lekker. Dan is spinazie heel lekker als groente bij aardappelen & vlees(-vervanger). Maar ook lekker bij pasta met witte saus. Ik vind spinazie ook heerlijk in ovenschotels. Bijvoorbeeld plakjes aardappel, versie spinazie, tomaat, feta. En dan daarmee laagjes maken. (bijvoorbeeld deze: Ovenschotel met spinazie en feta) Verder leent spinazie zich heel goed voor een quiche. Lekker met bijvoorbeeld zalm. (https://www.leukerecepten.nl/recepten/quiche-spinazie-en-zalm/) Mijn man maakt soms ook verse pastasaus met spinazie. Geen idee wat daar precies in zit. Knoflook, spinazie, tomaat (stukken uit blik, geloof ik), beetje honing & citroensap, champignons ook volgens mij.
Quiche Wokken met champignons, ui, tomaat Door een salade Een handje door een gebakken of roerei heen